آخرین اخبار
گفتمان سرمایه گذاری در اردبیل نتایج مثبتی را به دنبال داشته است

گفتمان سرمایه گذاری در اردبیل نتایج مثبتی را به دنبال داشته است

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از استانداری اردبیل ، مجید خدابخش در جریان بازدید از پروژه های شهرداری اردبیل افزود: نتایج مطلوب و امیدبخش از گفتمان سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری در سطح استان اردبیل در طول یک سال گذشته کسب شده است.

وی اظهار کرد: سرمایه گذاری در امور عمرانی و توسعه ای شهر اردبیل نیز از جمله گام های جدی و موفق در مدت یاد شده است که هم اکنون نیز شاهد اجرایی شدن و به بار نشستن برخی از این اقدامات هستیم.

وی بر ضرورت تسریع در اجرا و تکمیل این طرح ها تأکید کرد و افزود: امروزه حرکت شهرداری ها به سمت جلب مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی به عنوان بهترین و قابل اطمینان ترین راه توسعه شهرها مطرح بوده و هر شهری که در این راه پیشقدم باشد و در زمینه استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در عمران و آبادانی شهرها بهره مند شود، موفق تر خواهد بود.

وی با اشاره به حمایت استانداری اردبیل از اجرای طرح های مشارکتی بیان کرد: برای داشتن شهری آباد و توسعه یافته و به منظور دوام آوردن در میدان رقابت با سایر شهرها راهی به جز میدان دادن به سرمایه گذاران بخش خصوصی نداریم.

مشارکت کننده طرح احیا و بهسازی حمام تاریخی وکیل اردبیل هم در جریان بازدید استاندار از پیشرفت ۹۵درصدی این طرح خبر داد گفت: تمامی ملاحظات و مقررات مربوط به احیای بناهای تاریخی با نظارت ناظران میراث فرهنگی استان در احیای بنای حمام تاریخی وکیل اردبیل لحاظ شده است.

دولت پناه افزود: این طرح که در دو طبقه در حال اجراست؛ با پیشرفت موجود پیش بینی می شود در دهه فجر امسال به مرحله بهره برداری برسد.

او هزینه اجرای طرح بازسازی حمام وکیل را ۲۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد گفت: کل این طرح در یک هزار و ۱۵۰ متر مربع زمین و با ۴۳ باب مغازه در حال تکمیل شدن است.

وی اظهار کرد: در این طرح ساختار و معماری سنتی حمام تاریخی حفظ و بهسازی شده است.

سرمایه گذار و مشارکت کننده طرح احداث پارکینگ طبقاتی درخشان اردبیل نیز در جریان بازدید استاندار از این طرح ، هزینه اجرای پارکینگ درخشان به همراه بخش های تجاری آن را ۶۰ میلیارد ریال بیان کرد.

ولی زاده گفت: مراکز تجاری موجود در محل اجرای این طرح و نبود مکان مناسب جهت پارک خودروها در این بخش از بافت پرتراکم شهر، اجرا و احداث پارکینگ طبقاتی درخشان را در این محل از هر لحاظ لازم و ضروری نشان می داد.

وی اظهار کرد: پارکینگ طبقاتی درخشان شامل پنج طبقه پارکینگ و یک طبقه تجاری است که در زیربنای کلی به وسعت ۵ هزار و ۴۳۰ متر مربع در حال احداث می باشد و از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی برخوردار است.

طراحی سایت