امضاء تفاهم نامه مشترک سرمایه گذاری شهرداری ارومیه و موسسه خیریه بین المللی ایرانیان در سوئیس

تفاهم نامه مشترک سرمایه گذاری شهرداری ارومیه و موسسه خیریه بین المللی ایرانیان در سوئیس به امضاء رسید.

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، در جلسه مشترک شهرداری ارومیه، شورای اسلامی شهر ارومیه و خیریه بین المللی ایرانیان واقع در سوئیس پس از بررسی موضوعات همکاری دو طرف، تفاهم نامه همکاری مشترک برای سرمایه گذاری در شهر ارومیه به امضاء دکتر افشار ، مؤسس خیریه بین المللی ایرانیان و محمد حضرت پور شهردار ارومیه رسید.

در این جلسه، جلیلی رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه، ایجاد فضای برد – برد برای سرمایه گذاری را عامل رغبت سرمایه گذار برای حضور در پروژه ها عنوان کرد و گفت: همکاریهای در زمینه سرمایه گذاری مشترک در شهر ارومیه به اجرا درآمده که توفیقات لازم را به همراه داشته است.

در این جلسه که با حضور مهندس عدل دوست، قائم مقام شهردار ارومیه و معاونان شهردار و همچنین اعضای شورای شهر و دکتر حب نقی رئیس دانشگاه ارومیه برگزار شد، عدل دوست با تأکید بر اینکه شهرداری ارومیه اقدامات موثری در جلب و جذب سرمایه گذار در شهر ارومیه انجام داده است، اظهار داشت: تاکنون ۱۲ قرارداد سرمایه گذاری با مبلغی بالغ بر ۱۲۵۰ میلیارد ریال و ۱۳ تفاهم نامه در حوزه های کود ارگانیک، شهربازی، گردشگری و غیره به امضاء رسیده است.

وی ادامه داد: در سال آتی نیز ایجاد مزرعه انرژیهای نو، رینگ دوم کمربندی شهر، تراموا، خرید اتوبوسهای هیبریدی و احداث هتل های پنج ستاره را از طریق جلب و جذب سرمایه گذاری پیگیری خواهیم کرد.

در ادامه ذاکر رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر ارومیه، با تأکید بر امنیت ایران و آذربایجان غربی در بحث جلب و سرمایه گذار گفت: اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز بر این مسأله تأکید دارد و ما از حضور سرمایه گذاران در شهر ارومیه استقبال می کنیم.

دکتر افشار،  مؤسس خیریه بین المللی ایرانیان واقع در سوئیس نیز با تأکید بر اینکه زمینه سرمایه گذاری در استان فراهم است، گفت: امروز باید به فکر ایجاد شهرهای پاک باشیم که در این زمینه ارومیه می تواند با استفاده از انرژی زمین گرمایی به عنوان نمونه در کشور مطرح شود.

وی افزود: ما آمادگی داریم زمینه همکاری دانشگاه سوئیس و ارومیه و نیز انتقال تکنولوژی را در دستور کار قرار دهیم.

افشار همچنین طرح جدید خود در مورد احیای دریاچه ارومیه را نیز مطرح کرد.

بر اساس این گزارش هیئت مؤسسه خیریه بین المللی از برخی پروژه های عمرانی ارومیه بازدید به عمل آوردند.

Check Also

بزرگترین هولدینگ حوزه شهری ترکیه برای سرمایه گذاری به تبریز می‌آید.

یعقوب هوشیار شهردار کلانشهر تبریز در راس هیئتی مرکب از شهرداران مناطق و اعضای کمیسیون …

طراحی سایت