آخرین اخبار
کلید مدیریت شهری مراکز استان‌ها به چه افرادی سپرده شده است؟

کلید مدیریت شهری مراکز استان‌ها به چه افرادی سپرده شده است؟

یکی از وظایف ۳۴ گانه شوراهای اسلامی شهر که در ماده ۸۰ قانون شوراها ذکر شده، انتخاب شهردار برای مدت چهار سال است.

انتصاب شهرداران در مراکز استان ها و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر، بنا به پیشنهاد شورای اسلامی شهر و حکم وزیر کشور و در سایر شهرها به پیشنهاد شورای اسلامی شهر و حکم استاندار صورت می گیرد.

بر این اساس، اعضای شوراهای اسلامی شهرها سرگرم بررسی جامع‌ و پایش نهایی و تکمیلی جوانب مختلف برنامه‌های ارائه شده از سوی نامزدها هستند که تاکنون علاوه بر بسیاری از شهرها، شهرداران مراکز استان‌های کردستان، هرمزگان، تهران، قم، آذربایجان غربی، فارس، اصفهان، گیلان، اردبیل، خراسان شمالی، خراسان رضوی، لرستان و کرمان انتخاب شده اند.

فعالیت رسمی این شهرداران منتخب منوط به حکم رسمی وزیر کشور است.

در دیگر مراکز استان ها که هم اکنون سرپرستان تعیین شده از سوی شوراها متولی امور آن هستند، فرآیند انتخاب شهردار واجد شرایط، توانمند، کاربلد، متعهد، متخصص و دارای برنامه برای مدیریت شهری، ادامه دارد.

شهرداران جدید در یک نگاه 

تهران/ «علیرضا زاکانی» تازه‌ترین شهردار منتخب تهران است که اعضای ششمین دوره شورای اسلامی پایتخت او  را با ۱۸ رای از مجموع ۲۱ رای به عنوان شهردار معرفی کردند.

کلید مدیریت شهری مراکز استان‌ها به چه افرادی سپرده شده است؟

«محسن پیرهادی»،  «مازیار حسینی» و زاکانی سه گزینه نهایی شورای شهر برای سکانداری شهرداری بودند.

زاکانی، زاده ۱۲ اسفند ۱۳۴۴ در شهر ری، پیش از این ر رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بود.

نماینده قم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی ، نمایندگی مردم تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی و ریاست کمیسیون ویژه بررسی برجام،  از مسوولیت های قبلی زاکانی است.

بندرعباس/ “مهدی نوبانی” ۴۳ ساله هم برگزیده شورای شهر جدید بندرعباس است که در چهارمین نشست این شورا با ۱۰رای موافق و یک رای ممتنع به عنوان سی و هفتمین شهردار مرکز استان هرمزگان انتخاب شد.

کلید مدیریت شهری مراکز استان‌ها به چه افرادی سپرده شده است؟

نوبانی متولد اول مهرماه سال ۱۳۵۷ بندرعباس دارای کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی و کارشناسی مهندسی معماری است.

وی سابقه فعالیت در شرکت اعتماد تجارت میثاق وابسته به وزارت دفاع، معاونت خدماتی و رفاهی و پشتیبانی کارکنان سپاه امام سجاد(ع) و ریاست سازمان بسیج مهندسین هرمزگان را در کارنامه دارد.

رییس هیات های ورزشی کشتی، تیراندازی و اسکواش نیز بخش دیگری از مسوولیت های پیشین نوبانی است.

سنندج/ سید انور رشیدی از اعضای شورای اسلامی شهر سنندج بود که نهایتا به عنوان شهردار این شهر از سوی شورا انتخاب شد.

کلید مدیریت شهری مراکز استان‌ها به چه افرادی سپرده شده است؟

جلسه ارائه برنامه های گزینه های شهرداری با حضور  ۹عضو شورای اسلامی شهر تشکیل شد.

رشت/ اما در استان گیلان، سید محمد احمدی شهردار رشت با ٩ رای  ۱۱ عضو شورای اسلامی جدید این شهر در سمت خود ابقا شد.

کلید مدیریت شهری مراکز استان‌ها به چه افرادی سپرده شده است؟

اردبیل / در اردبیل، اعضای ششمین شورای اسلامی شهر  از بین ۲ گزینه محمود صفری و براتعلی شوقی، محمود صفری را  با  ۱۱ رای به عنوان شهردار جدید این شهر انتخاب کردند.

کلید مدیریت شهری مراکز استان‌ها به چه افرادی سپرده شده است؟

صفری دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق بوده و از سال ۱۳۸۵ به عنوان رییس اداره املاک ( رییس زمین شهری ) و از سال ۱۳۸۷ به عنوان معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی  مشغول بکار بوده است.

وی  بعد از پایان رای گیری و انتخاب بعنوان شهردار اردبیل به خبرنگاران گفت: یکی از برنامه‌های اصلی شهرداری انتقال پادگان و تعیین تکلیف باغ شریعت می‌باشد که با همکاری اعضای شورای شهر اجرایی خواهد شد.

