رویش غنچه های سرمایه گذاری در کرمانشاه ( به مناسبت ۵ مرداد روز ملی کرمانشاه )

کمتر از  نه ماه  از ورود تیم مشاوره  مدرسه سرمایه گذاری  به شهر کرمانشاه  سپری  میشود و این شهر  شاهد رویش غنچه های اولیه سرمایه گذاری در شهر میباشد .

آقای مهندس  آرش رضایی ، شهردار پرتلاش و خوش فکر کرمانشاه ، اولویت برنامه کاری خود را از یکسال پیش ، ایجاد سیستم سرمایه گذاری  در حوزه شهری  در کرمانشاه اعلام نموده است . اینک پای سخنان آقای مهندس داود ندیم ، پدر سرمایه گذاری شهرداریهای کشور می نشینیم  تا از اتفاقات و برنامه ها و خبر های خوش  سرمایه گذاری در شهر کرمانشاه مطلع شویم چکیده و خلاصه مطالب ایشان چنین است :

اکیپ مشاوره و کارگزاری و اساتید برتر کشوری در حوزه سرمایه گذاری شهری که با مدرسه سرمایه گذاری و مشارکت همکاری دارند حدود نه ماه است که بنا به دعوت آقای مهندس رضایی ، شهردار تلاشگر و خوش فکر  کرمانشاه ، بصورت پاره وقت در این شهر مستقر شده و برنامه های لازم را برای ایجاد سیستم سرمایه گذاری و خط تولید مشارکت در پروژه های شهری را در این شهر شروع نموده اند در این مدت بصورت فهرست وار  اقدامات زیر بانجام رسیده است :

  • برگزاری همایش عمومی سرمایه گذاری در شهر برای اعلام شروع کار .
  • اجرایی نمودن برترین مدل سیستم سرمایه گذاری در حوزه شهری مدل ۷-۴-۱ که تاکنون قسمت عمده این مدل ایجاد شده است .
  • آموزش بیش از یکصد نفر از پرسنل شهرداری کرمانشاه توسط اساتید کشوری در حوزه های : برندینگ شهری ، استراتژی توسعه شهری ، اقتصاد شهری ، تهیه بسته های مشارکتی ، بازاریابی سرمایه گذاران داخلی و خارجی ، تهیه اسناد فراخوان ، فرمولاسیون  هر یک از روشهای سرمایه گذاری ، انواع روشهای تامین مالی و مشارکت ، تیپ قراردادهای مشارکت ، مباحث حقوقی سرمایه گذاری ، ساختار سازی درون سازمانی و برون سازمانی .
  • مطالعه و تهیه سند برندینگ شهری توسط آقای مهندس علی کرباسی از اولین دانش آموختگان برندینگ شهری از  لیون فرانسه .( توضیح اینکه با انجام این مطالعات و اتمام آن ، کرمانشاه اولین شهر کشور شد که دارای برند شهری بصورت مطالعه شده و علمی و کاربردی میباشد ) .
  • ایجاد ساختارهای درون سازمانی از قبیل : تاسیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری ، اقدام برای تاسیس شرکت اقتصاد شهری، برنامه ریزی برای ایجاد معاونت اقتصادی .
  • مطالعه و تهیه سند CDS استراتژی توسعه شهری اختصاصی در حوزه  اقتصاد شهری و سرمایه گذاری توسط آقای دکتر مهدی علیلو  از اساتید برتر کشور در این حوزه .
  • تهیه برنامه مهر تا مهر در حوزه سرمایه گذاری  و برشهای ماهانه آن و اجرایی نمودن مفاد آن  که بیشتر در حوزه زیر ساختی میباشد .
  • اقدام لازم برای تهیه برنامه پنجساله اقتصادی برای شهرداری با برشهای سالانه که مراحل نهایی را طی مینماید .
  • تهیه اینفوگرافی نقشه راه توسعه کرمانشاه در حوزه شهری .
  • انجام و اتمام مطالعات علمی حوزه برند شهری و مشخص نمودن برند شهر ، رنگ شهر ، شخصیت شهر ، نماد شهر  که این نوع مطالعات در کشور برای اولین بار  صورت گرفته و نظرات محققان و اندیشمندان کرمانشاهی و مسئولین و عموم مردم نیز برای آن دریافت شده است و متعاقبا توسط شهرداری اعلام عمومی خواهد شد . امید است در ماههای آینده با  ثبت جهانی و تجاری سازی این برند ، شهرداری از وابستگی به تراکم فروشی و عوارض ناچیز  رها شده و به دریای عظیم درآمدهای پایدار  در حوزه فروش و اجاره  برند دست یابد .
  • تهیه چشم انداز ۲۰۳۰ کرمانشاه در حوزه سرمایه گذاری .
  • انجام و اتمام مطالعات و تهیه لیست یکصد پروژه سرمایه گذاری برای دستیابی به چشم انداز ۲۰۳۰ .
  • تعیین و ابلاغ شش پروژه تاثیر گذار برای ایجاد شوک CDS و برند در حوزه سرمایه گذاری و اقتصاد شهری که  متعاقبا توسط شهرداری اعلام عمومی خواهد شد.
  • تدوین و انتشار اولین فراخوان عمومی سرمایه گذاری برای پانزده پروژه شهری که بدنبال بازاریابی های انجام گرفته با استقبال سرمایه گذاران مواجه شده اند و در ماه آینده قرارداد های آنها منعقد خواهد شد .
  • مذاکرات فشرده و کسب موافقت شرکت ایتالیایی سارتوری برای سرمایه گذاری در شهربازی سرپوشیده سراب قنبر با سرمایه گذاری صد در صد خارجی به روش  EPCF   و انجام مکان یابی برای این پروژه .  نماینده خاورمیانه شرکت مذکور از مجموعه بازدید و جلسات کارشناسی و مدیریتی با مجموعه شهرداری داشته و هفته گذشته پرپوزال فنی و مالی را ارائه نموده اند که انتظار میرود در ماههای آینده  پس ازطی تشریفات اداری و قانونی ، قرارداد آن منعقد گردد .
  • کسب موافقت منطقه آزاد مرسین ترکیه برای اجرای تعدادی از پروژه های شهری به روش مشارکتی  که مذاکرات آن در حال انجام است .
  • و دهها اقدام اجرایی دیگر که بزودی توسط شهرداری اعلام و مردم شریف کرمانشاه از ماههای آینده ، فعالیت های مذکور را به عینه ملاحظه خواهند نمود .
  • هماهنگی و کسب موافقت انجمن انبوه سازان و پیمانکاران استان برای ورود موثر به پروژه های سرمایه گذاری .

