کل بودجه عمرانی شهرستان تبریز ۴۱ میلیارد تومان است/ فرماندار تبریز: دچار بحران کمبود منابع مالی هستیم

نصرنیوز: رحیم شهرتی فر گفت: ما دچار بحران کمبود منابع مالی هستیم و هزینه های جاری آنقدر زیاد شده است که چیزی برای هزینه کردن در بخش عمرانی باقی نمی ماند.

به گزارش خبرنگار نصرنیوز، “رحیم شهرتی فر” امروز در جلسه برنامه ریزی شهرستان تبریز با اعلام اینکه کل بودجه عمرانی شهرستان تبریز ۴۱ میلیارد تومان است، گفت: ما دچار بحران کمبود منابع مالی هستیم و هزینه های جاری آنقدر زیاد شده است که چیزی برای هزینه کردن در بخش عمرانی باقی نمی ماند.

وی با ذکر اینکه بحران کمبود منابع مالی نشان از سوء مدیریت در سال های گذشته دارد، گفت: دولت تدبیر و امید رویکرد بازگشت به قانون و مبارزه با فساد دارد و همین باعث امید بستن مردم به این دولت شده است.

فرماندار تبریز با اشاره به کاهش شدید قیمت نفت، گفت: کاهش قیمت نفت موجب کاهش درآمد دولت و ایجاد مشکلات برای منابع بودجه شده است. من تعجب می کنم زمانی که سیل دلارهای نفتی به کشور سرازیر می شد، چرا باز هم مشکلات عدیده زیر ساختی و صدها طرح ناتمام از گذشته باقی مانده است.

شهرتی فر به قانون چشم انداز ۲۰ ساله کشور اشاره نمود و گفت: امسال سال آخر برنامه پنجم است و ۱۰ سال از چشم انداز ۲۰ ساله کشور هم گذشته است، اما عملاً حرکتی در راستای چشم انداز ۲۰ ساله انجام نشده است و ما فاصله زیادی تا رسیدن به آن داریم.

وی به ضرورت اولویت بندی در تخصیص منابع مالی برای طرح های ناتمام تاکید کرد و گفت: بدون توجه به اولویت بندی ها نخواهیم توانست مدیریت خوبی برای تخصیص بودجه و حل مشکلات مردم داشته باشیم.

فرماندار تبریز با ذکر اینکه دولت ضعیف، نظام را هم ضعیف می کند، گفت: مشکلات در سطح کشور زیاد است و دولت با قدرت عزم خود را برای پیش بردن کارهای اولویت دار جزم کرده است؛ ما با نظم و مدیریت بهینه منابع هر چند کم، مشکلات را کاهش خواهیم داد.

شهرتی فر در خصوص برخی درخواست های ادارت کل استان برای تخصیص منابع، گفت: ما به هیچ وجه از محل بودجه شهرستان تبریز به ادارت کل و سازمان ها ارائه خدمت نخواهیم کرد؛ چون واقعا محدودیت منابع به قدری است که در تخصیص منابع برای طرح های اولویت داری مانند استانداردسالزی راه های روستایی، مسائل بهداشت و درمان و… دچار مشکل هستیم و نمی توانیم برای تعمیر ساختمان یا خرید خودرو برای ادارت کل هزینه بدهیم.

وی در خصوص اعتبارات بخش صنعت نیز گفت: ما با توجه به اهمیت بخش صنعت در ایجاد اشتغال و توسعه،  بنای کاهش اعتبارات این بخش را نداریم، اما باید هزینه کرد این بخش نیز اولویت بندی شده و طرح های موجود با فازبندی جلو برود.

فرماندار تبریز در پایان بر لزوم استانداردسازی راه های روستایی شهرستان تبریز تاکید کرد و گفت: متاسفانه با توجه به اینکه شهرستان تبریز را جزو شهرستان های برخوردار محسوب می کنند، بودجه برای این بخش خیلی کم اختصاص داده شده که تلاش می کنیم استانداردسازی راه های روستایی شهرستان را در اولویت قرار دهیم.

Check Also

فاینانس ۴۲۰ میلیون یورویی خط دوم قطار شهری تبریز

تبریز- دو فوریت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر استفاده از تسهیلات فاینانس برای تامین اعتبار …

طراحی سایت