شهردار تبریز: قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مدیریت شهری، باید در خدمت تحقق شاخص‌های اقتصاد مقاومتی باشد

شهریارنیوز: شهردار تبریز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار ۲۹ بهمن امسال با مردم آذربایجان و شهر تبریز گفت: شهرداری‌ها به عنوان پیش‌روترین نهادهای غیردولتی باید محورهای مختلف اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری را برای زیرمجموعه‌های خود تبیین کنند.

به گزارش شهریار، دکتر صادق نجفی در همایش نقش اقتصاد مقاومتی در مدیریت شهری، با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی و تنوع موضوعات مدیریت شهری و تاثیر خدمات شهرداری‌ها در معیشت، رفاه و توسعه شهر، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این حوزه، باید در خدمت تحقق شاخص‌های اقتصاد مقاومتی باشد.

وی یادآور شد: در شرایطی که دشمن، با ناامید شدن از حربه‌های سیاسی و فرهنگی، حوزه‌های اقتصادی کشور را مورد هدف قرار داده، مقاوم‌سازی اصول اقتصادی، یک ضرورت اساسی است.

نجفی یادآور شد: امروز مجموعه نقشه‌های استکبار جهانی، با هدف در تنگنا قرار دادن کشورمان و خارج‌کردن مسیر حرکت ملت ایران از اصولی بنیان‌شده توسط امام راحل (ره) هر روز استمرار دارد.

شهردار تبریز ادامه داد: در چنین شرایطی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور، به عنوان یک سند ایده‌آل، باید چشم‌انداز برنامه‌های مختلف اقتصادی باشد.

وی با بیان این که امروز تفکر ایران اسلامی در جهان، به ثبات رسیده است، حمایت از نهضت‌های آزادی‌بخش را از ثمرات مهم انقلاب اسلامی خواند و متذکر شد: این حمایت‌ها، دارای دستاوردهای ارزشمندی است که سیاست‌های استعماری و استبدادی جهان غرب را کمرنگ کرده و تاثیر فرامنطقه‌ای جمهوری اسلامی را برجسته کرده‌است.

صادق نجفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قابلیت‌های مدیریت شهری در تقویت اقتصاد مقاومتی، بسترسازی و اجرای حرکت‌های موثر را دو وظیفه مهم شهرداری‌ها در این حوزه خواند و افزود: این بسترسازی، جز با افزایش مشارکت‌های شهروندی و تکیه بر ظرفیت‌های بومی حوزه اقتصاد میسر نخواهد شد.

وی با بیان این که مدیران بخش‌های مختلف شهرداری تبریز، باید تمام اقدامات خود را بر اساس اصول اقتصاد مقاومتی پیش ببرند، تاکید کرد: در این راستا، بهینه‌سازی روند مصرف، اجرای دقیق برنامه‌های زمان‌بندی، استفاده ایده‌آل از مصالح و منابع انسانی، باید سرلوحه رویکردهای مختلف شهرداری باشد.

شهردار تبریز با اشاره به مراجعه روزانه ۳۰ هزار نفر به بخش‌های مختلف شهرداری تبریز، اظهار داشت: این حجم از مراجعه، به معنی اتلاف حجم چشمگیری از وقت، هزینه و نیروی انسانی بوده و جبران آن نیازمند توسعه خدمات الکترونیک و به حداقل رساندن اقدامات دستی است.

به گفته وی این رویکرد، در کنار تحقق شاخص‌های تکریم ارباب رجوع، رفع زمینه‌ تخلفات اداری را نیز در بر خواهد داشت.

شهردار تبریز حمایت از تولید داخل را مورد توجه قرار داد و افزود: بدیهی است که در دنیای ارتباطی امروز، تبادل دستاودها بین جوامع، امری اجتناب‌ناپذیر است؛ اما این موضوع به هیچ عنوان نباید اهمیت و ضرورت تولید داخلی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

صادق نجفی ادامه داد: در حوزه‌هایی که دارای قابلیت‌های بومی هستیم، باید حداکثر توان‌مان را برای تقویت زمینه‌های داخلی تولید و بهره‌گیری هر چه بشتر، از ظرفیت‌‌ها و منابع داخلی به کار گیریم.

شهردار تبریز در ادامه خاطرنشان کرد: با اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی در جای‌جای شهر، امروز علاوه بر نیروهای مجموعه شهرداری، ۳۵۰۰ نفر مشغول به کار شده‌اند که این امر نشان‌دهنده تاثیر اجرای پروژه‌های تحول‌آفرین عمرانی در تامین فرصت‌های اشتغال است.

نجفی  اظهار داشت: هدایت، حمایت و نظارت شورای اسلامی شهر، ضامن تداوم این روند بوده و دستاوردهای آن در برنامه و بودجه سال آینده، نمود بیشتری خواهد داشت.

Check Also

بزرگترین هولدینگ حوزه شهری ترکیه برای سرمایه گذاری به تبریز می‌آید.

یعقوب هوشیار شهردار کلانشهر تبریز در راس هیئتی مرکب از شهرداران مناطق و اعضای کمیسیون …

طراحی سایت