راه‌اندازی واحد سرمایه‌گذاری در شهرداری‌های آذربایجان‌غربی

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: شهرداری‌های استان در اجرای طرح‌های عمرانی توسعه‌ی شهری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مشارکت می کنند که این تعامل می‌تواند بسیار کارساز باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی،«علی داداش‌زاده» در نشست تخصصی بررسی و برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی که با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مهاباد برگزار شد، افزود: این مشارکت‌ها به گونه‌ای است که شهرداری‌ها می‌توانند بخشی از هزینه‌های اخذ مجوز و تعرفه‌های خود را از سرمایه‌گذاران بخش خصوص اخذ نکنند و به جای آن، سهمی در پروژه‌های عمرانی به نام شهرداری ثبت شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی واحد سرمایه‌گذاری در شهرداری‌های آذربایجان‌غربی افزود: این طرح برای کاهش درآمدهای شهرداری‌ها از محل جرائم و تعرفه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های درآمدزا برای شهرداری‌ها اجرا می‌شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: شهرداران با بکارگیری بخش خصوصی و مشارکت سرمایه‌گذاران و عقد قرارداد با سرمایه‌گذار می‌توانند طرح توجیهی خود را برای تصویب نهایی به دفتر امور شهری استانداری ارسال کنند.

داداش‌زاده خاطرنشان کرد: این طرح از پارسال، در شهرداری‌های استان در حال اجرا بود و در سطح استان، شهرداری ارومیه و اشنویه پیشتاز بوده و شهرداری‌های خوی، ماکو و سلماس نیز در حال اجرای آن هستند.

Check Also

فاینانس ۴۲۰ میلیون یورویی خط دوم قطار شهری تبریز

تبریز- دو فوریت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر استفاده از تسهیلات فاینانس برای تامین اعتبار …

طراحی سایت