آخرین اخبار
برگزاری همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران در نیمه تیرماه

برگزاری همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران در نیمه تیرماه

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهر تهران از برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران در نیمه تیرماه با هدف معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در تهران خبر داد و گفت: رویکرد جدید شهرداری تهران درباره نظام سرمایه‌گذاری و پروژه‌های مشارکتی در این همایش مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، مهدی شریفیان در نشست خبری امروز چهارشنبه با موضوع تشریح برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران گفت: همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران ۱۵ و۱۶ تیرماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار می‌شود. برآیند جدید و رویکرد جدیدی که در شهرداری تهران در خصوص نظام سرمایه‌گذاری و پروژه‌های مشارکتی مورد توجه قرار گرفته از مواردی است که در این همایش دنبال خواهد شد. مجموعه شهرداری تهران ۱۵ سال است که تجربه انجام فعالیت‌های مشارکتی و سرمایه‌پذیری را دارد که دستاوردهای مثبتی هم داشته ولی تجربیات ناموفقی هم بوده که با آسیب‌شناسی تلاش کرده‌ایم در نظام جدید سرمایه‌پذیری و توسعه مشارکت‌پذیری آن را مورد توجه قرار دهیم و به گونه‌ای متفاوت این نظام را تدوین کنیم.

وی افزود: در این نظام جدید شش گام مهم از جمله شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، بسته های سرمایه‌گذاری، بازاریابی، عقد قراردادهای مشارکتی، نظارت و واگذاری مورد توجه قرار گرفته است. در این نظام در بخش بازاریابی برگزاری همایش‌ها و گردهمایی‌ها می‌تواند کمک بسزایی باشد که این چرخه به درستی برقرار شود و در نهایت ارتباط با سرمایه‌گذاران حوزه شهری به خوبی برقرار شود.

شریفیان ادامه داد: مهمترین مقدمه برگزاری این همایش شناسایی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در شهر تهران بود که این مهم توسط سازمان سرمایه‌گذاری انجام و در حال حاضر ۱۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری شناسایی شده و تا زمان برگزاری همایش این روند با سرعت ادامه پیدا خواهد کرد. در مرحله بعد بسته‌های سرمایه‌گذاری است که در آن‌ها مطالعات سرمایه‌گذاری، مجوزها و مشوق‌ها پیش‌بینی شده و مورد تأکید قرار می‌گیرد. در حقیقت این همایش محلی برای تماس علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در شهر و بهره‌گیری از فرصت‌های سرمایه‌گذاری خواهد بود.

وی تأکید کرد: در این همایش با ایده‌های جدید در مدیریت شهری سرمایه‌گذاران آشنا خواهند شد. در ارتباط با مجامع علمی و دانشگاه‌های معتبر نهایت تلاش انجام شده است، به شکلی که همکار اصلی ما در این همایش دانشگاه شهید بهشتی است. قصد داریم شبکه ارتباط با سرمایه‌گذاران را ایجاد کنیم و از طریق این همایش پیشنهادات خوبی برای فرصت‌های متعددی که در شهر تهران وجود دارد، کسب کنیم.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهر تهران با تأکید بر اینکه فرصت‌های شناسایی شده در محورهای کسب و کار و درآمدهای پایدار، گردشگری، حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری، محیط زیست و پسماند،‌عمران و پروژه‌های زیرساخت، خدمات شهری و شهر هوشمند ارائه شده است، افزود: موضوع متفاوتی که به عنوان یکی از اجزای همایش در نظر گرفته شده این است که چند جزء مهم در این رخداد وجود دارد از جمله غرفه‌هایی که در همایش در نظر گرفته شده، فرصت‌های سرمایه‌گذاری تهران و کلانشهرهای کشور را ارائه می‌کند. موضوع متفاوت دیگر پنل‌های ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری است که در آن‌ها مطالعات اقتصادی برای هر یک از فرصت‌های سرمایه‌گذاری تهیه شده و با برنامه ارائه می‌شود. در حقیقت در پنج پنل همزمان بیش از ۱۱۰ فرصت برای سرمایه‌گذاری ارائه می‌شود. میزهای گفت‌وگو در این همایش‌ خواهیم داشت که مذاکرات جدی میان سرمایه‌گذاران و نمایندگان بخش‌های مختلف شهرداری تهران انجام خواهد شد تا به رد و بدل تفاهم‌نامه‌ها منجر شود.

وی افزود: تورهای گردشگری با موضوع بازدید از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همچنین پروژه‌های سرمایه‌گذاری موفق نیز برگزار خواهد شد. در همه حوزه‌های تفریحی و تفرجگاهی پروژه‌های متعددی از جمله شهربازی‌های مدرن پیش بینی شده است. تاکسی‌های اشتراکی در بخش حمل و نقل پاک و جانمایی‌هایی برای ساخت هتل در بخش گردشگری و افزایش سرانه‌های خدمات شهری همگی از مواردی است که در این همایش پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهر تهران ادامه داد: چند پروژه مهم سرمایه‌گذاری در حوزه مدیریت پسماند داریم و مجموعه‌های ورزشی متعددی در شهر تهران برای سرمایه‌گذاری پیشنهاد شده است. همچنین پیشنهاداتی برای ساخت پارکینگ‌های عمومی ارائه شده است.