شیراز/ سیداحسان اصنافی عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز هم  با تصمیم شورا به عنوان شهردار این کلانشهر انتخاب شد.

کلید مدیریت شهری مراکز استان‌ها به چه افرادی سپرده شده است؟

اعضای شورا در سیزدهمین جلسه علنی خود اصنافی را با هشت رأی از ۱۳ رأی به عنوان شهردار انتخاب کردند.

اصنافی متولد شیراز و دانش آموخته مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه شیراز  است.

وی سابقه حضور در هیات رئیسه چهارمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز را در کارنامه دارد و در دوره ششم نیز نایب رئیس شورای این شهر شد.

قم/ سید مرتضی سقائیان نژاد، برای سومین بار از شورای اسلامی شهر قم رای اعتماد گرفت و با ۱۱ رای موافق، شهردار ماند.

کلید مدیریت شهری مراکز استان‌ها به چه افرادی سپرده شده است؟

وی که با ۱۸ سال سابقه، پیشکسوت‌ترین شهردار کلانشهرهای کشور محسوب می‌شود، در سال ۹۴ و با تصمیم شورای شهر چهارم برای شهرداری قم برگزیده شد؛ سقائیان نژاد، دو سال بعد و با تشکیل پنجمین شورای شهر نیز در سمت خود با ۱۳ رای ابقا شد.

هفدهمین شهردار پس از پیروزی انقلاب اسلامی در قم، متولد ۱۳۳۱ در اصفهان و استاد تمام رشته مهندسی برق است که ۴۰ سال سابقه عضویت در هیات علمی دانشگاه دارد و رییس دانشگاه اصفهان، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان و شهردار اصفهان به مدت ۱۲ سال از جمله سوابق مدیریتی وی پیش از شهرداری قم محسوب می‌شوند.

بجنورد/در مرکز استان خراسان شمالی،  مرتضی رحمانی مطلق ۵۱ ساله که سابقه فعالیت در پروژه های عمرانی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا را دارد، با کسب هشت رای موافق از ۹ عضو این شورا، به عنوان شهردار انتخاب شد.

کلید مدیریت شهری مراکز استان‌ها به چه افرادی سپرده شده است؟

شهردار منتخب بجنورد، اصالت فاروجی دارد و متولد شهر قوچان است. او سابقه فعالیت در شهرداری تهران دارد و در راه اندازی سامانه ۱۳۷ شهرداری نقش داشته است.

بروجرد / در لرستان، ۶ عضو شورای اسلامی شهر بروجرد به یحیی عیدی بیرانوند رای دادند تا  شهردار جدید این شهر شود.

کلید مدیریت شهری مراکز استان‌ها به چه افرادی سپرده شده است؟

عضویت در شورای اسلامی شهر خرم آباد، شهردار مرکز استان، ازنا، کوهدشت، بهارستان اصفهان و معاونت شهرداری کرمانشاه در کارنامه عیدی بیرانوند دیده می شود.

در پی فراخوان شورای اسلامی شهر بروجرد رزومه کاری ۹ نفر که کاندیدا شده بودند توسط اعضا بررسی و در نهایت عیدی بیرانوند انتخاب شد و برای گرفتن حکم شهردار بروجرد به وزارت کشور معرفی شده است.

مشهد/ “سید عبدالله ارجایی” با کسب ۹ رای از مجموع ۱۵ عضو ششمین دوره شورای اسلامی مشهد، به عنوان شهردار منتخب شورا برای این کلانشهر، به وزارت کشور معرفی شد.

کلید مدیریت شهری مراکز استان‌ها به چه افرادی سپرده شده است؟

ارجایی از خرداد ۹۹ به ‌عنوان مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در خراسان رضوی فعالیت می‌کرد. وی متولد شهریور ۱۳۵۹، فعال سیاسی اجتماعی است که اکنون مدیریت عامل بنیاد ۱۵ خرداد را بر عهده دارد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خراسان رضوی، فرمانداری فاروج، معاونت فرمانداری مشهد، دبیری ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی، عضویت در هیات مدیره شرکت نمایشگاههای بین‌المللی مشهد و عضویت شورای عالی فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور از دیگر عناوین شغلی ارجایی در کارنامه حرفه‌ای وی است.

کرمان /  اعضای شورای اسلامی شهر کرمان هم سعید شَعرباف تبریزی را در یک نشست غیرعلنی با اکثریت آرا به عنوان شهردار این شهر انتخاب کردند و قرار اسیت او را در در نشستی علنی معرفی کنند.

کلید مدیریت شهری مراکز استان‌ها به چه افرادی سپرده شده است؟

شعرباف که جانشین سید مهران عالم زاده می شود،  مسئولیت های مختلف از جمله مدیرعاملی شرکت عمران و مسکن سازان ثامن (مشهد) را در کارنامه دارد. او استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه است. اعلام شده که مدرک تحصیلی شعرباف تبریزی در کارشناسی ارشد، مدیریت شهری است و دکترای هوش‌ مصنوعی دارد.

