آخرین اخبار
تشکیل صف برای سرمایه گذاری در اهواز

تشکیل صف برای سرمایه گذاری در اهواز

به گزارش روابط عمومی مدرسه مجازی سرمایه گذاری شهری ایران ، در دوره جدید مدیریت شهری اهواز ، اولویت تصمیم گیران و تصمیم سازان اهواز بر حمایت و جذب حداکثری سرمایه های داخلی و خارجی متمرکز می باشد به گونه ای که طی دو روز یکشنبه و دوشنبه مورخه های ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت سالجاری که مصادف با حضوراستاد داود ندیم ، موسس مدرسه سرمایه گذاری شهری ایران در اهواز بود ، دهها شرکت داخلی و خارجی به سازمان سرمایه گذاری شهرداری اهواز مراجعه نمودند و ضمن تشکیل صف مذاکراتی ، نسبت به ارائه طرحهای خود با سازمان یا مطالعه طرحهای ارایه شده از سوی سازمان اقدام نمودند .

استاد ندیم بنا به دعوت مجموعه مدیریت شهری اهواز با هماهنگی قبلی در این شهر حضور یافت وضمن ملاقات با مدیران مرتبط و برگزاری نشستهای تخصصی و بازدید از محل برخی فرصتهای سرمایه گذاری اهواز ، نسبت به ارایه راهکارهای عملیاتی برای جذب حداکثری منابع مالی به پروژه ها و فرصتهای شهری اقدام نمودند .

ایشان دربخشی از سخنان خویش گفتند :

بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری اهواز ۶۵۰۰ میلیارد تومان است که با تقسیم آن بر جمعیت تقریبا یک میلیون و دویست هزار نفری ساکن در محدوده قانونی شهر ، سرانه پنج و نیم میلیون تومانی را رقم میزند که این سرانه برای مدیریت شهر پر پتانسیلی مثل اهواز ، سرانه ای بسیار پایین است .

ندیم گفت : بابررسی میدانی  مشخص شده است که در سال جاری شهرداری اهواز باید به سرانه  64 میلیون تومانی برسد یعنی بودجه شهرداری به رقم   760 تریلیون ریال ( یا هفتاد و شش هزار میلیارد تومان )  برسد تا بتواند شهر را در حد استانداردهای اولیه و حداقلی شهری مدیریت نمایددرحالیکه هر سال بیش از دوازده برابر رقم مورد نیاز کسری دارد و امسال رقم   69000 میلیارد تومان کسری دارد البته وضعیت بقیه شهرها و کلانشهرها نیز با اندکی تفاوت به همین منوال است وبا این وضعیت نمیشود شهرها را اداره نمود وبایستی حاکمیت ومسوولین کشوری برای این موضوع یک فکر اساسی بنمایند.

پدر سرمایه گذاری شهری ایران با بیان این مطلب افزود :

مطابق خورشید تامین مالی، تعداد ۱۸۸ روش و مدل ثروت آفرینی  شهری وجود دارد که شهرداری ها میتوانند انها را بکار گیری نمایند و به رقم سرانه بهینه دست یابند که یک بخش از این مدلها به جذب سرمایه های داخلی و خارجی بر میگردد فلذا برای اجرایی نمودن این مدلها نیاز به برخی مقررات جدید ، ایجاد برخی ساختارها در چارت سازمانی شهرداری ، آموزش تخصصی پرسنل مربوطه و از همه مهمتر نیاز به اتمسفر سازی مثبت برای تغییر فضای شهری به فضای ایمن و مستقبل برای بخش خصوصی می باشد.

در نشست اعضای کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر با استاد ندیم که در محل سازمان سرمایه گذاری انجام گرفت ، محمودی ، ریاست شورای اسلامی شهر اهواز گفت :

مجموعه مدیریت شهری اهواز اعم از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری ، عزمشان را بر روشهای جدید جزم نموده اند واولویت اول با ، بالفعل نمودن پتانسیلهای توسعه ای اهواز می باشد.

محمودی گفت : امسال که به سال تولید ، اشتغال آفرینی و دانش بنیان مزین است ، مدیران شهری اهواز حداکثر تلاش خودشان را برای رسیدن به نقطه بهینه انجام خواهند داد و این کار با قدرت آغاز گردیده است تا بتوانیم تابوی عدم مشارکتهای مردمی را شکسته و بخش خصوصی را وارد توسعه ی شهری نماییم .

