عزم ، اراده و همت استانی ، استان مرکزی، برای پیوستن به قافله توسعه و سرمایه گذاری

همایش علمی تخصصی سرمایه گذاری با حضور مقامات استانی و شهری ، اساتید مرتبط و فعالین بخش خصوصی روز ۲۹ مهر ۹۳ در شهر اراک برگزار گردید. در این همایش ، منتخب دهها مقاله علمی با موضوع توسعه ی اراک ارائه گردید.
شهردار اراک با خیر مقدم گویی به مدعویین همایش ، عزم جدی شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک را برای برقراری سیستم سرمایه گذاری و مشارکت با بخش خصوصی را اعلام نمودند.
آیت اله دری نجف آبادی ، نماینده محترم ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک اولین سخنران این همایش بوده و لزوم حمایت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و کار آفرینی و توسعه استان را خواستار شدند.
داود ندیم ، مدرس مباحث سرمایه گذاری نیز با ارائه مطالب عمومی در خصوص سرمایه گذاری ، وضعیت شهرهای کشورمان را در قیاس با رقبای جهانی تشریح نمودند و تنها راه برون رفت از وضعیت نابسامان شهرداریها را ایجاد سیستم سرمایه گذاری مشارکتی و توجه به بخش خصوصی و روشهای نوین تامین مالی دانستند و توضیحات مبسوطی در این مورد و تجارب برخی از شهرهای ایران را در این خصوص شرح دادند.
مهندس مقیمی استاندار مرکزی دغدغه اصلی سرمایه‌گذاران را تأمین امنیت لازم برای یک سرمایه‌گذاری مطمئن و سودآور عنوان کرد و گفت: این مهم از سوی دولت با جدیت در دستور کار است.
ایشان گفتند: مدیران استان عزم بر حمایت از سرمایه‌گذاران و برنامه‌های توسعه‌ای دارند و تسهیل در انجام امور و همکاری با سرمایه‌گذاران از مهم‌ترین اولویت‌های کاری مدیران است.

استاندار مرکزی با تأکید بر ضرورت شتاب بخشی به توسعه استان، تصریح کرد: تحقق این امر را در سایه جلب مشارکت سرمایه‌گذاران است و شتاب بخشی به توسعه استان و رسیدن به دیگر شهرهای توسعه یافته کشور عمل به تکلیف و وظایف است.
استاندار مرکزی اظهار کرد: توسعه نیازمند منابع مالی و نیروی انسانی است که خوشبختانه امروزه در بخش نیروی انسانی از امکانات وسیع برخورداریم و نیروهای خوبی در دانشگاه‌ها تربیت شده است و مشاوران، طراحان و پیمانکاران کارآزموده‌ای در سطح استان وجود دارد.
وی افزود: منابع مالی مورد نیاز توسعه نیز به صورت پراکنده در دست افراد و آحاد مردم جامعه است که باید این منابع مالی به سمت سرمایه‌گذاری‌های خرد و کلان در راستای توسعه شهر جهت‌دهی شوند.
مقیمی سیاستگذاری و برنامه جامع را از ابزارهای توسعه شهری برشمرد و ابراز خرسندی کرد در استان مرکزی و دیگر شهرهای کشور افراد صاحب نظر زیادی برای برنامه‌ریزی و سیاستگذاری وجود دارد که می‌توان از ظرفیت آنها بهره برد.
مقیمی ابراز کرد: خوشبختانه شورای اسلامی شهر اراک از ابتدای آغاز به کار خود با قدرت تمام توسعه شهر اراک را پذیرفته و تلاش بر توسعه شهر را در دستور کار قرار داده است.
وی خاطرنشان کرد: مدیران استان مرکزی نیز در همین راستا در حال حرکت هستند و تلاش می‌کنند تا زمینه را برای فعالیت توسعه‌گران فراهم کنند.
استاندار مرکزی با اشاره به اینکه شراکت یعنی طرفین در سود و زیان شریک هستند، گفت: سرمایه‌گذار، شهرداری و شورای شهر باید به این نکته توجه کنند که نمی‌توان در مواقعی که منافع ایجاب می‌کند به عنوان شریک حضور داشته باشیم، باید در مواقع زیان نیز در کنار هم و از هم حمایت کنند.
در برنامه بعد از ظهر همایش نیز ، معاون عمرانی استاندار، شهردار، شورای اسلامی شهر در جمع انبوه سازان و شرکتهای فعال در ساخت و ساز شهری و سرمایه گذاران استان مرکزی حضور یافتند وجلسه تبادل نظر در خصوص توسعه و سرمایه گذاری برگزار شد.
بعد از نماز مغرب و عشا نیز ، داود ندیم در جلسه مشترک شورای اسلامی شهر اراک و برخی مدیران شهرداری حاضر شده و مباحث تخصصی نحوه برقراری سیستم سرمایه گذاری و مشارکت ، راهکارها ، فرآیندها و تئوری ها و موارد کاربردی را بصورت تفصیلی ارائه نمودند.

Check Also

فاینانس ۴۲۰ میلیون یورویی خط دوم قطار شهری تبریز

تبریز- دو فوریت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر استفاده از تسهیلات فاینانس برای تامین اعتبار …

طراحی سایت