ایجاد سامانه سرمایه گذاری به همکاری آحاد مردم نیاز دارد

یزد – ایرنا – دبیر کمیته سرمایه گذاری کلانشهرهای کشورگفت: برقراری و ایجاد سامانه سرمایه گذاری به همکاری آحاد مردم نیاز دارد و همه مکلفند سهم خویش را در توسعه شهرستان، استان و کشور ایفا کنند.

به گزارش ایرنا، ‘داود ندیم’ چهارشنبه شب در دوره آموزشی سرمایه گذاری در شهردارها دراردکان افزود: تاکنون دهها کارگاه آموزشی برای شهرداری و شورا های  اسلامی شهرها  در کل کشور برگزار کرده ایم و زمینه لازم  برای ورود شهرداریها به مباحث اقتصاد مقاومتی آموزش داده میشود.

وی اضافه کرد: هم اکنون در ساختار و فرایندهای شهرداری های کشورمان مباحث اقتصادی و سرمایه گذاری مشارکت و توانمندی بخش خصوصی وجود ندارد یا بسیار کمرنگ است.

دبیر کمیته سرمایه گذاری کلانشهرهای کشور تصریح کرد: در این دهه تعدادی از شهرداری ها بعد از ابلاغ شیوه نامه سرمایه گذاری از سوی وزیر کشور وارد این مبحث شده اند.

ندیم، با اشاره به اینکه شهرداری هایی که وارد این کار شده اند؛ موفق بوده اند، اظهار کرد: این شهرداری ها ظرفیت های خوبی را به بخش خصوصی عرضه کرده و با مشارکت بخش خصوصی کارهایی را انجام داده اند و نتایج و درآمدهای خوبی نصیب شهرشان شده و پروژه های  متعددی را اجرایی کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۱۰۰ شهر دیگر نیز می خواهند این کار را انجام دهند و دوره های لازم را به آنها ارائه و شروع به اجرایی کردن این سیستم کرده اند.

دبیر کمیته سرمایه گذاری کلانشهرهای کشور افزود: مسوولان شهرها در حال حاضر فرصت های سرمایه گذاری را مطالعه می کنند و تعدادی شهرداری ها نیزبه مرحله فراخوان رسیده و بحثهای مشارکتی شان را به بخش خصوصی عرضه می کنند .

ندیم ادامه داد: قبلا کارهای سرمایه گذاری خوبی دراستان یزد به صورت پراکنده انجام گرفته است ولی چون تحت مدل ، سیستم و فرایند خاصی نبوده است بعضا نتیجه ای نداشته است.

وی افزود: به نظر می رسد که مسوولان استان یزد نیز می خواهند این کار با مدل ها و روش  و اسلوب علمی ومنطقی صورت بگیرد و پروژه های خوبی را اجرایی کند.

این کارگاه آموزشی یکروزه که در مجتمع فرهنگی و هنری آیت الله خاتمی (ره) اردکان برگزار شد، مدیرکل امور شهری و شوراها، شهرداران شهرهای استان یزد و روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان حضور داشتند.

Check Also

بزرگترین هولدینگ حوزه شهری ترکیه برای سرمایه گذاری به تبریز می‌آید.

یعقوب هوشیار شهردار کلانشهر تبریز در راس هیئتی مرکب از شهرداران مناطق و اعضای کمیسیون …

طراحی سایت