بخش خصوصی نقش بسزایی در توسعه‌ شهرها خواهند داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شرط موفقیت شهرداران توجه همزمان به سرمایه انسانی، سرمایه ملی و سرمایه اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، سید محمد پژمانˈ در همایش شهرداران سیستان و بلوچستان افزود: بخش خصوصی نقش بسزایی در توسعه‌ شهرها خواهند داشت.

پزمان گفت: نباید از نظر دور داشت که شهرداری ها به عنوان بزرگترین نهاد عمومی غیردولتی می توانند مسئولیت و نقش عمده ای را در مدیریت محیط زیست شهری ایفا کنند.

وی تاکید کرد: امروزه نبود مجاری ارتباط مناسب مردم با مدیران شهری از مشکلات موجود در مدیریت شهری به شمار می‌رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه خاطرنشان کرد: پیاده کردن راهبرد استراتژی توسعه شهرها نقش به سزایی در اقتصاد شهری و تبادلات آن در سطح منطقه‌ای دارد. زیرا این استراتژی به‌ هر میزان جامع و کامل باشد مشارکت های مردمی بهتری را به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: شهرداری ها بستر مناسبی برای ترویج امور فرهنگی در هر شهر و دیار خواهند بود.

پژمان افزود: یکی از مهم‌ترین عامل‌های موفقیت در ایجاد رشد فزاینده‌ اقتصاد شهری، آموزش زیربناهای مدیریتی رده‌ بالا در شهرداری‌های کشور است.

وی تاکید کرد: وقتی شهرداران و مدیران ارشد آن‌ها با امور کلی و جامع آشنا شوند، قطعا بسیاری از کارهای شهری که اقتصاد شهر را پویا می‌کند، در مباحث مدیریتی مطرح خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تغییر شرایط زیستی و شیوه و سبک زندگی، باید تحول ایجاد در سرمایه انسانی، پول و منابع سرمایه ای و همچنین تغییر نگاه و بینش سرمایه های اجتماعی را مورد توجه قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: تا اعتماد مردم جلب نشود انرژی مردم آزاد نخواهد شد و گارد بسته آنها با مسوولان باقی می ماند و در نتیجه تحول شگرف و موثری در حوزه های مختلف را شاهد نخواهیم بود.

 

Check Also

بزرگترین هولدینگ حوزه شهری ترکیه برای سرمایه گذاری به تبریز می‌آید.

یعقوب هوشیار شهردار کلانشهر تبریز در راس هیئتی مرکب از شهرداران مناطق و اعضای کمیسیون …

طراحی سایت