دعوت از فروشگاههای زنجیره ای برای ورود به فروش صنایع دستی

در حاشیه نمایشگاه بین المللی صنایع دستی که از ۲۰  تا ۲۴  تیر در محل نمایشگاههای دائمی تبریز برگزار شد از مدیران فروشگاههای زنجیره ای استان آذربایجانشرقی برای بازدید از نمایشگاه دعوت بعمل آمد .

مدیران فروشگاههای زنجیره ای آذربایجانشرقی از قبیل  : جانبو ، کوروش ، رفاه  و … ضمن حضور در نمایشگاه  و بازدید از غرفه های صنایع دستی و  مذاکره با تولید کنندگان  مربوطه ، در جلسه مشترک با معاون صنایع دستی استان و مشاور مدیر کل میراث فرهنگی ،  صنایع  دستی و گردشگری آذربایجانشرقی  نحوه ی  فروش  صنایع دستی در فروشگاههای زنجیره ای  در کشور را بررسی نمودند.

در این جلسه و بازدید ، فرشاد به آفرین ، معاون صنایع دستی استان آذربایجانشرقی  ضمن اعلام اینکه در استان آذربایجانشرقی  تعداد  هشتاد عنوان  صنایع دستی و هر عنوان با صدها نوع  تنوع  تولید میشود  گفت :  در صورتی که  این تولیدات  و هنر های دستی ،  بازار فروش مناسبی داشته باشند  میتواند در ارز آوری ، افزایش تولید ، ایجاد اشتغال  و کمک به اقتصاد خانواده ها نقش مهمی ایفا نماید .

داود ندیم ، مشاور مدیر کل گفت :

مطالعات و بررسیهای لازم برای توسعه  صنایع دستی استان بانجام رسیده و چشم انداز ده ساله  ۱۳۹۶  تا ۱۴۰۶  به همراه  استراتژی ها و برنامه ها و پروژه های اجرایی تدوین  شده است .

وی گفت :

چشم انداز ده ساله  تعریف شده برای صنایع دستی آذربایجانشرقی عبارت است از :

برند سازی تولیدات و فروش جهانی .

براساس این چشم انداز در سه بخش  آموزش ، تولید  و فروش ، استراتژی ها و سپس برنامه هایی تعریف شده اند .

ندیم گفت :

یکی از راهبردهای یازده گانه حوزه فروش  صنایع دستی آذربایجانشرقی ، برقراری ارتباط تولید کنندگان این  حوزه با فروشگاههای زنجیره ای میباشد تا با ایجاد غرفه ها یا فروش  قفسه ای ، میزان عرضه و فروش  افزایش یابد .

نامور ، مدیر فروشگاههای زنجیره ای  کوروش در استان نیز ضمن  حضور در جلسه مشترک و بازدید از غرفه ها و مذاکره  با تولیدکنندگان  گفت :

اکثر آثار و اقلام  عرضه شده در نمایشگاه ، قابلیت  ارائه در فروشگاههای زنجیره ای کوروش را در استان و سطح کشور دارند و از تولیدکنندگان  علاقمند خواست  تا تقاضاهای خود را به دفتر مدیریت استان  ارائه نمایند .

نامور افزود :

هماهنگی های لازم را  در این خصوص با دفتر مرکزی  تهران بعمل خواهد آورد .

شنول  اوغلی ، مدیر فروشگاههای زنجیره ای جانبو در ایران  نیز در جلسه مشترک حضور یافته و ضمن بازدید از غرفه ها  با تولیدکنندگان صنایع دستی که از اقصی نقاط کشور و استانهای مختلف حضور داشتند مذاکره نمودند.

نامور ، مدیر فروشگاههای  زنجیره ای کوروش در آذربایجانشرقی گفت :

کوروش در تبریز  تعداد ۱۵ فروشگاه و در کل استان  تعداد سی فروشگاه و در کل کشور تعداد ششصد و بیست فروشگاه  دارد و در نظر است تا یک  سال آینده  به یک هزار فروشگاه افزایش یابد .

نامور گفت : بسیاری از صنایع دستی  موجود در این نمایشگاه قابلیت عرضه در  فروشگاههای کوروش را دارند و تمایل ما  بیشتر به اختصاص غرفه خاص در داخل فروشگاههای کوروش به هنرمندان صنایع دستی میباشد .

وی در بازدید از غرفه های متعدد از نزدیک با تولیدکنندگان و هنرمندان  این حوزه و محصولاتشان اشنا شدند.

شنول اوغلی ، مدیر فروشگاههای زنجیره ای جانبو در ایران  نیز گفت :

بجهت محدودیت فضا در فروشگاههای زنجیره ای جانبو ، امکان ارائه تمام صنایع دستی  نیست اما در برخی از فروشگاههایمان  امکان ارائه این محصولات وجود دارد .

وی در بازدید از غرفه های متعدد از نزدیک با تولیدکنندگان و هنرمندان  این حوزه و محصولاتشان اشنا شدند.

photo_2017-07-13_21-15-45 photo_2017-07-13_21-15-42

Check Also

فاینانس ۴۲۰ میلیون یورویی خط دوم قطار شهری تبریز

تبریز- دو فوریت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر استفاده از تسهیلات فاینانس برای تامین اعتبار …

طراحی سایت