همایش ملی روشهای نوین احصاء درآمدهای پایدار شهرداریهای کشور

همایش ملی روشهای نوین احصاء درآمدهای پایدار شهرداریهای کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی روزهای چهار شنبه و پنجشنبه ششم و هفتم بهمن ۱۳۹۵ در ساری برگزار شد .
در این همایش دو روزه که با حضور تعدادی از شهرداران ، اعضای شوراهای اسلامی شهرها ، معاونان و مدیران مالی و درآمد برخی شهرداریها برگزار شد اساتید برتر کشوری نسبت به ارائه مطالب و سخنرانی نمودند.
داود ندیم ، از اساتید حوزه سرمایه گذاری شهرداریهای کشور ، ضمن ارائه دو سخنرانی ، تجربیات جهانی شهرهای توسعه یافته را بیان نموده و جایگاه شهرهای کشورمان را در حوزه سرمایه گذاری بیان نمودند.
ندیم گفت : مطابق سیستم جدید ۷-۴-۱ برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی ابتدا ایجاد باور و تغییر نگرش در دستگاههای اجرایی کشور نیاز است و سپس باید چهار زیر ساخت قانونی ، فرآیندی ، فرهنگی و ساختاری بعنوان ریل حرکت برای توسعه شهرها ایجاد شود و متعاقبا لکوموتیو توسعه بعد از هفت ایستگاه ( مطالعات ، بسته های مشارکتی ، مجوزها ، بازاریابی ، فراخوان ، قرارداد و نظارت ) به سرمنزل مقصود خواهد رسید.
داود ندیم گفت : اقدامات خوبی توسط دولت برای تحقق مدل مذکور در حال انجام است از آن جمله میتوان به تدوین متن لایحه مشارکت عمومی – خصوصی توسط سازمان برنامه و بودجه و ارائه آن به هیات وزیران دانست که در صورت تصویب و ابلاغ آن ، تحول خاصی در عملکرد کلی دستگاههای اجرایی مشاهده خواهد شد . ایشان افزودند : این لایحه به مثابه تاسیس خط تولید جدید توسعه در کشور میباشد و به میزان قابل توجهی نسبت به ایجاد اشتغال و ورود سرمایه های خارجی و نیز فعال شدن سرمایه های داخلی کمک خواهد نمود.
در پایان این همایش ملی ، از آقای داود ندیم بعنوان چهره ماندگار سرمایه گذاری شهرداریهای کشور ، تجلیل بعمل آمد .
از برنامه های دیگر این همایش ، تقدیر از شهرداری های عملگرا در حوزه سرمایه گذاری با اهدای لوح تقدیر و نیز رونمایی از کتاب ” مدیریت آموزش سازمانی با تاکید بر توسعه سرمایه شهری ” تالیف اساتید محترم آقایان دکتر پورزرندی و دکتر طباطبایی بود .

 

photo_2017-01-29_23-29-32photo_2017-01-29_23-19-56

Check Also

فاینانس ۴۲۰ میلیون یورویی خط دوم قطار شهری تبریز

تبریز- دو فوریت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر استفاده از تسهیلات فاینانس برای تامین اعتبار …

طراحی سایت