در دیدار اشتپانگ با شبستری مطرح شد؛ تلاش جمهوری چک برای توسعه روابط با ایران/ ظرفیت های بسیاری برای سرمایه گذاری در تبریز وجود دارد

نصرنیوز: کاردار سفارت جمهوری چک در تهران با تاکید بر ضرورت افزایش همکاری های دوطرفه ایران با جمهوری چک گفت: سران جمهوری چک برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران تلاش می کنند.

به گزارش نصرنیوز به نقل از مهر، پتر اشتپانگ شامگاه سه شنبه در دیدار با معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی در تبریز با اشاره به اینکه ظرفیت های سرمایه گذاری بالایی در تبریز وجود دارد، افزود: تبریز ظرفیت های خوبی برای تولید ماشین آلات سنگین صنعتی دارد که باید از این ظرفیت ها استفاده کرد.

وی سپس با بیان اینکه با توجه به قدمت جمهوری چک علاقمند به همکاری با تبریزی ها برای تولید ماشین آلات سنگین هستیم، ادامه داد: در سفرهای بعدی که به تبریز خواهم داشت راه های توسعه همکاری دو طرفه را بررسی و ظرفیت های صنعتی و تجاری ایران را در جمهوری چک شرح می دهم.

اشتپانگ سپس با اشاره به اینکه راه های گسترش روابط تجاری و اقتصادی تهران – پراک بدون رفع تحریم ها نیز امکان پذیر است، ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه امیدواریم هیئت مذاکره کننده ایرانی در وین با گروه ۱+۵ به نتایج خوبی دست پیدا کنند، افزود: بدون شک با حصول توافق شاهد افزایش مراودات سیاسی و اقتصادی جمهوری چک با ایران خواهیم بود.

کاردار سفارت جمهوری چک در تهران با تاکید بر ضرورت همکاری و تعامل بازرگانان تبریزی و جمهوری چک اظهار داشت: تولید واگن و تراموا می تواند برای بازرگانان چک جذاب باشد که باید از این فرصت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه اتاق های بازرگانی دو کشور می توانند در افزایش تبادلات نقش قابل توجهی ایفا کنند، گفت: تلاش می کنیم روابط با ایران در تمام زمینه توسعه یابد و دوست نداریم این روابط فقط به تهران ختم شود.

قشر بزرگی از جمعیت آذربایجان شرقی در بخش صنعت فعال هستند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با تاکید بر ضرورت همکاری های دوجانبه آذربایجان شرقی و جمهوری چک گفت: آذربایجان شرقی در تمام زمینه‌ها آماده پذیرش سرمایه‌گذاران است و با تمام ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی خود می‌تواند نقش موثری در افزایش مراودات دو کشور ایفا کند.

سعید شبستری خیابانی با بیان اینکه قشر بزرگی از جمعیت آذربایجان شرقی در بخش صنعت فعال هستند، افزود: اتاق های بازرگانی جمهوری چک و تبریز می توانند با افزایش تعاملات باعث گسترش روابط تجاری و اقتصادی این دو کشور شوند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت بالایی برای تولید انواع قطعات در استان وجود دارد، افزود: این ظرفیت و پتانسیل می تواند باعث جذب سرمایه گذاران و بازرگانان جمهوری چک به آذربایجان شرقی و جمهوری اسلامی ایران شود.

شبستری سپس با اشاره به اینکه تحریم های ظالمانه اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران هرگز نتوانسته جلوی پیشرفت های کشورمان را بگیرد، ادامه داد: به رغم این تحریم ها، کشور هیچ گاه از رشد و توسعه دست برنداشته و همواره در مسیر ترقی بوده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه ظرفیت های اقتصادی و گردشگری دیگری نیز در این منطقه وجود دارد، گفت: وجود منطقه آزاد ارس و مناطق گردشگری از مزیت های بزرگ این استان است.

وی با بیان اینکه صنعتگران جمهوری چک می توانند در نوسازی و تجهیز دستگاه ها و ماشین آلات سنگین قطعه زنی آذربایجان شرقی را کمک کنند، ادامه داد: ظرفیت های بالای گردشگری و نیز صنعتی و اقتصادی می تواند عوامل مهم و تاثیرگذاری برای افزایش ارتباطات استان آذربایجان شرقی با جمهوری چک شود.

Check Also

فاینانس ۴۲۰ میلیون یورویی خط دوم قطار شهری تبریز

تبریز- دو فوریت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر استفاده از تسهیلات فاینانس برای تامین اعتبار …

طراحی سایت