آخرین اخبار
معاون شهرداری سنندج خبر داد: اجرای ۲۹ پروژه سرمایه گذاری کلان با مشارکت بخش خصوصی در سنندج

معاون شهرداری سنندج خبر داد: اجرای ۲۹ پروژه سرمایه گذاری کلان با مشارکت بخش خصوصی در سنندج

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهردار سنندج از تدوین ۲۹ پروژه سرمایه‌گذاری در قالب بسته‌هایی برای مشارکت با بخش خصوصی در شهر سنندج خبر داد و گفت: اسفند ماه جاری فراخوان این طرح‌ها را منتشر خواهیم کرد.

 به گزارش کُردتودی، “آرش اسماعیل‌نسب” معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهردار سنندج در جلسه کمیسیون عمران شورای شهر با موضوع بررسی عملکرد معاونت سرمایه‌گذاری شهرداری سنندج اظهار کرد: ۷ سرفصل شامل مطالعات، تهیه بسته سرمایه‌گذاری، اخذ مجوزها، بازاریابی، فراخوان، قرارداد و نظارت را تعریف کرده‌ایم.

وی از تدوین ۲۹ پروژه سرمایه‌گذاری در قالب بسته‌هایی برای مشارکت با بخش خصوصی در شهر سنندج خبر داد و گفت: اسفند ماه جاری فراخوان این طرح‌ها را منتشر خواهیم کرد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهردار سنندج تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌هایی که ما انجام داده و البته هنوز قطعی نیست، اجرای این طرح‌ها رقمی بین ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان درآمد برای شهرداری ایجاد خواهد کرد.

اسماعیل‌نسب در ادامه به ذکر اسامی پروژه‌هایی که در قالب بسته قرار است به سرمایه‌گذاران ارائه شود، پرداخت و گفت: احداث هایپرمارکت بلوار پاسداران، مجموعه با کاربری تجاری اداری در محل مرکز مطالعات سابق شهرداری و زمین بلااستفاده فعلی در نزدیک دارالقرآن سنندج از این طرح‌ها هستند.

وی اجرای پروژه ساخت مجتمع تجاری و مسکونی در میدان امام شافعی با کاربری فعلی مسکونی، تبدیل ساختمان فعلی معاونت فرهنگی به مجموعه تجاری و ایجاد مجتمع تجاری در زمین بلااستفاده واقع در خیابان شهدا و روبروی پارک شهدا را از دیگر طرح‌هایی عنوان کرد که در قالب این بسته‌ها طراحی و به سرمایه‌گذاران ارائه خواهد شد.

این مسئول همچنین احداث سوئیت‌های اقامتی، رستوران سنتی آبیدر، مجموعه رفاهی و تفریحی پارک جنگلی آبیدر و قشلاق و شهربازی پارک لاله را بخشی از طرح‌هایی ذکر کرد که در قالب بی ال تی به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود.

اسماعیل‌نسب با نام بردن از سایر پروژه‌هایی که در راستای بسته‌های سرمایه‌گذاری تدوین شده است، احداث ۸ پل عابر پیاده در ۸ نقطه شهر را از دیگر تدابیر این معاونت ذکر کرد.

معاون سرمایه‌گذاری شهردار سنندج در ادامه با بیان اینکه عدم تعریف شفاف قوانین یکی از مشکلات است به تهیه ۷ دستورالعمل اشاره کرد و افزود: این موارد برای اجرا به مصوبه شورا نیاز دارند.

وی این دستورالعمل‌ها را شامل روش ارزیابی سرمایه‌گذاران، کدگذاری پروژه‌ها، روش‌های ارزیابی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، ارزیابی صلاحیت بخش خصوصی، محاسبه آورده و حقوقات سرمایه‌گذار و شهرداری، نحوه بهره‌برداری دو طرف از پروژه و روش‌های گردش عملیات در سرمایه‌گذاری ذکر کرد.

طراحی سایت