نشست تخصصی چشم انداز جدید سرمایه گذاری در قم برگزار شد.

به منظور ارتقای سیستم سرمایه گذاری و ایجاد سیستم های جدید در این حوزه و بهره مندی از آخرین یافته های جهانی، نشست تخصصی با حضور حدود یکصد نفر از مدیران و کارشناسان شهری مجموعه شهرداری کلانشهر قم در محل مرکز همایش های شهرداری برگزار شد.

این نشست با هماهنگی مهندس معرفت، قائم مقام شهردار در حوزه سرمایه گذاری شهرداری قم روز چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ در محل همایشهای شهرداری برگزار شد.

داود ندیم، پدر سرمایه گذاری شهری ایران با ایراد سخنرانی چهار ساعته نسبت به تبیین آخرین یافته های حوزه سرمایه گذاری اقدام نمودند.

ندیم گفت:

عصر مدیریت شهرها با عوارض محلی چندین سال است که به پایان رسیده و هر مدیری بخواهد با این روش و سیستم شهری را مدیریت نماید قطعا در همان گامهای اول با شکست مواجه خواهد شد.

ایشان گفتند:

استفاده از سیستم جدید سرمایه گذاری مشارکتی ۷-۴-۱، ثروت آفرینی از محل دارایی های نامشهود، انجام مطالعات برندینگ شهری و تجاری سازی آن، مطالعات چشم انداز و راهبردهای نیل به آن، اسکن اقتصادی شهر، توسعه کیفی و بازاریابی و فروش کالاها و خدمات برند شهر، آموزش و ارتقای دانش روز بصورت درون سازمانی و برون سازمانی، طی نمودن مسیر جذب سرمایه گذار با اصول و قواعد جهانی بازار، توسعه نیروی انسانی که قصد توسعه شهری را دارند و دهها راهکار دیگر که بصورت پایلوت در برخی شهرها نیز با موفقیت آزمایش شده اند بایستی بکار گیری شوند تا بتوان بر اساس آن، انرژی لازم را به لوکوموتیو توسعه شهری رساند و آن را به حرکت و سرعت انداخت.

چهره ماندگار و پدرسرمایه گذاری شهری ایران گفت:

حوزه مدیریت شهری کشورمان به یک تغییر استراتژی اساسی و فوری نیاز دارد و الا فرصتهای زیادی از دست خواهد رفت. تک تک استانهای کشورمان به اندازی ای فرصت و پتانسیل دارند که میتوانند به تنهایی جوابگوی توسعه کل کشور باشند اما بدلیل عدم آشنایی مدیران و کارشناسان حوزه شهری با سیستم های نوین اقتصاد شهری و یا بدلیل عدم بکارگیری این سیستم ها، ضعف خدمات رسانی و توسعه در کل کشور به نسبت های متفاوت وجود دارد بطوریکه استانها یی را میتوانم نام ببرم که حتی یک شهربازی دایر هم در کل آن استان وجود ندارد و این موضوع، شایسته و زیبنده ی کشورمان که سرشار از پتانسیل و مهد فرصتهاست نمیباشد با اندکی تغییر میتوان به نتایج فوق العاده ای رسید. کافی است هر مدیری، چکش را برداشته و پوسته و هاله ی شیشه ای تفکر سنتی خود را شکسته و از آن سیستم و نگرش و تفکر بسته خارج شود و خود را در سیستم های نوین جهانی متولد نماید.

همچنین ایشان اظهار امیدواری نمودند که مجلس شورای اسلامی در بررسی و طی مراحل استصوابی لایحه مشارکت عمومی – خصوصی علاوه بر تسریع و اهتمام بیشتر، مزایای لازم را برای ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی به عرصه توسعه کشورمان را پیش بینی نمایند مزایایی که بیشتر و کیفی تر از امتیازات ارائه شده توسط کشورهای رقیب مان به سرمایه گذاران باشد.

در جلسه اختصاصی که در حاشیه این نشست با حضور مهندس معرفت قائم مقام شهردار و تعدادی از مدیران حوزه سرمایه گذاری تشکیل شد تعداد ده مورد اقدام اولیه و ضروری در حوزه سرمایه گذاری توسط دکتر ندیم ارائه شد.

photo_2017-12-21_11-50-09 photo_2017-12-21_11-50-02 photo_2017-12-21_11-49-54 photo_2017-12-21_11-49-45

Check Also

فاینانس ۴۲۰ میلیون یورویی خط دوم قطار شهری تبریز

تبریز- دو فوریت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر استفاده از تسهیلات فاینانس برای تامین اعتبار …

طراحی سایت