نهبندان خراسان جنوبی در تدارک میزبانی سرمایه گذاران شهری

گزارشی کوتاه از جلسه هم‌اندیشی ۹ فروردین ۹۷

 

در نهمین روز از آغاز سال ۱۳۹۷ جلسه هم‌اندیشی و گفتگو پیرامون راهکارهای توسعه شهرستان نهبندان و زمینه‌سازی برای برگزاری همایش ۲۲ اردیبهشت ؛ با حضور تعدادی از چهره‌های علمی ، سیاسی و سرمایه‌گذاران در سالن جلسات فرمانداری نهبندان برگزار گردید . با توجه به حجم بالای موضوعات، جلسه هم‌اندیشی در دو بخش از ساعت ۹صبح تا ۵:۳۰ عصر ادامه پیدا کرد.

در بخش اول جلسه هم اندیشی ، صاحب‌نظران ارجمند به ارایه نظر در حوزه‌های گوناگون پرداختند . نکاتی مانند : جذب سرمایه‌گذار، موانع فرهنگی توسعه ، سرمایه‌گذاری خارجی ، فرصت‌ها و تهدیدهای مرز، تجارت خارجی ، انرژی‌های نو ، معدن ، پتانسیل‌های بالقوه برای ایجاد صنایع ، زیرساخت ها و مشکلات آن‌ها و… توسط هر کدام از افراد در حوزه تخصصی‌شان بحث شد.

در بخش دوم که بعد از نماز و ناهار آغاز شد، کارگروههایی در حوزه های :

صنعت، معدن و تجارت ، کشاورزی و دامپروری ، انرژی‌های نو فرهنگ
صنایع دستی و گردشگری تشکیل شد . بر همین اساس در میزگردها هر کدام از همشهریان عزیز با توجه به تخصصشان عضو یکی از کارگروه‌ها شده و به ارایه نظرات تخصصی پرداختند . در نهایت با توجه به توانایی‌های علمی و سیاسی ، هر کدام از افراد تعهداتی را قبول کردند که در قالب کارگروه مربوطه‌شان تا ۲۲ اردیبهشت به انجام برسانند .

نهبندانی ها در این هم اندیشی تاکید نمودند: ما با هر نگرش سیاسی در کنار هم خواهیم ایستاد و برای آینده‌ای بهتر به ریسمان اتحاد برای نهبندان چنگ خواهیم زد تا دین خود را به خاک اجدادیمان ادا کنیم .

photo_2018-04-03_10-39-49

Check Also

فاینانس ۴۲۰ میلیون یورویی خط دوم قطار شهری تبریز

تبریز- دو فوریت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر استفاده از تسهیلات فاینانس برای تامین اعتبار …

طراحی سایت