ارومیه/ در همین حال در ارومیه،  حسین مهدی زاده با هفت رای از ۱۱ رای به عنوان گزینه مدنظر شورای اسلامی شهر ارومیه، به فرمانداری این شهرستان معرفی شد.

کلید مدیریت شهری مراکز استان‌ها به چه افرادی سپرده شده است؟

مهدی زاده دارای دکتری تخصصی شهرسازی است که شهرداری سلماس و مدیرکل امور شهری استانداری آذربایجان غربی را در کارنامه خود دارد.

اصفهان/  علی قاسم زاده نیز  برگزیده شورای اسلامی جدید شهر اصفهان  است که  با ۱۲ رای از مجموع ۱۳ رای از محمد علی احمدی رقیب خود پیشی گرفت و به عنوان شهردار چهار سال آینده  این کلانشهر تاریخی انتخاب شد.

کلید مدیریت شهری مراکز استان‌ها به چه افرادی سپرده شده است؟

شهردار منتخب شهر تاریخی اصفهان پیش از این رییس سازمان فرهنگی تفریحی این شهرداری بود و سابقه تدریس در دانشگاه و فعالیت‌های فرهنگی نیز دارد.

شوراها و سنگ محک انتخاب شهردار 

در همدان، شورای اسلامی شهر در ادامه پایش نامزدها، هم اکنون به چهار گزینه نهایی رسیده و قرار است برنامه های این افراد را برای مدیریت شهر همدان در جلسات  شورا به دقت مورد بحث و بررسی قرار دهند تا در نهایت و براساس مدت زمانی قانونی تعیین شده، یک نفر از این جمع به عنوان شهردار همدان انتخاب شود.

«رضا ابرارخرم، سیدمسعود حسینی، مجید شاکری و علیرضا عقیقی» گزینه های اصلی و نهایی شورای اسلامی شهر برای انتخاب شهردار همدان هستند که این افراد از میان ۹ فرد موردنظر برای تصدی این مسئولیت انتخاب شده اند.

کلید مدیریت شهری مراکز استان‌ها به چه افرادی سپرده شده است؟

در کرج، از مجموع ۶ نامزد تصدی شهرداری کرج ، امیر یزدی با کسب ۱۰ رای شورای شهر ، مصطفی سعیدی سیرایی با هشت رای و سید علی اکبر میر وکیلی نیز با  هفت رای  به مرحله دوم راه یافتند.هفته آینده از بین این سه نفر یکی با اکثریت آرای اعضای شورای ششم شهر کرج به عنوان شهردار انتخاب و به وزارت کشور معرفی می شود.

اما در ایلام، تا ۲۳ شهریور ماه خبری از شهردار نخواهد بود، زیرا شورای شهر با کسب بیشترین آرا،  خالق منصوری را به مدت یک ماه به عنوان سرپرست شهرداری اعلام کرده است.  بعد از سپری شدن مدت تعیین شده، جلسه برای انتخاب نهایی شهردار ایلام برگزار می شود.

در خراسان جنوبی هم رایزنی برای انتخاب شهردار بیرجند ادامه دارد و شورای اسلامی شهر همچنان در حال رایزنی و ارزیابی نامزدها به عنوان اولویت کاری  است.

در قزوین،  بررسی معیارها و مشخصات گزینه های شهرداری پیش از آغاز به کار رسمی شورای شهر دوره ششم در دستور قرار گرفت و افراد متعددی در این خصوص معرفی شدند.

در مرحله نخست ۵۰ گزینه نهایی شناسایی شدند و در ادامه پس از بررسی و پالایش منتخبان شورای ششم  به یک لیست ۲۰ نفره تبدیل شد. رایزنی ها برای پالایش  این فهرست و رسیدن به گزینه اصلح ادامه دارد.

اراکی ها هم فرآیند انتخاب شهردار را با تهیه لیستی ۴۳ نفره از افراد آغاز کردند که لیست پس از بررسی رزومه و سوابق افراد به  ۱۰ نفر رسید. در مرحله آتی،  جلسات مصاحبه کارشناسی اعضای شورا با هر یک از نامزدها برگزارمی‌شود که پس از شنیدن برنامه‌های اجرائی نامزدها و پرسش و پاسخ اعضا با آنها، برای هر یک از نامزدها امتیاز داده خواهد شد

در گرگان، فرآیند انتخاب شهردار با ارایه برنامه و مدارک ۳۷ داوطلب تصدی این پست وارد مرحله جدیدی شده و اعضای شورای شهر امیدوارند قبل از ۱۵ شهریور بعنوان مهلت نهایی، نفر اول مدیریت اجرایی مرکز استان گلستان را مشخص کنند.

در آذربایجان شرقی هم در شرایطی که اعضای شورای شهر تبریز از برنامه خود برای نهایی کردن گزینه شهردار این کلان شهر در جلسه امروز خبر داده بودند، این امر محقق نشد و آنان از اجماع بر روی یکی از گزینه های مورد نظرشان برای سپردن کلید شهر به او ناکام ماندند.انتخاب شهردار به فردا دوشنبه، موکول و قرار شد ساعت ۱۷ فردا پرونده انتخاب شهردار تبریز بسته شود.

طراحی سایت