برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن می‌کنیم

نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکنون موفق شده عزم ملی را در عرصه‌های مختلف عملیاتی نماید که پیروزی انقلاب اسلامی با اتحاد همه اقشار، دفاع از میهن در دوران دفاع مقدس و مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف از آن جمله است.

شهردار مشهد گفت: مدیریت شهری با استقبال از سرمایه گذاران برای آنها فرش قرمز پهن می کند.
به گزارش روابط عمومی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد، سید صولت مرتضوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد در حرم مطهر رضوی به ارائه گزارش یک ساله مدیریت شهری در دوره جدید پرداخت و اظهار کرد: در اواخر سال گذشته رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند و سپس در نوروز ۹۳ سال جاری را به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کردند که شهرداری مشهد نیز در راستای منویات رهبر معظم انقلاب برنامه‌های خود را تدوین و اجرایی کرد.
شهردار مشهد خاطرنشان کرد: ساماندهی اقتصاد و فرهنگ نیاز به دو عامل دارد که یکی عزم ملی و مدیریت جهادی است که متاسفانه ما در حال حاضر هم در حوزه فرهنگ و هم در حوزه اقتصاد دچار مشکل هستیم.
مرتضوی تصریح کرد: معنای عزم ملی مشارکت عمومی در همه زمینه‌ها است و همه باید در این راه مسوولیت‌پذیر باشد و اگر دولتی و ملتی توانست به این مهم دست یابد توفیقات زیادی خواهد داشت و موفق خواهد بود.
وی گفت: عزم ملی در حوزه اقتصاد نیاز به زیرساخت‌هایی دارد که مهم‌ترین آن وجدان کاری، انضباط اجتماعی، ایجاد روحیه خودباوری، داشتن روحیه کار و تلاش، توجه به حوزه تولید و مصرف درست است.
شهردار مشهد تاکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکنون موفق شده عزم ملی را در عرصه‌های مختلف عملیاتی نماید که پیروزی انقلاب اسلامی با اتحاد همه اقشار، دفاع از میهن در دوران دفاع مقدس و مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف از آن جمله است.
مرتضوی تاکید کرد: ایستادگی ملت ایران در مقابل استکبار جهانی باعث درهم شکستن قدرت غرب و شرق گردید و باعث شد تا جغرافیای سیاسی جهان تغییر نماید و عزت و اقتدار به کشور بازگردد.
وی افزود: امروز شاهدیم کشورهای مختلف در خاورمیانه و سراسر جهان به خودباوری رسیده و توانسته‌اند با اتکا به عزم ملی که از انقلاب اسلامی ایران آموختند به اهداف خود رسیده و در مقابل ظلم و ستم بایستند و به پیروزی برسند.
شهردار مشهد گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند برای اینکه در حوزه فرهنگ و اقتصاد به توسعه فرهنگی و اقتصادی برسیم، نیار به عزم ملی داریم و باید در کنار آن مدیریت جهادی را نیز عملیاتی نماییم.
مرتضوی خاطرشان کرد: اگر مدیری خداوند را همواره ناظر بر اعمال خود بداند و خود را خادم ملت دانسته و هیچ انگیزه‌ای به جز خدمت نداشته باشد، مدیریت جهادی رخ داده است که نمونه آن در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به خوبی قابل مشاهده بود.
تغییر نگاه به فرهنگ ولایی
شهردار مشهد در ادامه به اقدامات مدیریت شهری در حوزه فرهنگ اشاره کرد و گفت: در این عرصه علاوه بر تغییر نگاه به مدیریت ولایی و بزرگداشت ایام و مناسبت‌ها از جمله دهه ولایت و کرامت و ایام شهادت ائمه اطهار و مناسبت‌های ملی به فرهنگ فاخر نیز اندیشیده شده و برنامه‌ریزی‌ها برای تحقق آن انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: ساخت فرهنگسراها در دستور کار قرار دارد و علاوه بر تکمیل دو فرهنگ سرای سلامت و قرآن و عترت با زیرینای بیش از ۱۶ هزارمترمربع و اعتبار ۱۷ میلیارد تومان، ساخت فرهنگسرای ولایت نیز آغاز شده و امیدواریم تا پایان سال جاری به اتمام برسد.
مرتضوی به گام بزرگ شهرداری مشهد در ایجاد زائرسراهای ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد اشاره کرد و گفت: این موضوع همواره جزء دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب بوده که ما توانستیم در این مدت ۲۸ زمین رایگان همراه با پروانه ساخت را در اطراف حرم مطهر رضوی آماده کرده و در چهارچوب بنیاد زائر به استان‌های مختلف واگذار نماییم.
احداث ۷۰ سالن ورزشی و استخر
مرتضوی تصریح کرد: در حوزه ورزش‌های همگانی در این مدت ۱۷ زمین ورزشی جدید را در شهر احداث کردیم و بیش از ۱۶۰ زمین ورزشی موجود را نیز ساماندهی نماییم.
وی افزود: تا پایان سال جاری و با همکاری نیروی مقاومت بسیج ۷۰ سالن ورزشی و استخر را با محوریت مناطق محروم در شهر احداث خواهیم کرد.
شهردار مشهد اظهار کرد: مدیریت شهری در دوره جدید توجه ویژه‌ای به نقش مسجد در مناسبات اجتماعی داشته و در همین راستا به هیات امناهای شکل گرفته با اولویت مناطق کم‌برخوردار علاوه بر زمین و پروانه رایگان، اجازه احداث ۱۵ درصد تجاری را نیز داده است.
