آخرین اخبار
طرح برپائی اولین جنگل عمودی جهان در میلان ایتالیا

طرح برپائی اولین جنگل عمودی جهان در میلان ایتالیا

شهریار نیوز: در طرح جنگل‌های عمودی که به زبان ایتالیایی بوسکو ورتیکال خوانده می‌شود، فضای موجود در دو برج مسکونی مورد نظر قادر به جای دادن ۹۰۰ گیاه و درخت در خود هستند که به طور طبیعی و متوسط برای این میزان گیاه و درخت ۱۰ هزار فوت مربع (۹۲۹ متر مربع) در سطح افقی فضا نیاز است .

 شهر میلان دومین شهر بزرگ ایتالیا و یکی از ابرشهرهای این کشور به حساب می‌آید. این شهر از لحاظ کیفیت هوا، شهر وحشتناکی به شمار آمده و از بدترین شهرهای ایتالیا از این لحاظ به حساب می‌آید.

 این موضوع باعث شده تا طراحان این شهر با توجه به تراکم شهری و نبود جای کافی برای ایجاد فضای سبز به فکر راههای جدیدی برای ایجاد فضای سبز و بهبود کیفیت هوای این شهر باشند.

در طرح جنگل‌های عمودی که به زبان ایتالیایی بوسکو ورتیکال خوانده می‌شود، فضای موجود در این دو برج مسکونی قادر به جای دادن ۹۰۰ گیاه و درخت در خود هستند که به طور طبیعی و متوسط برای این میزان گیاه و درخت ۱۰ هزار فوت مربع (۹۲۹ متر مربع) در سطح افقی فضا نیاز است.

درختان و گیاهان موجود در این دو برج گیاهان ، گرد و غبار و دی‌اکسیدکربن جذب می‌کنند، اکسیژن مورد نیاز در اطراف خود را بیشتر می‌کنند و سپر ساختمان‌های اطراف در برابر سر و صدا و گرما خواهند بود.

این طرح اکنون تنها در حد همان طرح باقی نمانده و بنا بر اعلام مسئولان شهری میلان کار ساخت و یا بهتر بگوئیم تبدیل این دو برج آغاز شده است.

طراحی سایت