عسلویه هم سرمایه گذاری شهری را کلید زد.

اولین همایش جایگاه سرمایه گذاری شهری و برند شهری در توسعه پایدار شهری، ویژه شهرستانهای جنوبی استان بوشهر ، روز چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ در محل فرمانداری شهرستان عسلویه برگزار شد .
در این همایش که با حضور نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی ، اساتید سرمایه گذاری و برندینگ شهری، بخشدار مرکزی، شهرداران و روسای شوراهای شانزده شهر از چهارشهرستان جنوبی استان بوشهر برگزار شد ابتدا خانم دکتر الماسی نماینده چهار شهرستان جنوبی بوشهر در مجلس ضمن بیان ضرورت ورود مدیران شهری به مباحث سرمایه گذاری وایجاد ساختارها و راه اندازی سیستم های جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی گفتند:
هر یک از شهرها و روستاهای منطقه دارای ظرفیتهای بالای سرمایه گذاری هم در حوزه ی گردشگری وهم درتجارت وهم درصنایع نفت و گاز میباشد.
ایشان به مدیران شهری منطقه تاکید کردند که مباحث سرمایه گذاری را  بصورت روشمند و علمی وعملیاتی آغاز نمایند .
استاد داود ندیم، بنیانگذار مدرسه مجازی سرمایه گذاری شهری کشور ضمن توضیح تعدادی از مدلهای بیست گانه درآمد پایدار شهری از نماینده مردم منطقه خواستند که پیگیری لازم را برای تسریع در مراحل استصوابی لایحه مشارکت عمومی – خصوصی در مجلس و نیز شیوه نامه سرمایه گذاری شهرداریها (نسخه جدید) را از وزارت کشور و سازمان شهرداریها بانجام رسانند.
وی گفت : در صورت تقنین و ابلاغ این دو زیر ساخت قانونی ، ریل اصلی برای حرکت لوکوموتیو سرمایه گذاری در کشور بوجود خواهد آمد.
مهندس کرباسی، استاد برندینگ شهری نیز با تشریح برندینگ شهری، نحوه ی اجرایی شدن و منافع حاصله از آن برای شهرها را بیان داشتند.

Check Also

فاینانس ۴۲۰ میلیون یورویی خط دوم قطار شهری تبریز

تبریز- دو فوریت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر استفاده از تسهیلات فاینانس برای تامین اعتبار …

طراحی سایت