حل مشکل باغ موزه دفاع مقدس
وی در ادامه سخنرانی خود در جمع زائران و مجاوران امام هشتم (ع) به حل مشکل ۱۷ ساله احداث باغ موزه دفاع مقدس در مشهد اشاره کرد و گفت: با موافقت شورای اسلامی شهر،۲۰ هکتار زمین در بهترین نقطه از شهر مشهد واقع در بوستان کوهسنگی برای ایجاد باغ موزه به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس واگذار گردید و امیدواریم عملیات اجرایی آن هر چه زودتر آغاز شود
مرتضوی حمایت شهرداری از راه‌اندازی شبکه بین‌المللی زیارت را از دیگر اقدامات صورت گرفته درحوزه فرهنگی اعلام کرد و افزود: راه‌اندازی این شبکه فرصت مناسبی برای معرفی مشهد در عرصه جهانی و افزایش حضور زائران از سراسر دنیا در این شهر خواهد بود.
تامین اعتبار مالی پروژه‌ها
شهردار مشهد به اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصادی اشاره و تصریح کرد: تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های شهری خصوصا احداث خط دوم قطار شهری مورد توجه قرار گرفت و موفق شدیم ۱۴۱ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی تامین اعتبار کنیم؛ قرارداد ساخت ۱۰۰ واگن برای خط دوم قطار شهری مشهد نیز با کشور چین به امضا رسانیم.
وی گفت: به منظور تسریع در روند بازسازی بافت‌های فرسوده عامل، آبکوه و بافت پیرامون حرم مطهر رضوی انتشار ۵۴۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در دستور کار قرار گرفت و منابع خوبی برای ادامه کار به دست آمد.
مرتضوی خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان در حوزه عمرانی هزینه خواهد شد که اگر به ازای هر ۵۰ میلیون تومان یک شغل ایجاد شود، مدیریت شهری در همین مدت موفق به ایجاد ۶۰ هزار فرصت شغلی در شهر شده است.
شهردار مشهد گفت: با توجه به اینکه در ۳ ماهه ابتدایی سال جاری بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار مترمربع پروانه ساختمانی و تجاری در شهر صادر شده، بیش از ۲۰۰ هزار نفر نیز در این حوزه اشتغال‌زایی شده است و علاوه بر این ۱۳ هزار نفر نیز در مجموعه شهرداری مشغول به کار هستند.
ارائه ۶۰ لایحه سرمایه گذاری به شورای اسلامی شهر مشهد
شهردار مشهد با اشاره به ارائه ۶۰ لایحه سرمایه‌گذاری به شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امیدواریم با تصویب این پروژه‌ها بتوانیم با مشارکت بخش خصوصی ۲۰۰۰ میلیارد تومان در شهر سرمایه‌گذاری نماییم.
وی تاکید کرد: در این مدت پیشرفت پروژه‌های عمرانی سرعت گرفته به صورتی که تنها در مدت ۷ ماه توانستیم با اصلاح قرارداد، ۱۲ درصد در خط دوم قطار شهری پیشرفت داشته باشیم.
مرتضوی تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل عمومی نیز اقدامات زیادی در حوزه اتوبوسرانی و تاکسیرانی انجام شده و علاوه بر پیگیری نوسازی ناوگان، خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید نیز در دستور کار قرار گرفته و دولت نیز قول داده تا ۲۴۰ دستگاه اتوبوس دیگر را به مشهد واگذار نماید.
شهردار مشهد گفت: نوسازی تاکسی‌های فرسوده نیز در حال پیگیری است و اخذ تسهیلات برای خرید ۱۰ هزار تاکسی سمند در حال انجام است.
مرتضوی با اشاره به حمایت شورای اسلامی شهر از روند سرمایه‌گذاری در مشهد گفت: متاسفانه عده‌ای مدام می‌گویند شورا و شهردار جدید با سرمایه‌گذاری در شهر مخالف است که این حرف به هیچ وجه صحت نداشته و ما فرش قرمز زیر پای سرمایه‌گذاران پهن می‌کنیم.
شهردار مشهد تاکید کرد: اگر سرمایه‌گذاری به معنای رانت خواری و تضییع حقوق مردم است قطعا با آن مخالف بوده و اجازه این کار را نخواهیم داد.
وی تصریح کرد: در شرایطی که رکود نسبی در حوزه ساخت و ساز کشور حاکم است، شهرداری مشهد موفق شده ۸۰ درصد از درآمدهای پیش بینی شده خود برای سال جاری را در مدت ۶ ماهه ابتدایی سال محقق کند و امیدواریم این روند با شتاب بیشتر تا پایان سال ادامه داشته باشد.
مرتضوی افزود: فرصت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری در مشهد ایجاد شده و مدیریت شهری از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، خصوصا ایرانیان مقیم خارج از کشور برای مشارکت و سرمایه‌گذاری در این شهر دعوت می‌کند.
شهردار مشهد در پایان سخنان خود با تشکر از امام جمعه مشهد و تولیت آستان قدس رضوی از ساکنان اطراف حرم مطهر رضوی و مردم مشهد به دلیل تاخیر در بازسازی بافت پیرامون بارگاه منور رضوی عذرخواهی کرد.

Check Also

بزرگترین هولدینگ حوزه شهری ترکیه برای سرمایه گذاری به تبریز می‌آید.

یعقوب هوشیار شهردار کلانشهر تبریز در راس هیئتی مرکب از شهرداران مناطق و اعضای کمیسیون …

طراحی سایت