محمودی افزود :

نیمه دوم امسال همایش فرصتهای سرمایه گذاری شهری اهواز با تدارک محتوا و تهیه دهها بسته مشارکتی و دعوت از شرکت ها و سرمایه گذاران داخلی و خارجی در اهواز برگزار خواهد شد تا زمینه ارتباط عملی سرمایه گذاران و ورودشان به اهواز ایجاد شود .

هریک از اعضای شورای اسلامی حاضر در این نشست نیز ، حمایت خود را از سرمایه گذاران داخلی و خارجی اعلام نمودند و دوره حاضر را برای جذب حداکثری سرمایه ها به اهواز یک دوره خاص قلمداد نمودند .

شیرازی ، مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی اهواز با تشریح اقدامات انجام یافته و عناوین فرصتهای سرمایه گذاری گفت :

ضمن تسریع در فرآیندهای عملیاتی و دقت در رعایت مقررات مربوطه،  فضا را برای رقابت عادلانه برای سرمایه گذاران آماده می نماییم و فرش قرمز زیر پای سرمایه گذاران  داخلی و خارجی پهن می نماییم تا به رقم حداکثری جذب سرمایه ها برای اهواز برسیم.

ندیم در بازدید از پروژه سرمایه گذاری مجموعه ریتاج که با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی احداث و فاز اول آن افتتاح شده است گفت : ایجادچنین پروژه هایی موجب تبدیل اهواز به مقصد گردشگری میشود تا گردشگران داخلی و خارجی اهواز را برای یکی از مسافرتهای خود بعنوان مقصد برگزینند و چند روز اقامت را در این شهر داشته باشند.

ندیم گفت : پروژه ریتاج میتواند الگویی برای تمام شهرها باشد دفعه قبل که اهواز آمدم ، همین محل یکی از معضلات شهر بود ومحل بیتوته خلافکاران ومعتادان و … بود ، الحمد لله با سیاست گذاری صحیح مدیران شهری و ورود یک سرمایه گذار بخش خصوصی هم اکنون شاهد محلی هستیم که موجب مباهات و افتخار به مردمان این شهر و عنصری برای تبدیل اهواز به مقصد گردشگری می باشد.

ندیم در بازدید از تپه های رمضان کوی رمضان اهواز گفت :

این تپه ها با ویوی عالی به قسمت اعظم شهر محل مناسبی برای ایجاد مجموعه گردشگری ، جنگکاری ، باغ گل ، بوستانهای متنوع ، دریاچه مصنوعی ، آبشار های متعدد ، خدمات رفاهی و تفریحی بسیار مناسب است و پیشنهاد میکنم یک مشاور با رتبه مربوطه نسبت به طراحی این تپه ها اقدام نماید و لکه های طراحی شده هر کدام در قالب یک بسته مشارکتی به بازار سرمایه گذاران داخلی و خارجی عرضه شود .

ندیم گفت : ایجاد چنین مجموعه گردشگری  در تپه های رمضان علاوه بر اینکه موجب ارتقاء اقتصادی این قسمت از شهر اهوازمیشود همچنین  مسیراهواز را در رسیدن به ” مقصد گردشگری ” شدن تسریع می نماید.

همزمان با ورود استاد ندیم به اهواز ، دهها شرکت داخلی و خارجی در سازمان سرمایه گذاری شهرداری حضور یافتند واین دوروز ، صف سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در اهواز به عینه در این سازمان مشاهده شد و جلسات و نشستهای متعدد با این سرمایه گذاران بانجام رسید .

استاد ندیم ضمن بازدید از محل پیشنهادی برای ایجاد مجموعه های تفریحی کنار کارون از جمله زیب لاین نسبت به بررسی موضوع و برگزاری جلسه مذاکره با سرمایه گذار اقدام نمودند . ایشان اظهار امیدواری نمودند که انشا الله این فرصت سرمایه گذاری نیز به یکی از دو روش  B.O.T یا B.O.L.T سریعا تبدیل به پروژه و اجراء گردد و جوانان اهوازی و گردشگران این شهر بتوانند هیجان زیب لاین را در کنار کارون زیبا تجربه نمایند.  این پروژه در کنار پل طبیعت و تقریبا بطول ۴۵۰ متر طول با سرمایه گذاری بخش خصوصی بانجام خواهد رسید .

طراحی سایت