آخرین اخبار
حمایت شورای عالی ایرانیان از سرمایه گذاری ایرانی های خارج از کشور

حمایت شورای عالی ایرانیان از سرمایه گذاری ایرانی های خارج از کشور

دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور گفت: این شورا از سرمایه گذاری ایرانی های خارج از کشور که دارای تمکن مالی خوبی برای سرمایه گذاری در کشور هستند، حمایت می کند.

«سیدجواد قوام شهیدی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: در صورتی که از ایرانیان خارج از کشور حمایت شود می توانند به عنوان سرمایه گذاران خوبی در عرصه اقتصادی کشور باشند که به همین منظور شورای عالی ایرانیان برنامه های ویژه ای برای این افراد دارد.

وی تصریح کرد: یرای سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور علاوه بر تسهیلات قانون سرمایه گذاری که ایرانیان می توانند استفاده کنند، در بحث سفرهای کاروان تدبیر و امید ایرانیان سرمایه گذار در این سفرها نیز حضوری جدی دارند.

قوام شهیدی افزود: در این برنامه های سفر، تعدادی از افراد شاخص ایرانیان خارج از کشور دعوت می شوند و مباحث توسعه ای هر استان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد تا زمینه سرمایه گذاری در آن استان ها فراهم شود.

وی ادامه داد: مشارکت در پروژه های اقتصادی و توسعه اقتصادی هر استان از برنامه های جدی شورا و دعوت از سرمایه گذاران ایرانی خارج از کشور است.

دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور گفت: با توجه به مقتضیات هر استان و حمایت شورای امور ایرانیان استان ها و در واقع استانداران، از سرمایه گذاران ایرانی در خارج از کشور حمایت می شود تا بتوانیم با ادامه این روند در میان مدت بتوانیم زمینه جذب بیشتر سرمایه گذاران و توسعه اقتصادی هر استان را با استفاده از سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور مربوط به آن استان را فراهم کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد این موضوع بتواند منشا سرازیر شدن سرمایه های ایرانیان خارج از کشور در استان های خودشان شود.

قوام شهیدی افزود: در برنامه سفر دولت تدبیر و امید به استان ها و دعوت از سرمایه گذاران ایرانی خارج از کشور همان استان، مشکلات سرمایه گذاری مورد بررسی قرار می گیرد و در کارگروه اقتصادی و تجاری منعکس می شود تا روی موضوعات مشکلات ایرانیان خارج از کشور بیشتر کار شود و راه حل عملی و رفع موانع قانونی سرمایه گذاری ارائه شود.

طراحی سایت