آخرین اخبار
سه گام ضروری برای موفقیت غرفه ها در نمایشگاهها

سه گام ضروری برای موفقیت غرفه ها در نمایشگاهها

به گزارش صنعت و توریسم، سالانه هزاران نمایشگاه در اقصی نقاط دنیا با تخصصهای مختلف برگزار میشود و صاحبان کالا و خدمات با اختصاص بودجه و وقت  و انرژی قابل توجهی  در این نمایشگاهها حضور می یابند ولی عمدتا بدلیل عدم آشنایی با گامهای سه گانه موفقیت غرفه ها در نمایشگاهها و یا عدم توانایی اجرایی نمودن این سه گام ، حاصلی جز وقت تلف کنی برایشان بدست نمی آید در این مقاله کوتاه ، سه گام ضروری برای موفقیت غرفه داران در نمایشگاههای مختلف داخلی و خارجی اختصارا بیان میشود :

گام اول : ” اقدامات قبل از برگزاری”  که عمدتا به برنامه ریزی و سازماندهی ، تهیه مباحث محتوایی ، امور تبلیغات ، انتشارات چاپ کاتالوگ وتهیه اقلام تبلیغاتی ، مشتری یابی و تشکیل بانک اطلاعات مشتریان وبرقراری ارتباطات اولیه ، امور ثبت نام غرفه ، تدارکات ، تهیه بلیط و رزرو هتل و …  می پردازد .

بررسیها نشان داده که غرفه داران تا حدود پنجاه الی نود درصد در گام اول ، خوب عمل کرده اند .

گام دوم :  ” اقدامات حین برگزاری”  است که عموما به ایجاد فضاها و دکوراتیوغرفه، مدیریت نمایشگاه و غرفه ، اطلاع رسانی ، نشستهای جنبی ، دیدارها ، مذاکرات و پرزنتها ، تبادل اطلاعات وعقد تفاهم نامه ها می پردازد .

بررسیها نشان داده که کمتر از پنجاه درصد غرفه داران در گام دوم ، خوب عمل کرده اند .

گام سوم :  ” اقدامات بعد از برگزاری ” که مهمترین بخش محسوب میشود و متاسفانه در کشورمان کاملا مورد غفلت واقع شده در واقع بخش نتیجه گیری و اقدام و پیگیری است که به هیچ عنوان چه بصورت سیستمی توسط مجریان نمایشگاهها و چه بصورت غیر سیستمی توسط غرفه داران به مورد اجراء گذاشته نمیشود . گام سوم عبارت است از ایجاد ساختارهایی در سطوح مختلف برای پیگیری مذاکرات و دیدارها ، تداوم ارتباطات ، تعریف فرآیند های لازم برای تبدیل تفاهم نامه ها و مذاکرات به قرارداد اصلی و اجرایی و عملیاتی نمودن مباحث و مذاکرات مطروحه در غرفه ها و دیدارها می باشد.

بررسیها نشان داده که کمتر از یک درصد غرفه داران در گام سوم خوب عمل نموده اند در حالیکه پاشنه آشیل غرفه داری هم دقیقا همین گام سوم است .

لازم است شرکتهای مجری نمایشگاهها ، این مهم را سرلوحه امور خود قرار دهند و علاوه بر اینکه منافع این ساختار جدید و بخش نتیجه گیری به همه ی فعالین حوزه مربوطه ، سود اوری لازم را میرساند بلکه به خود مجری نمایشگاه نیز بابت کارگزاری این امور ، منافع قابل توجهی را که بسیار بالاتر از منافع برگزاری نمایشگاه هست نصیب می نماید .

در این خصوص ضروریست، مجریان ، متولیان و برگزار کنندگان نمایشگاه و نیز هر یک از غرفه داران ، در داخل سازمان اجرایی خود ، ساختارلازم را برای این بخش ایجاد نمایند ، شرکتهای شتاب دهنده ، کارگزاران ، مشاوران ، رسانه ها و ایجنتها میتوانند در این خصوص نقش آوری لازم را ایفاء نمایند تا این همه تلاش و کوشش و انرژی که برای برگزاری نمایشگاه صرف میشود منتج به نتیجه گردد .

داود ندیم – بنیانگذار استارت آپ مدرسه مجازی سرمایه گذاری شهری ندیم ایران  – www.nadimiran.ir     –

طراحی سایت