استاندارآذربایجان غربی : فرماندارانی که در حوزه جذب سرمایه گذار تلاش بیشتری کنند، مورد تشویق قرار می گیرند.

 استاندار آذربایجان غربی گفت: ایجاد اشتغال ، رونق اقتصادی و توسعه صادرات غیر نفتی اولویت های مهم دولت در سالجاری است و ما در استان نیز این سیاست ها پیگیری می کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، سعادت روز چهارشنبه مورخه ۱۹/۱/۹۴  در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی در حضور مقیمی ، معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور افزود: سرمایه گذاری عامل مهم ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و توسعه صادرات غیرنفتی است و باید همه ما برای این امر تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: اشتغالزایی، ایجاد رونق اقتصادی و توسعه صادرات غیرنفتی سه راهبرد اصلی مسوولان آذربایجان غربی در سال جاری است و باید همه ما در این راستا اهتمام داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه تمامی مسئولان استان باید در زمینه شناسایی و جذب سرمایه گذارات تلاش کنند، اظهار کرد: فرماندارانی که در حوزه جذب سرمایه گذار تلاش بیشتری کنند، مورد تشویق قرار می گیرند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین موارد در جذب سرمایه گذار، ایجاد محیط امن سرمایه گذاری است که در این خصوص نیز ما مسوولان وظیفه داریم و باید به وظایف خود به بهترین شکل ممکن عمل کنیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به بدهی ۱۷ هزار میلیارد ریالی دولت به پیمانکاران در ابتدای کار دولت تدبیر و امید در استان، گفت: با توجه به این امر، ایده مدیریت بدون پول در استان مطرح شد و کارهای بسیاری نیز در این خصوص با همکاری پیمانکاران به اجرا درآمد که از جمله آنها می توان به آغاز احداث ۱۹۶ کیلومتر راه و برنامه ریزی برای احداث ۶۵ کیلومتر راه دیگر در نقاط مختلف استان اشاره کرد.

سعادت با اشاره به اجرای موفق طرح مدیرت بدون پول در اجرای پروژه ها اضافه کرد: در این شیوه، پیمانکاران ابتدا عملیات عمرانی را انجام می دهند و مطالبات خود را در سال های آینده دریافت می کنند.

وی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید به دنبال علم کردن پرچم هیچ گروهی نیست، افزود: ما به دنبال کسانی هستیم که می خواهند برای مردم و کشور کار کنند و از افرادی که سیاست های دولت را بپذیرند، استفاده می کنیم.

استاندار آذربایجان غربی سرانه درآمد استان را ۴۳ درصد سرانه کشور عنوان نمود و افزود: با توجه به پایین بودن سرانه درآمد مردم استان امکان پس انداز و سرمایه گذاری برای مردم استان وجود ندارد و این مسئله ضرورت سرمایه گذاری دولت و فراهم کردن زمینه برای جذب سرمایه گذاران از خارج از استان را دو چندان می کند.

Check Also

فاینانس ۴۲۰ میلیون یورویی خط دوم قطار شهری تبریز

تبریز- دو فوریت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر استفاده از تسهیلات فاینانس برای تامین اعتبار …

طراحی سایت