بخش خصوصی موتور محرکه اقتصاد هر کشوری است

استاندار کُردستان گفت: بخش خصوصی موتور محرکه اقتصاد هر کشوری است و بدون بخش خصوصی کشور به توسعه نمی رسد.

به گزارش کُردتودی، “عبدالمحمد زاهدی” استاندار کُردستان در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت سایت اداری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج افزود: تجربه نشان داده است کشورهایی که تلاش کرده اند بخش خصوصی را از اقتصاد خود حذف کنند و اقتصاد را دولتی کنند نه تنها در این مسیر موفق نشده اند بلکه مجبور شده اند مجددا به بخش خصوصی روی بیاورند.

وی گفت: بخش خصوصی به دلیل داشتن تخصص و انگیزه می تواند در کنار دولت، نظام اقتصادی را به حرکت در اورد و جامعه را به توسعه برساند.

استاندار کُردستان با اشاره به اینکه بهبود فضای کسب و کار و توسعه زیرساخت ها از وظایف مهم دولت است اظهار کرد: مجلس هم نقش اساسی را در قانونگذاری  در این حوزه دارد و باید به دولت و بخش خصوصی کمک کند.

وی خاطر نشان کرد: بخش خصوصی موتور محرکه اقتصاد هر کشوری است و بدون بحش خصوصی کشور به توسعه نمی رسد.

زاهدی تصریح کرد: اگر به سرعت به سمت بهبود فضای کسب و کار حرکت نکنیم بخش خصوصی عرصه لازم را برای بهبودی پیدا نمی کند.

وی با اشاره به اینکه تلاش دولت برای بهبود فضای کسب و کار بیش از گذشته است گفت: در شرایط فرهنگ اقتصادی فعلی، داشتن یک مکان مناسب و ابرومند برای تعامل بخش خصوصی داخلی و خارجی بسیار مهم است.

زاهدی همچنین با اشاره به راه اندازی محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: اگر تا اخر امسال در مورد تملک زمین این نمایشگاه به نتیجه نرسیدیم و زمین فعلی عملی نشد یک زمین مناسبتری را در اختیار اتاق استان قرار خواهیم داد تا یک نمایشگاه درخور شان مردم در آن احداث شود.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه یکی از راه های مهم بازاریابی در دنیای امروز علارغم توسعه فضای رسانه ای نمایشگاه های دائمی هستند گفت: امروز در دنیای اقتصادی تبلیغات و بازرگانی یک اصل مهم است و هیچ نوع فعالیت اقتصادی بدون این دو ویژگی به نتیجه نمی رسد.

سایت اداری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج در زمینی به مساحت سه هزار و ۱۴۰ متر، در چهار طبقه ساختمان و دو طبقه زیر زمین احداث خواهد شد.

Check Also

بزرگترین هولدینگ حوزه شهری ترکیه برای سرمایه گذاری به تبریز می‌آید.

یعقوب هوشیار شهردار کلانشهر تبریز در راس هیئتی مرکب از شهرداران مناطق و اعضای کمیسیون …

طراحی سایت