سرمایه گذار خارجی با تکبیر در ارومیه شروع بکار کرد.

عملیات اجرایی پروژه تولید پوشاک اسلامی اروم تکبیر فتح با مساحتی بالغ بر ۲۶۴ هزار مترمربع روز ۱۶ آذر امسال با حضور مقامات استانی و خارجی آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه پروژه تولید پوشاک اسلامی اروم تکبیر فتح که دارای کاربریهای متفاوت مسکونی، تجاری، تولید لباس، تفریحی، ورزشی، هتل و اداری می باشد با مشارکت شهرداری ارومیه در حدود ۲۶۴ هزار مترمربع و در ۲۸ طبقه احداث خواهد شد.

این پروژه دارای ۵۲۸ واحد مسکونی و مجموعه تفریحی و ورزشی شامل سالن بولینگ، شهربازی و مجموعه سینمای پنج بعدی با ظرفیت ۲۶۰ نفر می باشد.

بر اساس این گزارش برای مجموعه هتل درجه یک پنج ستاره ای شامل ۱۰۰ واحد سوئیت دو اتاقه پیش بینی شده است و بخش عمده آن به تولید لباس اختصاص خواهد یافت.

مساحت زمین اختصاص داده شده به این پروژه که در مالکیت شهرداری ارومیه بوده است حدود ۵۰ هزار مترمربع می باشد که در کنار طراحی زیبای این پروژه فضای سبز مورد نیاز تأمین شده است.

پروژه تکبیر با اعتباری بالغ بر ۳۵۹۰ میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری ارومیه احداث می شود.

استاندار آذربایجان غربی در آیین آغاز عملیات اجرایی این پروژه تاکید کرد: استفاده از توان سرمایه گذاران برای تقویت پایه های اقتصادی

استاندار آذربایجان غربی بر استفاده  از توان بخش خصوصی و سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی برای تقویت پایه های اقتصادی استان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه ؛ قربانعلی سعادت در آئین آغاز عملیات اجرایی پروژه تجاری و تولید لباس های اسلامی اروم تکبیر فتح با اشاره به حمایت و پشتیبانی از سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی در استان گفت: وظیفه ما حمایت و پشتیبانی از فعالین اقتصادی برای رشد و توسعه در استان است و از تمام افراد تلاشگر و ساعی در این راه حمایت می کنیم.

 وی با تاکید بر ایجاد امکانات و زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در استان ،  بیان کرد: تقویت پایه های اقتصادی استان باید با استفاده از تمام ظرفیت ها و بهره گیری از توان بخش خصوصی و سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده انجام گیرد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تصمیم جدی مدیریت استان آذربایجان غربی برای حمایت از فعالیت سرمایه گذاران در نقاط مختلف استان، اضافه کرد: بسترهای خوب حمل و نقل ریلی و هوایی، نیروی انسانی کافی و زمینه های مساعد سرمایه گذاری در این استان وجود دارد که این عوامل می توانند رغبت شرکت های سرمایه گذاری را بیشتر کنند.

 وی در ادامه با بیان اینکه شهر سیلوانا با حضور سرمایه گذاران توسعه می یابد،  گفت: از تمام سرمایه گذاران و شرکت های بخش خصوصی برای توسعه شهر سیلوانا و پیشرفت این منطقه  برای  سرمایه گذاری دعوت به همکاری و و هم فکری می شود.

شهردار ارومیه : کمبود درآمد پایدار چالش اصلی شهرداریها است

شهردار ارومیه اعلام کرد:  امسال بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری در شهر ارومیه انجام شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، محمد حضرت پور در آئین آغاز عملیات اجرایی پروژه عظیم تولید لباس های اسلامی اروم تکبیر فتح  با تاکید بر اینکه  بدون حمایت های شورای شهر ارومیه واستانداری آذربایجان غربی جذب سرمایه گذار برای انجام پروژه های عمرانی در شهر صورت نمی گرفت، اظهار کرد:  اکنون  شهر ارومیه روند توسعه را با حضور سرمایه گذاران  در سایه حمایت های استانداری  و شورای شهر طی می کند.

وی با بیان اینکه اکنون شهرداری های تمام شهرهای جهان با چالش مهم پایین بودن درآمد روبرو هستند،  اظهار کرد:  پایین بودن درآمد های شهرداریها که در در چهارمین نشست مجمع شهرداران آسیایی در شهر هایکوی  به آن اشاره شد  باعث شده که شهرها  روند توسعه چندانی نداشته باشند .

 حضرت پور با اشاره به اینکه اکنون شهرداری ارومیه برای کسب درآمد های پایدار در کنار درآمدهای  حاصله از صدور پروانه ساختمانی و عوارض  به سرمایه گذاری توجه ویژه دارد، گفت:  توجه  شهرداری  ارومیه به مقوله سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران داخلی  و خارجی در دوسال اخیر توسعه را برای شهر ارومیه رقم زده است.

 وی با تاکید بر اینکه در آمد های حاصله از صدور پروانه ساختمانی و عوارض تنها  صرف هرینه های  جاری  می شود، گفت: برای  انجام پروژه های عمرانی  و تامین هزینه یک میلیون تومانی سرانه عمرانی هر شهروند ارومیه باید به روش های دیگری چون سرمایه گذاری توسل جست .

 شهردار ارومیه در ادامه با اشاره به آمار صدور پروانه ساختمانی در سال جاری، بیان کرد: امسال تعداد  ۹۰۰پروانه  ساختمانی  صادر شد که میزان مبلغ  وصولی  از این تعداد پروانه  ۲۴۰ میلیارد تومان  بود  که این میزان پول تنها پاسخگوی هزینه های جاری است  و پاسخگوی هزینه های عمرانی شهر نیست.

 وی با اشاره به پروژه عظیم تولید لباس های اسلامی اروم تکبیر فتح،  بیان کرد:  پروژه تکبیر با  ۳۰هزار  متر مربع  زیر بنا و با سرمایه گذاری سرمایه گذار ترکیه ای و مشارکت شهرداری ارومیه  باعث رشد و توسعه اقتصادی شهر  وبه ویژه محله فرهنگیان ارومیه  و اشتغال تعداد زیادی  از جوانان شهر را به همراه دارد.

 حضرت پور اضافه کرد:  با  به بهره برداری رسیدن این مرکز تجاری، خدماتی و تولید لباس های اسلامی اروم تکبیر فتح  تعداد ۵۰۰ نفر در تولید پوشاک فعالیت خواهند کرد.

 وی  با بیان اینکه شهروندان نیز می توانند در توسعه شهر ارومیه  سهیم باشند، گفت: شهروندان می توانند بعد از اینکه پروژه های سرمایه گذاری از ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار شد وارد سرمایه گذاری در این پروژ ه ها شوند .

 شهردار ارومیه با اشاره به کلنگ زنی پروژه های سرمایه گذاری در شهر ارومیه با صرف رقمی بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان ، گفت:  این پروژه ها بعد از به بهره برداری رسیدن در  دو سال آینده باعث توسعه، رشد، شکوفایی  و اشتغال جوانان شهر خواهد شد.

 وی اضافه کرد: طبق ابلاغیه شورای سلامی شهر ارومیه رقم سرمایه گذاریها  در سال ۹۴ به ۲ هزار میلیار د تومان خواهد رسید.

Check Also

فاینانس ۴۲۰ میلیون یورویی خط دوم قطار شهری تبریز

تبریز- دو فوریت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر استفاده از تسهیلات فاینانس برای تامین اعتبار …

طراحی سایت