آخرین اخبار

هدف

 

در آیه ۶۱ سوره هود آمده است :

… هُوَ أَنشَأَکُم مِّنَ الأَرْضِ وَاسْتَعْمَرَکُمْ فِیهَا …

… او خدایی است که شما را از زمین بیافرید و برای عمارت و آباد ساختن آن برگماشت.

وظیفه ی هر انسان موحد این است که برای توسعه و پیشرفت جوامع بشری ، تلاش و کوشش نماید خصوصا ایرانیان عزیز که دارای فرهنگ اصیل و غنی ایرانی و میراث دار تمدن های با عظمت و با شکوه بوده و تلالو ا نوار اسلام ناب محمدی نیز دلهایشان را منور ساخته باید الگو و سرمشق توعه و پیشرفت در جهان باشند. کشورمان دربرخی موضوعات از جمله پیشرفت های علمی و پژو هشی دارای رتبه های برتر جهانی است که جای مباهات میباشد. اما بررسی آمار و ارقام جهانی نشانگر این است که شهرهای کشور مان در قیاس با رقبای خارجی خویش از موقعیت مناسبی برخوردار نیستند و علیرغم اینکه بهترین پتانسیل ها را دارند اما عدم مدیریت صحیح منابع مادی و معنوی موجب عقب ماندن شهرهایمان از قافله توسعه در دهکده جهانی شده است و دلیل آن نیز به ساختار تشکیلاتی و نیز زیر ساختهای قانونی بر میگردد.

در آیه   ۱۱ سوره رعد آمده است :

.. إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ …

همانا خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمیدهد مگر اینکه خود آن قوم بخواهند

مردم ایران به برکت و یمن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، سالهاست که سرنوشت خود را خود رقم میزند و با الهام از تعالیم اسلامی و ایرانی کشورشان را به سلیقه ی خودشان اداره مینمایند. سیستم اداری موجود بنا به دلایلی که جای بحث آن اینجا نیست سیستمی فشل و ناکارآمد میباشد و موجب میشود بسیاری از امور به کندی بگذرد در حالی که عامل زمان بسیار مهم و تعیین کننده است. شایسته سالاری و نبوغ در سیستم اداری موجود جایگاه واقعی خود را بدست نیاورده است   فلذا بطور سیستماتیک فاصله ی معنی داری با رقبای خود داریم.در این وضعیت دو تا راه پیش رو داریم یا باید منتظر باشیم تا سیستم اصلاح شود و معنی آن یعنی بقدری عقب خواهیم ماند که جبرانش در آینده میسور نخواهد شد و یا باید در همین سیستم اداری موجود راهکارهایی بیابیم تا لکوموتیو توسعه را به حرکت بیاندازیم تا به مرور اصلاحات مد نظر نیز انجام گیرد.

این حقیر به نوبه ی خود بعنوان یک ایرانی مسلمان (( با درک وضعیت کشورمان که استعدادها ی سرشار و منابع و پتانسیل های خدادادی فراوانی دارد و در قسمتی از از امورات هم در رتبه برتر جهانی هستیم اما به لحاظ اینکه در موضوعات توسعه شهرها در رتبه مناسبی نیستیم )) در پیروی از منویات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که باور ما میتوانیم را در کشورمان بوجود آوردند و در پیروی از فرامین مقام عظمای ولایت که دستور جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی را صادر فرموده اند و بر آحاد مردم کشورمان ، اجرایی نمودن این فرمان فرض مسلم است فلذا با صرف وقت و هزینه شخصی خویش و با درک اینکه زکات علم نشر آن است و با باور باینکه همه جای ایران سرای من است سعی دارم آنکه در بضاعت اندک خویش دارم در اختیار همکارانم در ۱۲۰۰ شهر ایران و ۳۱ استان گهر خیز کشورمان قراردهم تا هر یک از همکارانم در شهرداریها و شوراها و مجموعه وزارت کشور بتوانند با عزم و اراده ی خویش ، انرژی لازم را بر موتور توسعه شهرهایمان وارد نمایند. اعتقاد شخصی من این است که محور توسعه کشور ، توسعه شهرها میباشد فلذا سیستم ها ، تکنیک ها ، روشها و مدلهایی که شهرهای توسعه یافته بکار گرفته اند و از آن طریق توانسته اند به منابع مالی عظیمی دست یافته و شهرهایشان را توسعه دهند همان ها را از منابع علمی و مطالعات عملی یافته و بعد از بومی سازی بصورت پایلوت در برخی شهرداریها بکارگرفته ایم وآنچه نتیجه مثبت داشته بصورت رایگان در این وب سایت قرار داده ام تا همه کسانی که دلشان برای این کشور و نیز شهرشان میتپد ، مجموعه علمی و عملیاتی برای اجرا داشته باشند. امید است با نظرات و پیشنهادات ارزشمند خویش ، موجب پر بار شدن این وب سایت باشید. دست در دست هم دهیم به مهر ، میهن خویش را کنیم آباد.

عبد حقیر خدا، دلسوز کشور اسلامی ایران ، کارمند شهرداری تبریز ، داود ندیم.

طراحی سایت