شریفیان در تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت مسکن استطاعت‌پذیر نیز گفت: انبوه‌سازی در حوزه مسکن نیز از مواردی است که در فرصت‌های سرمایه‌گذاری پیشنهاد شده است. سایت ثبت نام همایش نیز در حال حاضر در اختیار سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان برای شرکت در این همایش قرار گرفته است. همچنین در این همایش از مسئولان کشوری و نظارتی دعوت‌هایی انجام شده که به محض قطعی شدن آن‌ها اطلاع‌رسانی لازم انجام می‌شود. هماهنگی هایی با اتاق‌های بازرگانی ایران و چین، ایران و امارات، ایران و عراق و… انجام شده تا در این همایش شرکت داشته باشند. با کشورهای همسایه‌ای که مراودات مطلوب‌تری داریم سرمایه‌گذاران دعوت شدند و علاوه بر این در این همایش شاهد حضور شهرداران شهرهایی که با تهران خواهرخواندگی دارند، نیز خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهر تهران در خصوص فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت مسکن استطاعت‌پذیر اظهار کردت: این کار توسط قرارگاه مسکن شهرداری سیاست‌گذاری می‌شود ولی ما نیز در بحث شناسایی فرصت‌ های سرمایه‌گذاری با این قرارگاه همکاری می‌کنیم. بی‌تردید سرمایه‌گذاران بسیار خوبی در کشور وجود دارند که می‌توانند در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند. ۱۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری که در این همایش تاکنون پیشنهاد شده است همه پروژه‌های جدیدی هستند. در خصوص پروژه‌های قبلی مشارکتی در سطح شهر تهران نیز بعضا با مشکلاتی مواجه هستیم که پس از انجام آسیب‌شناسی نسبت به اصلاح روند آن‌ها اقدام خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: در ارتباط با گذشته آسیب‌شناسی اتفاق افتاده و باید به این نکته توجه کنیم که در گذشته توفیقاتی به دست آمده اما مشکلاتی نیز وجود دارد که علت‌های مختلفی داشته است. در بخش مطالعات اقتصادی، مجوزها و مشوق‌ها همگی در بسته‌های سرمایه‌گذاری پیش بینی شده‌اند اما این کار با هدف حل مشکلاتی که در مقدمه پروژه ها بوده است طراحی شده است. تک تک پروژه‌های فعلی آسیب‌شناسی شده؛ اما باید مقدمات اولیه به نحو درست تبیین شود که در حال حاضر سعی کردیم در این دوره پروژه‌ها را به گونه‌ای آغاز کنیم که این مقدمات برایشان فراهم شده باشد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در جهت تضمین سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران در حوزه شهری تمامی مقدمات لازم را در پروژه‌ها در نظر گرفته‌ایم؛ ولی باید توجه داشته باشیم که در حوزه شهری چون کسب و کار شهر همیشه در جریان است حتی در شرایط سخت اقتصادی نیز این روند ادامه خواهد داشت. در دوره جدید شهرداری می‌تواند جهت تضمین منافع شرکای خود گام‌های موثری بردارد و در این راستا ما حتی به قراردادهای گذشته خود نیز پایبند هستیم.

وی افزود: در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران شاهد حضور شرکت‌های دانش بنیان نیز خواهیم بود که این فرصت فراهم می‌شود تا ارتباط بین سرمایه‌گذاران و شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شود و فضای جدیدی برای کسب و کارهای شهری با برقراری سه ضلع شهرداری، شرکت‌های دانش بنیان و سرمایه‌گذاران ایجاد شود. یکی دیگر از اتفاقات همایش رونمایی از سامانه نمایشگاه دائمی مجازی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران است که فضایی تعاملی و سه بعدی را فراهم کرده که به مانند یک نمایشگاه حقیقی طراحی شده و فرصت‌هایی که تبدیل به قرارداد می‌شود از نمایشگاه خارج و فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید به نمایشگاه وارد می‌شود. همچنین در این همایش سامانه جامع سرمایه‌گذاری شهر تهران که فراهم کننده روند مکانیزه سرمایه‌گذاری در تهران است نیز رونمایی خواهد شد. علاوه بر این تفاهم‌نامه‌هایی نیز میان سازمان سرمایه‌گذاری کشور و شهرداری تهران منعقد خواهد شد و تفاهم‌نامه‌های دیگری نیز وجود خواهد داشت که پس از قطعیت از طرف مقابل اطلاع رسانی آن‌ها انجام خواهد شد.

شریفیان در بخش دیگری از این نشست در خصوص پروژه‌های ناتمام و ناموفق سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران در دوره‌های گذشته نیز گفت: در سازمان برخی پروژه‌ها زمان اجرایشان بسیار طولانی شده همچون پروژه هزار و یک شهر که از سال ۹۱ عقد قرارداد آن انجام شده و همچنان نیمه کاره مانده است. در تک تک این پروژه‌ها وضعیت پروژه‌ها بررسی و اگر قابلیت ادامه کار نباشد با برگزاری جلسات مشترک با شرکا و تعامل با آن‌ها و در نظر گرفتن صرفه و صلاح شهر تلاش خواهیم کرد که تک تک مشکلات را حل و فصل کنیم. پروژه بازارچه پارچه مولوی نیز چنین شرایطی دارد که باید وضعیت این پروژه بررسی شود و در مورد حل و فصل آن اقدام کنیم. اگر شرایط ادامه همکاری به دلایل مختلف فراهم نشود قطعا بحث بازتعریف در دستور کار ما قرار می‌گیرد. باید از بسیاری از این پروژه‌ها گره‌گشایی شود. البته علاوه بر منافع شهرداری باید منافع شریک خود را نیز در نظر بگیریم اما در حال حاضر در فضایی امن و تضمین شده منافع شهر و شرکای خود را دنبال می‌کنیم.

طراحی سایت