همه عوامل در میاندوآب مهیای یک خیزش بزرگ اقتصادی است.

داود ندیم ، دبیر کمیته سرمایه گذاری کلانشهرهای کشور در اولین همایش سرمایه گذاری میاندوآب  ضمن ایراد سخنرانی و بیان نقش میاندوآب در توسعه کشور و محوریت این شهر در تحلیل های جهاد اقتصادی  و اقتصاد مقاومتی   به پتانسیل های طبیعی این شهر ، رودخانه های زرینه رود و سیمینه رود ، اراضی حاصلخیز کشاورزی ، موقعیت خاص جاده ای و ترانزیتی ، سد  و محوطه های اطراف آن ، مردمان فعال و پر انرژی  اشاره نموده و برگزاری اولین همایش سرمایه گذاری  در این شهر را نشان از اعتقاد مسئولین و مدیران شهر برای برقراری سیستم سرمایه گذاری و بخش خصوصی  دانست.

ندیم گفت :

 – میاندواب در خط اول جبهه ی اقتصادی است انتظار کشوری از میاندواب ، تربیت و تحویل  فرماندهان جهاد اقتصادی است همانطور که در جنگ تحمیلی هم  فرماندهان و سردارانی  از این شهر  تقدیم کشور اسلامی  شده است.

– جوانان این شهر به آموختن زبانهای استانبولی ، فرانسه ، آلمانی و انگلیسی  مشغول شوند ، علوم بازاریابی و تجارت بین المللی را یاد بگیرند تا در تحقق  اهداف پیش بینی شده در سند چشم انداز و تبدیل میاندوآب به هاب منطقه ای و بین المللی  بخش خدمات  گامهای عملی بردارند.

داوود ندیم  با نمایش تصاویری از سرمایه گذاری در نقاط مختلف دنیا و نقش آن در توسعه وپیشرفت، گفت: فکر و اندیشه و خلاقیت نقش مهم و تاثیرگزاری درتوسعه و بالندگی دارند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت ها وپتانسیل های منطقه برای سرمایه گذاری اظهار کرد: هم اکنون در دنیا سالانه هزاران میلیاردیورو پول در زمینه جذب گردشگری عاید کشورهای مختلف می شود.

دبیر کمیته سرمایه گذاری کلان شهرهای کشور با اشاره به اینکه باید برای سرمایه گذاران داخلی زمینه را فراهم کرد، افزود: یکی از محورهای اصلی سرمایه گذاری، فراهم کردن زمینه برای سرمایه گذاری تولید محور است که سبب رغبت سرمایه گذاران داخلی و خارجی به این امر می شود.

ندیم با بیان اینکه میاندوآب اکنون می تواند نقش تبریز و شهر دروازه اروپا را بازی کند، تصریح کرد: مشارکت آحاد مردم و دولت و بخش خصوصی می تواند زمینه را برای توسعه میاندوآب فراهم کند.

وی هم چنین در پایان گفت: در امر اقتصاد کشوری، جای فرماندهان اقتصاد خالی است.

Check Also

فاینانس ۴۲۰ میلیون یورویی خط دوم قطار شهری تبریز

تبریز- دو فوریت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر استفاده از تسهیلات فاینانس برای تامین اعتبار …

طراحی سایت