داود ندیم ، پدر سرمایه گذاری شهرداریهای کشور  با بیان مطالب فوق افزود:

حرکت شهرداری کرمانشاه در حوزه سرمایه گذاری یک حرکت علمی و کاربردی و اصولی میباشد  و سیستم ایجاد شده مدل ۷-۴-۱  توانایی تبدیل صدها فرصت سرمایه گذاری تدوین شده را به پروژه های شهری داشته و آثار اشتغالزایی آن برای شهروندان ، توسعه برای شهر و درآمد  پایدار برای شهرداری بزودی خود را نشسان خواهد داد . ماهیت این سیستم به گونه ای ست  که همکاری آحاد مردم و مسئولین را می طلبد .

ندیم افزود :

در مطالعات اساتید به این نتیجه رسیدیم که در کرمانشاه اکثر قریب باتفاق  اشخاص حقیقی یا حقوقی که توانسته اند از نظر مالی ، توانایی هایی را کسب نمایند ترجیحا  این شهر را ترک نموده و سرمایه خود را با خود برده اند  فلذا برای جبران این نقیصه ، برنامه ریزی و سیستم جوری طراحی شده است که پروژه های سرمایه گذاری را بقدری سود آور نماییم که آنهایی که سرمایه هایشان را از شهر برده اند یا قصد بکار گیری نداشتند رغبت لازم را برای این کار داشته باشند . پروژه های سرمایه گذاری  میبایست خیلی بیشتر از سود بانکی ، سود آوری داشته باشند تا انگیزه لازم برای کرمانشاهی های مقیم سایر نقاط کشور و سایر کشورها ایجاد نماید تا آنها سرمایه هایشان را مجددا به این شهر برگردانند . خواسته سرمایه گذار در تمام جهان سه مورد میباشد : تکریم ، تسریع و سود ، سعی مینماییم این سه مورد را در کرمانشاه  به مرحله عمل در بیاریم البته فعلا مسیر در حال ساخت است و بزودی حرکت در آن با سه مولفه فوق الذکر براحتی عملی خواهد شد .

ندیم گفت :

اگر موفق شویم فقط و فقط سرمایه های خود کرمانشاهی ها را در این شهر جذب و موثر در تولید و توسعه نماییم ، رشد و توسعه این شهر با شتاب فوق العاده ای روبرو خواهد بود وظیفه ما بعنوان تیم مشاوره ایجاد خط تولید مربوطه بود که این کار با موفقیت در حال انجام است  بقیه کار را باید آحاد مردم و مسئولین بانجام برسانند . توسعه در خلا ء اتفاق نمی افتد  توسعه بایستی از دل و روح و دست و بازوی تمام ذینفعان و آحاد مردم و مسئولین بر بیاید .

پدر سرمایه گذاری شهرداریهای کشور گفت : ماهها و سالهای پر رونقی برای کلانشهر کرمانشاه پیش بینی مینمایم و آثار و علائم  آن را می بینم.

9 8 7 6 5 4 3 2 1 10

Check Also

بزرگترین هولدینگ حوزه شهری ترکیه برای سرمایه گذاری به تبریز می‌آید.

یعقوب هوشیار شهردار کلانشهر تبریز در راس هیئتی مرکب از شهرداران مناطق و اعضای کمیسیون …

طراحی سایت