سرمایه گذاری منبع اصلی درآمد پایدار شهری/ کفه ترازو به سمت سرمایه گذاران خواهد بود.

به گزارش شهریار، رضا جمالی در جلسه با مدیران و کارشناسان سرمایه گذاری مناطق، سازمان ها و شرکت های تابعه خاطر نشان کرد: در بحث مشارکت نظریه “برد-برد” مدنظر است و اداره سرمایه گذاری نقش برقراری تعادل میان شهرداری و سرمایه گذاران را برعهده دارد. و حتی در چهارچوب قانون حامی سرمایه گذاران است چرا که این رویکرد را النهایه به نفع شهرداری می داند.
جمالی افزود: دوران حاکمیت رفتارهای سلیقه ای و پراکنده کاری در امور سرمایه گذاری به پایان رسیده است. با اتمام اساسنامه سازمان سرمایه گذاری و شیوه نامه منسجم که با عزم جدی شهردار و اعضای محترم شورای شهر همراه است، شاهد تک صدایی و روانکاری در حوزه مشارکت خواهیم بود

جمالی امور سرمایه گذاری را به مثابه دیپلماسی اقتصادی خواند که نیازمند مدیران و پرسنل خلاق و نوآور دارد
مدیر سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری تبریز افزود: با تشکیل سازمان در شرف تاسیس سرمایه گذاری، فضای مناسبی فراهم خواهد شد و انگیزه مشارکت بخش خصوصی بالا خواهد رفت.
وی شناخت عوامل جاذبه و دافعه سرمایه گذاران و تطابق پروژه های معرفی شده با نیازها و تمایلات آنها را یک امر مهم دانست و با اشاره به بیان شهردار کلانشهر تبریز که شرایط مالی شهرداری را در بدترین دوره بودجه نامیده بود، خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از انزوای مالی شهرداری تبریز باید امر سرمایه گذاری و مشارکت در مجموعه شهرداری به عنوان اصل و اولویت برتر در نظر گرفته شود، تا اعجاز آن در تولید درآمد و توسعه شهری عیان شود.

همچنین داود ندیم پدر سرمایه گذاری شهری ایران طی سخنانی بر اهمیت تبادل تجربه کارشناسان و اهمیت آموزش، تحقیق و مطالعه تاکید کرد
وی پیرامون انجام مطالعات استراتژی توسعه شهر در جهت شناسایی فرصت سرمایه گذاری و تهیه بسته های مشارکتی با در نظر گرفتن همه پارامترهای موجود و نیزتوجه به زیر ساختهای قانونی مشارکت در شهرداری ها توسط مدیران سرمایه گذاری سخنان کلیدی و مهمی را ابراز داشت.
در ادامه این جلسه کارشناسان و مدیران سرمایه گذاری مناطق و سازمان ها و شرکت های تابعه هر کدام با ارائه گزارش از حوزه فعالیت خود به تشریح فرصتها و مشکلات پیش روی سرمایه گذاری در بخش های مختلف پرداختند.

منبع:شهریارنیوز

Check Also

فاینانس ۴۲۰ میلیون یورویی خط دوم قطار شهری تبریز

تبریز- دو فوریت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر استفاده از تسهیلات فاینانس برای تامین اعتبار …

طراحی سایت