انعقاد قرارداد سرمایه گذاری احداث نخستین مجتمع تجاری خدماتی شهرداری گرگان

قرارداد سرمایه گذاری احداث نخستین مجتمع تجاری خدماتی شهرداری گرگان  با مشارکت بخش خصوصی  به مناسبت ایام اله دهه فجر منعقد شد.

1

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاعات روابط عمومی شهرداری گرگان ، به میمنت فرارسیدن سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ، قرارداد سرمایه گذاری احداث نخستین مجتمع تجاری خدماتی شهرداری گرگان  با مشارکت بخش خصوصی  در خیابان پنجم آذر با ارزش اقتصادی حدود یکصد میلیارد تومان منعقد شد که  بزودی عملیات اجرایی آن آغاز  می شود.

2

حسین صادقلو شهردارگرگان گفت:امروزه اولین و مهم ترین محدودیت برای حل مسائل روز افزون شهری و ناکارآمدی خدما ت رسانی در شهرهای در حال توسعه از جمله گرگان ،فقدان منابع مالی پایدار و مستمر است که مدیریت هزینه ها را تحت الشجاع قرار می دهد و در نهایت به عدم موفقیت در چشم اندازهای پیش بینی شده شهری و نارضایتی شهروندان منجر می شود.

3

وی ادامه داد: ضرورت مطالعات بیشتر در زمینه منابع مالی پایدار  و ایجاد آن در شهرداریها توسعه شهرها  و نهایتا تحقق شهر ایده آل را تضمین خواهد کرد.

شهردار مرکز استان افزود:شهرداری گرگان با اعتماد شورای اسلامی شهر برآن شد تا بجای کسب درآمد  با روش های سنتی متداول  و موجود بمانند فروش تراکم و اخذ عوارض و بالا بردن آن در طی هرسال ، با سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی این فشار مضاعف را از دوش شهروندان برداشته و با مشارکت بخش خصوصی منابع درآمدی مستمری را کسب نماید.

4

احمد لشکر بلوکی رییس اداره سرمایه گذاری این شهرداری نیز گفت: اداره سرمایه گذاری با ارائه  فرصت های سرمایه گذاری  شهر و تهیه بسته های آن در قالب شیوه نامه ای که به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده اقدام می نماید.

وی افزود:در همین راستا پروژه مجتمع تجاری –خدماتی در ۵ آذر یکی از آن فرصت ها بود که پس از چند مرحله فراخوان (بدلیل رکود حاکم در صنعت ساخت و ساز ) منجر به جذب سرمایه گذار گردید و  قرار داد  احداث نخستین مجتمع تجاری –خدماتی به ارزش اقتصادی حدود یکصد میلیارد تومان  به عنوان آورده طرفین کلید خورد.

رییس اداره سرمایه گذاری  شهرداری گرگان با ابراز امیدواری اینکه این پروژه زمینه ای برای جذب سرمایه گذاران دیگر شود  افزود: مجتمع تجاری –خدماتی ۵ آذر  با زیربنایی  حدود ۲۳هزار و ۵۰۰ متر مربع شامل حدود ۱۰ هزار متر مربع پارکینگ (در  سه طبقه )، ۱۰ هار متر مربع تجاری (در ۴ طبقه) و همچنین ۲ طبقه خدماتی به مساحت حدود۳۵۰۰ متر مربع احداث خواهد شد.

وی افزود: آورده شهرداری در این پروژه زمین و کلیه عوارضات و پروانه است و سرمایه گذار هزینه های ساخت و ساز آن از صفر تا صد  را برعهده دارد.

لشکر بلوکی مدت اجرای این پروژه  را ۳۰ ماهه  عنوان کرد و افزود : شرکت مهندسی توسعه ساختمان و سازه های فولادی ایستا به عنوان مجری  و سرمایه گذاری  این پروژه  می باشد که از توان مالی و فنی لازم برخوردار است.

رییس اداره سرمایه گذاری شهرداری گرگان در خاتمه خاطر نشان کرد:بزودی بسته های سرمایه گذاری  چند پروژه بزرگ در قالب  مجتمع تفریحی،توریستی ،سیتی سنتر و شهر بازی ،  تجاری، خدماتی ، مسکونی ،هتل و هتل آپارتمان  با ارزش اقتصادی فابل توجه  تهیه و تا پایان سال به فراخوان گذاشته خواهد شد.

Check Also

بزرگترین هولدینگ حوزه شهری ترکیه برای سرمایه گذاری به تبریز می‌آید.

یعقوب هوشیار شهردار کلانشهر تبریز در راس هیئتی مرکب از شهرداران مناطق و اعضای کمیسیون …

طراحی سایت