شهرها به بن بست رسیده اند، سکانداری شهرها با تئوری ها و سیستم های سنتی دیگر امکان پذیر نیست.

شهرها به بن بست رسیده اند، سکانداری شهرها با تئوری ها و سیستم های سنتی دیگر امکان پذیر نیست. مدیران شهری  الزاما بایستی از ابزارها، سیستم ها و مدل های جدید  برای هدایت شهرها  استفاده نمایند.

پدر سرمایه گذاری شهرهای ایران  در سخنرانی اخیر خود در همایش ”  شهرت شهر ، ثروت شهر، برند شهر”   که با حضور صدها نفر از مدیران شهری و بخش خصوصی در محل همایش های بین المللی صدا و سیما در تهران برگزار شد  ضمن  اعلام  اینکه؛ شهرها به بن بست رسیده اند، سکانداری شهرها  با تئوری ها و سیستم ها و ابزارهای سنتی  دیگر امکان پذیر نیست و  مدیران شهری  الزاما بایستی از ابزارها و سیستم ها و مدل های جدید برای هدایت شهرها  استفاده نمایند، خطاب به  منتخبین شوراهای اسلامی دور پنجم شهرها و شهرداران آینده گفت:

همه ی اعضای شوراهای اسلامی شهرها  با رای مستقیم مردم انتخاب میشوند  و بی شک جزو نخبگان یا فرهیختگان یا تلاشگران یا فعالین مدنی و اجتماعی شهر خودشان میباشند که توانسته اند اعتماد مردم را به خود جلب نمایند. همه  این منتخبین ، برای شهر خود، ایده ها، نظرات،  چشم اندازها و برنامه هایی در ذهن دارند، ولی به جرات  میگویم  که با  ساختار سنتی موجود شهرداری ها و ابزارها و سیستم های سنتی  مورد استفاده کنونی ، هیچگاه نخواهند توانست حتی به حداقل های آن آمال و  ایده های خود نائل شده و رضایت شهروندان را جلب نمایند و می بایست حتما در ساختارها، سیستم‌ها و ابزار ها تجدید نظر شود.

وی در عین حال بیان کرد: اگر بخواهم مثال عینی ذکر کنم، باید بگویم آن دسته از مدیران شهری که میخواهند با استفاده از سیستم های سنتی شهرها را اداره نمایند مثل این است که با یک کارگر  پیر و ناتوان با بیل و کلنگ زنگ زده  بخواهند کانال بزرگی را حفاری نمایند در حالی‌که میتوانند از یک بیل مکانیکی پیشرفته بهره ببرند که هر بار حرکت آن معادل ده روز  فعالیت یک کارگر است.

وی ادامه داد؛ اکیدا توصیه مینمایم یا از مدیران آگاه و معتقد به روش ها و ابزار های جدید استفاده نمایید، یا از مشاوران زبده و کار بلد و عملیاتی بهره‌مند شوید.

داود ندیم همچنین ضمن تشریح جدیدترین مدل توسعه در حوزه اقتصاد شهری گفت:

در حوزه ی اقتصاد شهری هم توصیه میکنم از مدل ۷-۴-۱ استفاده نمایید و ارتباطات بین المللی شهرهایتان را جدی بگیرید.

photo_2017-08-26_18-50-08 photo_2017-08-26_18-50-14

Check Also

فاینانس ۴۲۰ میلیون یورویی خط دوم قطار شهری تبریز

تبریز- دو فوریت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر استفاده از تسهیلات فاینانس برای تامین اعتبار …

طراحی سایت