معرفی استان اردبیل به ایرانیان خارج از کشور فرصتی برای توسعه است

جلسه شورای امور ایرانیان خارج از کشور با حضور استاندار و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی ذی ربط در سالن شهید باهنر استانداری برگزارشد.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، در این جلسه استاندار اردبیل برنامه ریزی به منظور ارایه خدمات مطلوب و بسترسازی برای بهره گیری از توانمندی ها و قابلیت های تخصصی و جلب و جذب سرمایه های ایرانیان مقیم خارج از کشور را از جمله اهداف و وظایف این شورا ذکر کرد و گفت: باید از ظرفیت های کم نظیر ایرانیان خارج از کشور در عرصه های مختلف تخصصی، علمی، فناوری و اقتصادی در توسعه همه جانبه استان استفاده شود.

مجید خدابخش تشکیل شورای امور ایرانیان خارج از کشور را فرصت مناسبی برای رفع مسایل و مشکلات و فراهم آوردن زمینه حضور و مشارکت عملی آنان در فرآیند توسعه اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی موثر دانست و افزود: شناساندن توانمندی های مختلف علمی، اقتصادی و جاذبه های سیاحتی استان به ایرانیان خارج از کشور به ویژه نسل دوم و سوم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد، برگزاری همایش و نمایشگاه وایجاد بانک اطلاعاتی در زمینه تسهیل ارتباط با ایرانیان خارج از کشور را یاد آورد شد و خاطرنشان کرد : باید دستگاه های اجرایی ذی ربط از هم اکنون با برنامه ریزی دقیق نسبت به تهیه بسته های فرهنگی جهت استفاده ایرانیان خارج از کشور استان اردبیل اقدام کنند تا در زمان برگزاری همایش و برپایی نمایشگاه توانمندی های استان در خارج از کشور با مشکل مواجه نشویم.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط خواست تا با برنامه ریزی دقیق به منظور تشکیل منظم جلسات شورا و کمیته های زیرمجموعه این شورا اقدام و مصوبات را تا اجرای کامل پیگیری کنند.

Check Also

بزرگترین هولدینگ حوزه شهری ترکیه برای سرمایه گذاری به تبریز می‌آید.

یعقوب هوشیار شهردار کلانشهر تبریز در راس هیئتی مرکب از شهرداران مناطق و اعضای کمیسیون …

طراحی سایت