عملکرد شهرداری‌های کردستان در جذب سرمایه‌گذاران ضعیف است

خبرگزاری تسنیم: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه فعالیت‌های صورت گرفته در شهرداری‌های استان در ارتباط با جذب سرمایه‌گذاران رضایت بخش نیست گفت: این امر نشان دهنده وجود نقایص ساختاری در بدنه شهرداری‌ها است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، امیر قادری در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار سنندج با استاندار کردستان که در سالن جلسات شهدای گمنام استانداری برگزار شد با بیان اینکه ساختار و تشکیلات نیروی انسانی شهرداری‌های استان نیازمند بازنگری است، اظهار داشت: تعداد پرسنل شهرداری سنندج ۲۰۴۰ نفر است که براساس چارت سازمانی این تعداد باید یک سوم این میزان باشد.

وی گفت: متاسفانه جذب بیش از حد نیرو در این ارگان از یک سو سبب کند شدن فعالیت‌ها و کند شدن سرعت در انجام امور مرتبط با شهر سنندج و از سوی دیگر صرف اعتبارات شهرداری برای پرداخت‌های بالای پرسنلی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با با بیان اینکه فعالیت‌های صورت گرفته در شهرداری‌های استان در ارتباط با جذب سرمایه‌گذاران رضایت بخش نیست، خاطرنشان کرد: این امر نشان از وجود نقایص ساختاری در بدنه شهرداری‌ها است بنابراین باید با همکاری فرابخشی و تعامل بیشتر کارگروه‌های گردشگری سطح استان با شهرداری‌ها در جهت رفع این نقیصه تلاش کرد.

وی به رد مصوبات شورای اسلامی شهر و شهرداری سنندج در کمیته انطباق فرمانداری در خصوص اعطای پروانه به زمین‌های قولنامه‌ای نیز اشاره کرد و گفت: این کار براساس قانون و به درستی صورت گرفته است.

قادری با بیان اینکه رویکرد کمیسیون ماده ۵ توجه به مباحث کارشناسی و دقت در اجرای ضوابط فنی است تصریح کرد: در این کمیسیون طرح‌های عام‌المنفعه با حساسیت ویژه‌ای بررسی می‌شوند.

وی تجدید نظر پذیر بودن طرح های جامع و تفصیلی شهرهای استان را یادآور شد و افزود: شهرداری‌های استان باید بر توسعه هماهنگ و متوازن تمامی محلات شهر نظارت و تاکید داشته باشند.

Check Also

بزرگترین هولدینگ حوزه شهری ترکیه برای سرمایه گذاری به تبریز می‌آید.

یعقوب هوشیار شهردار کلانشهر تبریز در راس هیئتی مرکب از شهرداران مناطق و اعضای کمیسیون …

طراحی سایت