اعلام آمادگی سنای اقتصادی اروپا برای همکاری با شرکتها و شهرداریهای ایران

داود ندیم ، موسس مدرسه سرمایه گذاری و مشارکت با ایرج علیپور، ایرانی مقیم آلمان و عضو رسمی سنای اقتصادی اروپا و مسئول خاورمیانه و ایران، دیدار و مذاکره نمودند.

در این دیدار ، طرفین بر لزوم بالفعل نمودن  پتانسیل های شهرداریهای کشور و همکاری های مشترک شهرداریهای ایران با شرکتهای اروپایی تاکید نمودند.

ندیم گفت : شهرداریهای ایران در زمینه های مختلف از جمله :

  • بازیافت پسماند
  • انرژی های نو
  • شهر الکترونیک
  • ساخت و ساز
  • مترو
  • تراموا
  • اتوبوسها و تاکسی های هیبریدی
  • شهربازی های روباز و سرپوشیده
  • پارک آبی و مجموعه های تفریحی
  • حوزه گردشگری
  • و ….

فرصتهای سرمایه گذاری  سود آوری دارند که میتواند برای شرکتهای اروپایی عضو سنای اقتصادی اروپا ، جذاب  باشد .

 

ایرج علیپور نیز با ابراز علاقمندی  سنای اقتصادی  اروپا برای برقراری ارتباطات تجاری و سرمایه گذاری با ایران  اعلام نمود : سنای اقتصادی اروپا با حضور فعال  و عضویت صدها شرکت توانمند و تراز اول اروپایی که سوابق اجرایی و سرمایه گذاری بین المللی دارند تشکیل شده است . این شرکتها در صورت حضور در حوزه ی عمران شهری و همکاری با شهرداریهای ایران خواهند توانست علاوه بر انتقال دانش و تکنولوژی  نسبت به انتقال سرمایه ومنابع مالی نیز اقدام نمایند .

مسئول خاورمیانه سنای اقتصادی اروپا  در این جلسه گفت :

برای شروع همکاریها ، در شهریور ماه امسال همایشی در تهران برگزار خواهد شد تا تعدادی از سناتورهای اقتصادی اروپا با یکصد شرکت ایرانی  دیدار و مذاکره داشته باشند .

وی  از افتتاح دفتر تمایندگی سنای اقتصادی اروپا در تهران در سالجاری خبر داد و افزود : این دفتر در نیمه دوم سالجاری افتتاح خواهد شد .

علیپور  گفت : مجوز تاسیس دفتر نمایندگی از سوی سنای اقتصادی اروپا صادر شده است  و پس از   موافقت مقامات ایرانی  ، این دفتر  بزودی در تهران راه اندازی خواهد شد .

 

در این دیدار که علی کرباسی  مدیر عامل شرکت پیشگامان توسعه جهانشهر ،   علیرضا خرم ، مسئول دفتر ایران سنات  ، مهدی قدوسی فر  ، مدیر عامل شرکت  ایوان امتیاز انرژی  و بهروز حسن پور  از اساتید مدرسه سرمایه گذاری    نیز حضور داشتند نحوه همکاری فی مابین بررسی  و مقدمات تدوین و تنظیم و امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین مذاکره  شد.

ندیم گفت :

با توجه به انتخابات شوراهای اسلامی شهرها  و استقرار شوراهای پنجم از ۱۴ مرداد به بعد ، پیش بینی میشود از اوایل مهر ماه  امسال ، جلسات رسمی بین اعضای سنای اقتصادی اروپا و تک تک شهرداریهای  علاقمند  به ترتیب برگزار شود و اولویت با شهرداریهایی خواهد بود که فرصتهای سرمایه گذاری  شان را بصورت  بسته مشارکتی به زبانهای فارسی و انگلیسی  آماده نموده باشند .

داود ندیم ، پدر سرمایه گذاری شهرداریهای کشور در این دیدار تاکید کرد:

در وضعیت فعلی ، شهرداریهای ایران علاقمند به خرید از شرکتهای خارجی نیستند بلکه  معامله و همکاری شهرداریها  ی ایران با شرکتهای عضو سنات در قالب روشهای سرمایه گذاری مشارکتی از جمله :  مشارکت مدنی ،  B.O.T  ،    EPCF ،   B.O.L.T   و سایر روشهای خانواده مشارکت و نیز روش    FDI خواهد بود .

ندیم گفت: شرکتهای اروپایی که به همراه  یک بانک تامین کننده منابع مالی  (فاینانس)   در ایران حضور داشته باشند از شانس بیشتری برای عقد قرارداد سرمایه گذاری برخوردار خواهند بود فلذا تامین مالی باید در اولویت کاری این شرکتها قرار گیرد.

وی اضافه کرد :

سه عامل اصلی  برای موفقیت شرکتهای اروپایی جهت  ورود به حوزه ی شهرداریهای ایران عبارتند از :  انتقال دانش و تکنولوژی، بکارگیری روشهای مشارکت، تامین مالی (فاینانس) .

photo_2017-06-06_09-32-13 photo_2017-06-28_14-42-45

Check Also

بزرگترین هولدینگ حوزه شهری ترکیه برای سرمایه گذاری به تبریز می‌آید.

یعقوب هوشیار شهردار کلانشهر تبریز در راس هیئتی مرکب از شهرداران مناطق و اعضای کمیسیون …

طراحی سایت