شهرداری تبریز به فکر ایجاد در آمدهای پایدار

عضو هیات رئیسه و سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: شهرداری این کلانشهر مصمم است برای ایجاد درآمدهای پایدار با رویکردی متفاوت به عرصه سرمایه گذاری وارد شود و شورای اسلامی شهر تبریز هم از این حرکت مثبت حمایت کامل می کند.

به گزارش تبریز بیدار ، سعید حاجی زاده در گفتگو با خبرنگاران گفت: در زمان حاضر بیش از سه چهارم بودجه سالانه شهرداری تبریز از محل عوارض، جرایم و توافقات است ولی تیم مدیریت جدید شهری به پشتوانه حمایت منتخبان مردم در پارلمان محلی مصمم است سهم مشارکت های مالی شهروندان در بودجه سالانه شهرداری را کاهش و به جای آن درآمدهای پایدار را تعریف و عملیاتی کند.

وی با مطلوب خواندن روند جذب و هدایت سرمایه گذاران داخلی و خارجی در پروژه های عمران شهری طی سال های گذشته، رویکرد مدیریت جدید شهری را رویکردی متفاوت نسبت به سابق خواند و گفت: مشارکت شهرداری تبریز در قالب سهامداری در واحدهای صنعتی و تولیدی یکی از رویکردهایی است که به تازگی اتخاذ شده است.

حاجی زاده با اشاره به تفاهم های اولیه شهرداری تبریز با بنیاد تعاون ناجا در همین راستا گفت: عقد قرارداد مربوط به سرمایه گذاری مشارکتی شهرداری تبریز در یکی از واحدهای در دست ساخت حوزه فولاد در ناحیه صنعتی خضرلو عجب شیر یکی از اقدام هایی است که در صورت تصویب در صحن علنی شورا به زودی شاهد این اتفاق مبارک خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد سهام این پروژه عظیم فولادی متعلق به بنیاد تعاون ناجاست گفت: مطابق نتایج رایزنی های اولیه، مقرر شده ۳۰ درصد از کل سهام این مجتع تولید فولاد، که معادل ۶۰۰۰ میلیارد ریال است، توسط شهرداری تبریز خریداری و تامین شود.

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز ادامه داد: بر اساس توافق صورت گرفته، قرار است معادل ۵۰ درصد از سهام شهرداری تبریز به صورت نقد پرداخت و ۵۰ درصد باقی مانده در قالب عوارض، تراکم، زمین، املاک و مستغلات تهاتر شود.

حاجی زاده با بیان اینکه مجتمع فولادی مزبور پس از افتتاح یکی از مجتمع های مادر فولاد ایران خواهد شد، اضافه کرد: ظرفیت تولید این مجتمع در مرحله بهره برداری کامل، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال اعلام شده و قابلیت تولید زنجیره کامل فولاد را برای انواع محصولات داراست.

وی یادآور شد: هم اکنون سوله های این مجتمع طراحی و نصب شده و به گفته مسئولان امر، تا پایان سال جاری واحدهای نورد و پروفیل سازی مجتمع یادشده به عنوان فاز نخست به بهره برداری کامل خواهد رسید.

حاجی زاده اظهار کرد: بازگشت کل سرمایه گذاری شهرداری در قالب سهام پروژه فولادی یادشده ۲٫۵ سال برآورد شده و پس از آن سالانه حداقل یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل این سهامداری عائد شهرداری تبریز خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به نقش این مجتمع تولیدی فولاد در اشتغالزایی صدها نفری در استان و کاهش میزان بیکاری در تبریز اضافه کرد: بر اساس توافق صورت گرفته، شهرداری تبریز به نسبت سهام خود نیروی انسانی مورد نیاز این کارخانه را معرفی و تامین خواهد کرد.

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: سرمایه گذاری مشارکتی شهرداری تبریز در یک پروژه صنعتی، برای نخستین بار است که با تصویب نهایی شورای اسلامی شهر و همچنین تائید قطعی هیات مدیره بنیاد تعاون ناجا رقم خواهد خورد.

این عضو هیات رئیسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز افزود: احداث مگامال در منطقه قراملک تبریز، کارخانه تولید قیر و همچنین طراحی، مطالعه و اجرای تقاطع غیرهمسطح حدفاصل میدان دانشسرا تا چهارراه گجیل از دیگر پروژه هایی است که بنیاد تعاون ناجا در مشارکت با شهرداری تبریز عملیاتی خواهد کرد.

حاجی زاده افزود: تمام تلاش مدیریت شهری تبریز ورود به عرصه های سرمایه گذاری مطمئن برای تامین درآمدهای پایدار و خارج کردن تدریجی دست شهرداری از جیب مردم است

Check Also

فاینانس ۴۲۰ میلیون یورویی خط دوم قطار شهری تبریز

تبریز- دو فوریت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر استفاده از تسهیلات فاینانس برای تامین اعتبار …

طراحی سایت