رئیس شورای اسلامی شهر تبریز: حمایت شهروندان، نیاز مهم موفقیت در عرصه اقتصاد مقاومتی است

شهریارنیوز: رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: یکی از اصلی ترین و بزرگترین عوامل برای رسیدن به موفقیت در اقتصاد مقاومتی حمایت شهروندان است.

به گزارش شهریار، شهرام دبیری در همایش نقش اقتصاد مقاومتی در حوزه مدیریت شهری افزود: ساماندهی و هدایت سرمایه های پراکنده، می تواند این حمایت را ایجاد کند.

وی اظهار داشت: برای جذب این سرمایه ها در شهرداری تبریز نیز می توان به عدم اخذ عوارض در صورت سرمایه گذاری در مناطق محروم اشاره کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه  مفهوم اقتصاد مقاومتی انزوا طلبی نیست گفت: اقتصاد مقاومتی به مفهوم مقاوم کردن اقتصاد چه از طریق افزایش کیفیت و کمیت و چه از طریق ایجاد ارتباط با دنیا است.

دبیری ادامه داد: اگر اقتصاد مقاوم باشد در مقابل تمام تکانه های خارجی مقاومت خواهد کرد.

وی مقاوم بودن اقتصاد، استفاده از توان های مردمی، حمایت از تولید ملی داخلی، مدیریت منابع ارزی، مدیریت مصرف بودجه، حمایت از تفکرات خلاق، تشکیل کمیته طرح های دانش بنیان، همراهی بانکها با سرمایه گذاران را از عوامل اصلی تاثیر گذار در تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

وی در پایان سخنان خود با قدر دانی از عملکرد شهرداری در تحقق اقتصاد مقاومتی در غالب برنامه های مختلف اظهار داشت:  باید همدل و هماهنگ، در راستای ایجاد در آمدهای پایدار گام های استوار تری برداریم.

Check Also

بزرگترین هولدینگ حوزه شهری ترکیه برای سرمایه گذاری به تبریز می‌آید.

یعقوب هوشیار شهردار کلانشهر تبریز در راس هیئتی مرکب از شهرداران مناطق و اعضای کمیسیون …

طراحی سایت