معاون سازمان میراث فرهنگی: دولت به سرمایه گذاری در بخش گردشگری توجه ویژه دارد

همدان- ایرنا- معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سرمایه گذاری در بخش گردشگری کمک شایانی به پیشرفت اقتصاد کشور دارد و دولت در توسعه این بخش توجه ویژه ای دارد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ‘سعید شیرکوند’ در نشست تخصصی گردشگری و صنایع دستی استان همدان افزود: به دنبال این هستیم که بازار سرمایه را به بخش گردشگری سوق دهیم و شرکت های گردشگری و سهام دارانی که آمادگی دارند به این بخش وارد شوند.

وی اضافه کرد: هم اکنون با توجه به تحریم ها و کم شدن قیمت نفت، ۲۵ درصد از بودجه کشور کاهش یافته است و به این ترتیب ۲۵ درصد از پروژه های عمرانی نیز به عقب می افتد، لذا باید در بخش صنعت گردشگری بتوانیم سرمایه گذاران را ترغیب به سرمایه گذاری و در توسعه اقتصادی این بخش تلاش شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر بانک ها اعلام کرده اند که تنها طرح هایی برای دریافت تسهیلات معرفی شوند که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند و توجیه آنها در این است که طرح ها به مرحله اجرا درآمده و سودهی لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: این بخشنامه بانک ها به این دلیل است که بازپرداخت تسهیلات از سوی سرمایه گذاران بخش گردشگری به مراتب بهتر صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز در این مراسم گفت: در تابستان سال جاری یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر گردشگر از استان همدان دیدن کردند و پیش بینی می شود تا پایان سال به سه میلیون نفر گردشگر داخلی افزایش یابد.

‘ریحان سروش مقدم’ افزود: استان همدان دارای یک هزار و ۸۵۰ اثر تاریخی و طبیعی است و تاکنون ۹۹۴ اثر به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شش اثر آماده ثبت جهانی است و یکی از آثار به زودی ثبت جهانی می شود.

سروش مقدم بیان کرد: استان همدان ظرفیت های لازم گردشگری را دارد و به لحاظ حمل و نقل نیز بهترین شرایط را مهیای حضور گردشگران کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۵۵ رشته فعال در بخش صنایع دستی در استان همدان فعال است، گفت: دومین استان کشور به لحاظ تولید صنایع دستی هستیم که در صادرات نیز شرایط خوبی در بخش سفال، مصنوعات شیشه، چرم و چوب داریم.

وی با بیان اینکه گردشگری محور توسعه استان است، گفت: در چشم انداز توسعه گردشگری استان، اشتغال و تولید ناخالص تا ۲۰ درصد هم افزایش خواهد یافت.

سروش مقدم خاطرنشان کرد: در بخش سرمایه گذاری ۵۵ پروژه در بخش بناهای میراث داریم ضمن اینکه چندین طرح در بخش مناطق نمونه گردشگری قابل ارایه است.

استان همدان با یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت و داشتن ۹ شهرستان در حدود یک هزار و ۸۵۰ اثر تاریخی، گردشگری و طبیعی دارد.

Check Also

فاینانس ۴۲۰ میلیون یورویی خط دوم قطار شهری تبریز

تبریز- دو فوریت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر استفاده از تسهیلات فاینانس برای تامین اعتبار …

طراحی سایت