آخرین اخبار
مطالعات چشم انداز اقتصادی بیست ساله باقر شهر کلید خورد.

مطالعات چشم انداز اقتصادی بیست ساله باقر شهر کلید خورد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری باقر شهر، شهرداری و شورای اسلامی شهر باقر شهر با همکاری مدرسه سرمایه گذاری و شرکت پیشگامان توسعه جهانشهر، مطالعات پنجگانه توسعه اقتصادی این شهر را کلید زدند.

ناصری پور شهردار باقر شهر با اعلام این مطلب افزود:

این مطالعات شامل چشم انداز بیست ساله اقتصادی ، راهبردهای توسعه شهری ، راهبردهای توسعه اقتصادی ، برندینگ شهری ، برنامه پنجساله اقتصادی برای شهرداری و نیز اطلس سرمایه گذاری این شهر را شامل میشود .

تیم مطالعاتی ضمن تهیه و توزیع پرسشنامه های مربوطه در حال رایزنی با فعالین اقتصادی ، صاحبنظران و نخبگان و عموم مردم و مسوولین شهرستان در این خصوص هستند.

در این راستا ، داود ندیم ، سرپرست این تیم مطالعاتی و موسس مدرسه سرمایه گذاری شهری ایران با دیدارهای جداگانه با امام جمعه ، فرماندار ، رییس دادگستری ، شهردار ، اعضای شورای اسلامی ،نقطه نظرات آنها را برای تدوین مطالعات  دریافت نمودند.

در این دیدارها ، آیت اله  موسوی  امام جمعه باقر شهر ضمن حمایت از هرگونه حرکت سالم  برای توسعه اقتصادی منطقه و افزایش خدمات برای شهروندان، تریبون نماز جمعه را برای تبیین این موضوع وارتباط با شهروندان واطلاع رسانی و جلب مشارکت مردم شهر در اختیار تیم مطالعاتی و مدیران شهری دانسته و تاکید بر جذب سرمایه های داخلی و خارجی برای توسعه باقر شهر نمودند.

ایشان تاکید نمودند که این مطالعات ضمن اینکه از اهداف قانون اساسی وخط مشی جمهوری اسلامی تبعیت نماید برضرورت پرداختن به مباحث فرهنگی در کنار مباحث اقتصادی اشاره نمودند وبهره مندی از سیره ایمه هدی را برای ترسیم روش زندگی مفید دانستندو موضوعات اشتغال ، جذب سرمایه های داخلی و خارجی ، معضل آلودگی ، ترافیک و پارکینگ و بیمارستان یا کلینیک های تخصصی را مهم دانستند .

در دیدار جداگانه با دکتر جمالی پورفرماندار شهرستان ری ، ایشان بر ضرورت استفاده از اسناد بالادستی شهرستان و استان و کشوری را تاکید نمودندوهمکاری مجموعه مدیریتی شهرستان را با تیم مطالعات و مدیران شهری باقر شهر برای حصول نتیجه بهتر اعلام نمودند.

فرماندار ری ضمن  تاکید بر اهمیت این کار، خواستار گزارشات مرحله ای از سوی تیم مطالعات شدند . وی با تاکید بر پتانسیلهای منطقه ، خواستار توجه ویژه تیم مطالعاتی به این پتانسیلها و تبدیل آنها به فرصتهای سرمایه گذاری در راستای توسعه منطقه شدند .

ایشان بر تهیه پیشرانهای توسعه ، توان اقتصادی منطقه ، موقعیت جغرافیایی ، وسعت سرزمینی  و پیگیری رویکرد واحد تاکید نمودند و مقرر شد جلسات هماهنگی بیشتری برگزار و نقطه نظرات نخبگان و مسوولین و مردم منطقه در اولویت قرار گیرد .

در دیدار استاد داود ندیم با رییس دادگستری باقر شهر یا( دادگاه انقلاب )، حجت الاسلام عباسی رییس …..  ضمن تاکید بر بهره مندی تیم مطالعاتی از مطالعات آمایش سرزمین ، استفاده از ظرفیتهای پایتخت ، فرودگاه امام ، جاده های مواصلاتی ، دو حرم شریف ، انبارهای کهریزک، بهشت زهرا ، شهر سنگ و دهها پتانسیل دیگر منطقه را در راستای تهیه سند توسعه باقر شهر تاکید نمودند .

ایشان با بیان اینکه برخی سیاستهای اجرایی با تغییر مدیران احتمال تغییر دارد خواستار ارایه برنامه ای منعطف ونیز اقدامات عملیاتی در دو سال آینده شدند .

وی تعامل مسوولین شهرستانی را خوب و مفید دانسته و همکاری مجموعه خودشان را در جذب سرمایه های داخلی و خارجی اعلام نمودند.

شایان ذکر است جلسات دیگری با حضور فعالین بخش خصوصی بانجام رسیده وجکع آوری نقطه نظرات ادامه دارد .

داود ندیم سرپرست این تیم مطالعاتی از عموم نخبگان ، صاحبنظران و عموم شهروندان و افراد علاقمندی که تاکنون پرسشنامه به دست شان نرسیده خواست تا در صورت تمایل نسبت به اخذ پرسشنامه از دفتر سرمایه گذاری شهرداری باقر شهر اقدام و نقطه نظرات شان را اعلام نمایند .

مهندس ناصری پور افزود :

این مطالعات تا آخر خرداد ۹۸ تدوین و به مدیران شهری تحویل داده خواهد شد و زمینه حرکت صحیح مدیریت شهری برای جذب سرمایه های داخلی و خارجی برای توسعه منطقه خواهد بود. همزمان با این مطالعات تعدادی از فرصتهای سرمایه گذاری موجود نیز در حال انجام فرآیند جذب سرمایه گذار میباشد .

 

photo_2019-03-16_05-41-55 photo_2019-03-16_05-44-36 photo_2019-03-16_05-44-40

طراحی سایت