سیستم سرمایه گذاری داخلی و خارجی در سنندج در حال شکوفایی است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری سنندج؛ کارگاه یکروزه آموزشی نحوه سرمایه گذاری و اعتبارات فاینانس در مرکز آموزش و پژوهش استانداری کردستان برگزار شد.

آقای مهندس شادمان ، شهردار سنندج ضمن سخنرانی در این نشست گفتند:

اولویت اول شورای اسلامی شهر و مدیران استانی و شهرداری ، توسعه شهر با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی میباشد فلذا نیاز است که کلیه مدیران و کارشناسان شهرداری ، خودشان را از نظر علمی و اجرایی به این فنون مسلط نمایند.

مدرسین این دوره آقای مهندس داود ندیم، دبیر کمیته سرمایه گذاری کلانشهرهای کشور و نیز آقای مهندس میرزایی قائم مقام معاونت اقتصادی شهرداری ارومیه بودند.

ندیم ضمن تشریح اقدامات وتحولات سرمایه گذاری در کشورهای جهان و تحلیل وضعیت شهرهای کشورمان ، راهکارهای لازم برای برون رفت شهرداریها و شهرهای کشورمان از سیستم سنتی و ایجاد سیستم های نوین تامین مالی خصوصا سیستم سرمایه گذاری مشارکتی اعم از داخلی و خارجی را بیان نمودند.

ایشان که در جمع کارشناسان ، مدیرا ن و معاونان شهرداری سنندج سخن میگفت اضافه کرد:

خوشبختانه شهرداری سنندج اولین شهرداری غیر کلانشهر میباشد که ساختار معاونت اقتصادی را تشکیل داده و اقدامات اولیه برای خیز بلندی در توسعه شهر از راه جذب سرمایه های بومی و محلی و غیره برداشته است. وی اقدامات معاونت اقتصادی شهرداری سنندج در ایجاد سیستم سرمایه گذاری را مثبت ارزیابی نموده و اعلام نمود که در چند ماه آینده شاهد اقدامات اجرایی در انعقاد قراردادهای سرمایه گذاری در سنندج خواهیم بود . ایشان اعلام کردند که دبیرخانه کلانشهرهای کشور کماکان از شهرداریهای غیر کلانشهر نیز در راستای توسعه سرمایه گذاری در شهرها حمایت همه جانبه خواهد نمود.

ندیم افزود :

رقابت شدیدی مابین شهرهای جهان در حال انجام است و شهر سنندج باید خود را وارد عرصه این رقابت نماید و حریف های بین المللی خود را شناسایی نموده و همگام با آنها رقابت نماید.
معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری شهرداری سنندج در خصوص برگزاری این کارگاه گفت: این کارگاه یکروزه با هدف ارتقا سطح دانش علمی و عملی مدیران و مسوولان دستگاه های اجرایی از نحوه جذب سرمایه گذاری خارجی و جذب اعتبارات برای تسریع در روند توسعه استان و با همکاری مدرسان و کارشناسان سازمان جذب سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی ایران تشکیل شد.
مهندس آرش اسماعیل نسب اضافه کرد: پیرو تاکید استاندار کردستان در خصوص ضرورت تلاش دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی در جهت جذب هرچه بیشتراین اعتبارات حضور مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی تاثیر بسزایی در تسریع روند جذب این سرمایه ها و اعتبارات برای کمک به توسعه پایدار استان می تواند داشته باشد.
وی با اشاره به سیاستهای کلان کشور در عرصه های اقتصادی تصریح کرد: معاونت سرمایه گذاری با برگزاری این دوره آموزشی در پی راههای صحیح و اصولی جذب هرچه بیشتر این اعتبارات در روند توسعه استان است تا با ایجاد زمینه های رشد و توسعه اقتصادی در شهر سنندج ضمن افزایش سطح درآمدهای عمومی جامعه در مسیر توسعه عمرانی و اقتصاد شهری قدم برداشته و زمینه های مختلف تجاری، خدماتی، مسکونی، تفریحی و ورزشی فراهم آورد.
وی همچنین اظهار داشت: در این کارگاه آموزشی سرفصل هایی چون انواع روش های سرمایه گذاری خارجی در پروژه های دولتی و بخش خصوصی، تولیدی و عمرانی، اهمیت و ضرورت سرمایه گذاری خارجی و نقش آن در توسعه اقتصادی و مزایا و معایب آن، رویه ها و فرآیند های اجرایی سازمان سرمایه گذاری خارجی جهت آشنایی مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی فاینانس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: روش های جذب و تشویق سرمایه گذاری با توجه به پروژه ها، فرصت های سرمایه گذاری و سرمایه گذاران بالقوه، چگونگی تامین منابع مالی پروژه های تولیدی و عمرانی از طریق فاینانس به تفکیک بخش دولتی و بخش خصوصی و آشنایی با بانک توسعه اسلامی و چگونگی تامین اعتبارات پروژه های خرد از محل کمک های ( IDP ) از دیگر سرفصل های آموزشی در این کارگاه یکروزه بود . در پایان این  دوره  یکروزه به شرکت کنندگان گواهی اعطاء شد.

Check Also

فاینانس ۴۲۰ میلیون یورویی خط دوم قطار شهری تبریز

تبریز- دو فوریت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر استفاده از تسهیلات فاینانس برای تامین اعتبار …

طراحی سایت