گزارشی از همایش بین المللی جهان شهر معنوی

همایش بین المللی بازخوانی تمدن اسلامی وجهان شهر معنوی صبح پنجشنبه نهم آذرماه با حضور نخبگان و اندیشمندان کشورهای مسلمانان در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

دکتر علیلو، استاد دانشگاه و  از اساتید مدرسه سرمایه گذاری و مشارکت  که در این  همایش علمی  حضور داشتند  مطالبی را  از  این همایش  به شرح زیر جهت استحضار علاقمندان  ایفاد نمودند:

به گزارش روابط عمومی جامعهالمصطفی مشهد، در این همایش حجه‌الاسلام والمسلمین محمدحسین مهدوی‌مهر اظهار داشت: مرکز علمی، پژوهشی، حوزوی و دانشگاهی جامعه‌المصطفی‌ مشهد همزمان با رویداد بزرگ مشهد ۲۰۱۷ که مشهدالرضا(ع) از سوی آیسسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده اقدام به برگزاری همایش بین‌المللی بازخوانی تمدن اسلامی و جهان شهر معنوی کرد و بسیار مفتخر هستیم که در این رویداد علمی و پژوهشی میزبان نخبگان داخلی و خارجی در این حوزه بودیم.

وی افزود: کمیسیون‌های علمی همایش بین‌المللی بازخوانی تمدن اسلامی و جهان‌شهر معنوی در ۳ موضوع بازخوانی تمدن اسلامی، جهان‌شهر معنوی و مشهدالرضا(ع) جهان‌شهر معنوی با حضور اندیشمدان حوزوی و دانشگاهی داخلی و خارجی برگزار شد.

رئیس جامعه‌المصطفی‌مشهد با بیان اینکه با توجه به سابقه تاریخی و تمدنی شهر مشهد و وضعیت فعلی این شهر در دو حوزه زیارتی و توریستی به دنبال معرفی هرچه ‌بهتر این جهان‌شهر مذهبی هستیم، خاطرنشان کرد: در سطح دنیا تعداد کمی از شهرها به عنوان شهرهای جهانی معرفی شده و برای جهان‌شهر مشهد قید معنوی هم با توجه به وجود بارگاه منور رضوی و سابقه دینی و تمدنی این شهر اضافه شد و باید با تلاش و کوشش همگانی این مهم را در عمل نشان دهیم.

حجهالاسلام و المسلمین مهدوی‌مهر تصریح کرد: در مجموع تعداد ۱۶۵ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد و این مقالات پس از ارزیابی‌های صورت گرفته مورد تایید قرار گرفتند پذیرفته شدند و در پایان این رویداد علمی و پژوهشی از ۸ برگزیده برتر تقدیر می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز جامعه‌المصطفی‌العالمیه بیش از ۶۰ دفتر فعال در سطح جهان دارد و ده‌ها هزار فارغ‌التحصیل علمی و حوزوی تحویل جامعه داده است، تاکید کرد: مراکز جامعه‌المصطفی‌العالمیه در شهرهای قم، مشهد، تهران، اصفهان، گرگان و تبریز فعال هستند و در دفتر مشهد تاکنون ۵ هزار طلبه در این مجموعه تحصیل کرده‌اند که از این تعداد ۲ هزار نفر از آن‌ها مشغول به تحصیل هستند و ۳ هزار نفر هم فارغ‌التحصیل شده‌اند.

رئیس مجتمع آموزش عالی مشهد خاطر نشان کرد: به لطف الهی و عنایات ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) نام مرکز جامعه‌المصطفی‌العالمیه مشهد همواره به عنوان یکی برترین مراکز این مجموعه در سطح کشور درخشیده و مهمترین وظیفه مراکز جامعه‌المصطفی‌العالمیه نشر و گسترش علوم فقهی و اسلامی بوده است.

گفتنی است در این همایش ضمن تقدیر از مقالات برتر از سه اثر مجموعه مقالات همایش، چکیده مقالات برتر و کتاب تمدن اسلامی در سیره رضوی رونمایی شد.

معاون پژوهشی جامعه المصطفی(ص) العالمیه با بیان اینکه میزان التزام ما به ویژگی‌های جامعه نبوی زمینه ساز تداوم اسلام است، گفت: وظیفه اندیشمندان، مراکز علمی و حوزه های علمیه در این خصوص بسیار سنگین است.photo_2017-12-07_11-26-10 photo_2017-12-07_11-26-19 photo_2017-12-07_11-26-28 photo_2017-12-07_11-26-36 photo_2017-12-07_11-26-02

Check Also

فاینانس ۴۲۰ میلیون یورویی خط دوم قطار شهری تبریز

تبریز- دو فوریت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر استفاده از تسهیلات فاینانس برای تامین اعتبار …

طراحی سایت