آماده‌ی جذب سرمایه‌گذار برای احداث هتل در سردرود هستیم.

رئیس شورای اسلامی سردرود با اشاره به انتخاب این شهر به عنوان پایتخت تابلوفرش دستباف جهان و از سویی انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال ۲۰۱۸، احداث مرکز اقامتی و هتل را در این شهر ضروری دانست.
مقصود عبدالمحمدپور در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه در برگزاری رویداد تبریز ۲۰۱۸، سردرود می‌تواند بازوی افتخارآمیز آن باشد، گفت: درحالیکه سردرود به عنوان پایتخت تابلو فرش جهان انتخاب شده است و مراکز پذیرائی و رستوران های این شهر سالانه میزبان هزاران مسافر است، مرکز اقامتی و هتل در این شهر وجود ندارد و از همین جا اعلام می‌کنیم که آماده‌ی جذب سرمایه گذار هستیم تا مسافران و بازدیدکنندگان از نمایشگاه‌های تابلو فرش دستباف به راحتی بتوانند در شهر اقامت داشته باشند.
وی با بیان اینکه اداره‌ی درست شهر با وجود درآمد پایدار قابل اجراست، خاطر نشان کرد: جذب مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به ویژه در حوزه‌ی تابلو فرش، مراکز پذیرایی و اقامتی می‌تواند منبع درآمدی پایدار را برای سردرود به دنبال داشته باشد.
وی ادامه داد: این شهر به دلیل وجود باغات متعدد گوجه سبز، انگور، زرد آلو، گردو، سیب، هلو و گلابی به “باغ شهر” نیز معروف است و در منطقه خوش آب و هوایی قرار دارد.
شهرک صنفی تابلو فرش سردرود راه اندازی می‌شود
وی تاکید کرد: در نمایشگاه فرش دستباف تهران در سال جاری، سالنی اختصاصی برای تابلو فرش دستباف سردرود در نظر گرفته شده بود که نشان از اهمیت این هنر و صنعت دارد و به دنبال پیگیری اتحادیه تابلوفرش سردرود و در راس آن آقای کاظم صحتی مقرر شده است که شهرک صنفی تابلو فرش سردرود راه اندازی شود.
عبدالمحمدپور با اشاره به پروژه مرکز تجارت جهانی تابلو فرش ایران در سردرود، گفت: با افتتاح این مرکز تا اواسط سال ۲۰۱۸، شاهد رونق اقتصادی و توسعه گردشگری خواهیم بود و تعدادی سوئیت در این مرکز لحاظ شده است ولی با این حال نمی تواند حجم زیادی از مسافران و گردشگران را در خود اسکان دهد و احداث هتل در شهر از ضروریات است.
 پروژه‌ی‌ پل خروجی سردرود تا سال ۹۷ تکمیل می‌شود
وی با اشاره به تکمیل پروژه ناتمام پل خروجی سردرود یاد آور شد: این پروژه در واقع پیشانی ورودی جنوب غربی تبریز است که نیمه کاره ماندن آن در طول ۱۰ سال، می‌تواند آسیب جدی در مرحله اول به سیمای تبریز و بعدها به سردرود وارد کند.
وی افزود: به دلیل وجود مشکلات تملک در این پروژه، چندین بار طرح آن تغییر کرده و در نهایت به ناچار رمپ خروجی کوچک شده است و البته با سفارش فرماندار تبریز و هماهنگی منطقه ۷ شهرداری تبریز و اداره کل راه و شهرسازی استان، هم اکنون ادامه‌ی پروژه در حال انجام و آسفالت ریزی است و امیدواریم که تا سال ۹۷ این پروژه تکمیل شود.
وضعیت مدارس سردرود و کیفیت آموزشی آن‌ها نیاز به توجه بیشتر دارد
رئیس شورای اسلامی سردرود با اشاره به مسافت کوتاه بین سردرود و تبریز، خاطر نشان کرد: اگر به آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی شهرهای کوچک توجه نشود، می‌تواند کلانشهر‌ها را نیز درگیر کند و اثرات منفی آن به شهرهای بزرگ هم برسد.
وی خاطر نشان کرد: وضعیت مدارس سردرود و کیفیت آموزشی آن‌ها نیاز به توجه بیشتری دارد  و متاسفانه شهروندان ترجیح می‌دهند که فرزندشان در خارج از شهر تحصیل کنند و هزینه زیاد رفت‌وآمد و خطرات احتمالی مسیر را به جان بخرند.
سردرود پلیس راهنمایی و رانندگی ندارد
وی با تاکید بر اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی در شهری با جمعیت ۳۵ هزار نفر دیده نمی‌شود،گفت: نمیدانیم سردرود چه وضعیتی دارد که مسئولان استانی نیازی به حضور نیروی راهنمایی و رانندگی در آن نمیبینند در حالیکه شرایط ترافیکی و شکل هندسی خیابان‌ها درست نیست و ما حاضریم که ساختمان و امکانات رفاهی را در اختیارشان قرار دهیم.
وی از نصب دوربین‌های مدار بسته‌ کنترل ترافیک در سطح شهر در آینده‌ی نزدیک خبر داد.
(منبع :ایسنا)

Check Also

بزرگترین هولدینگ حوزه شهری ترکیه برای سرمایه گذاری به تبریز می‌آید.

یعقوب هوشیار شهردار کلانشهر تبریز در راس هیئتی مرکب از شهرداران مناطق و اعضای کمیسیون …

طراحی سایت