شهردار شیراز مطرح کرد؛

تلاش شهرداری‌ کلانشهرها برای مدیریت یکپارچه شهری/ ثبات و امنیت اقتصادی برای بخش خصوصی ایجاد شود

شهردار شیراز با بیان اینکه لایحه درآمد شهری در سال جاری با تصویب مجلس شورای اسلامی به قانون تبدیل شده، گفت: اکنون باید برای مدیریت یکپارچه شهری تلاش کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی در نشست کارگروه ملی تدوین آیین‌نامه تامین مالی و سرمایه‎گذاری کلانشهرها که در شیراز برگزار شد، با بیان اینکه لایحه درآمدهای پایدار شهری و مدیریت واحد و یکپارچه شهری همواره دو مساله مورد دغدغه فعالان عرصه مدیریت شهری بوده، اظهار کرد: لایحه درآمد شهری در سال جاری با تصویب مجلس شورای اسلامی به قانون تبدیل شد و اکنون باید برای مدیریت یکپارچه شهری تلاش کرد.

مدیر ارشد کلانشهر شیراز با تصریح بر انتظارات زیادی که از شهرداری‌ها وجود دارد، بر تعالی جایگاه شهرداری‌ها تصریح کرد.

او در ادامه با برشمردن روش‌های درآمدزایی شهرداری ذکر کرد: روش‌های درآمدزایی فعلی روش‌هایی است که در اجرا دچار مشکلات هستند.

اسدی در سخنان خود که به آسیب‌شناسی این مقوله می‌پرداخت، بر سرمایه‌گذاری و درآمدزایی از طریق بخش خصوص اشاره و خاطرنشان کرد: باید برای ثبات و امنیت اقتصادی بخش خصوصی تلاش کرد.

علیرضا اسکندری رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست با اشاره به فرصت‌ها و آسیب‌ها در ادوار شوراهای اسلامی شهر که هرکدام در نوع خود قابل بررسی است، گفت: یکی از اقدامات قابل توجه در این کمیسیون این بوده که شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری در شهرداری شیراز رابه تصویب رسانیده‌ایم.

او به سرمایه‌گذار، شهرداری و شورای اسلامی شهر به عنوان سه راس اصلی سرمایه‌گذاری اشاره و بر ارتباط مستمر هر سه تاکید کرد.

Check Also

فاینانس ۴۲۰ میلیون یورویی خط دوم قطار شهری تبریز

تبریز- دو فوریت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر استفاده از تسهیلات فاینانس برای تامین اعتبار …

طراحی سایت