- ارزش برند اپل برابر ۱۵۴ میلیارد دلار برآورد شده است تقریبا بیست برابربودجه عمرانی کل کشورمان .
- ارزش علامت M زرد بر روی صفحه قرمز ( لوگوی مک دونالد ) رابرابر ۹۴ میلیارد دلار برآورد نموده اند .
- مک دونالد دیگر مرغ نمیپزد و رستوران داری نمیکند بلکه برند خود را و آرم خود را به رستورانها اجاره میدهد و میزان این اجاره ها بقدری هست که بتوان ده کشور را با آن اداره نمود.
- در ایران هم برندهای خوبی وجود دارند که برندشان ارزش آفرین است مانند برند دیجی کالا.
- کلمه ” محسن ” یک برند ارزشمند است و به خوبی تجاری سازی شده است .
- گرچه ارزش برندهای ایرانی به یک میلیارد دلار نمیرسه اما برخی شروع و مسیرخوبی دارند .
- اگر در دهه شصت وقتی که شهرداریها را مستقل اعلام نمودند ، علم وتعقل لازم وجود داشت و هر شهرداری برای خود برندی مطالعه نموده و آن را ثبت و تجاری سازی مینمود امروزه نه تنها با چالش پرداخت حقوق مواجه نبود بلکه درآمد حاصله از آن بعنوان یک درآمد پایدار مورد بهره برداری مدیران شهری بود .
- هنوز هم دیر نشده است .
- شهرداری کرمانشاه اولین شهرداری کشور است که برندینگ شهری را از مرحله مطالعات گذرانده و در مرحله تجاری سازی آن است وبعد از دو سال ، درآمد زایی آن آغاز خواهد شد .
- برند ، مخصوص کالا نیست ، برند مخصوص رستوران یا گوشی تلفن نیست ، علم برند بقدری پیش رفته است که برند اشخاص ، برند شرکتها ، برند سازمانها ، برند شهرها و برند مکانی نیز بصورت علمی در دانشگاههای معتبر دنیا تدریس میشود .
- برند مثل یک معدن بزرگ لعل و جواهر و طلاست با این تفاوت که با مصرفش نه تنها تمام نمیشود بلکه هر چقدر استخراج و مصرفش کنید همان قدر ارزش و خلوص اش بیشتر میشود و رگه هایش ناب وخالص ترمیشود و مقدارش افزایش پیدا میکند .
- امیدوارم مدیران شهری کشورمان پس از چهار دهه غفلت از این منبع عظیم ثروت آفرین ، ایجاد این منبع درآمد پایدار را در اولویت برنامه های خود قرار دهند .
” گزیده ای از سخنرانی استاد داود ندیم ، موسس مدرسه سرمایه گذاری و پدر سرمایه گذاری شهری ایران در جمع مدیران شهری – اجلاس شهر ایده آل – کیش ” .