آخرین اخبار
شیوه نامه امور سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری ها در حال بازنگری است.

شیوه نامه امور سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری ها در حال بازنگری است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور از بازنگری در شیوه نامه امور سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری ها در کارگروه تخصصی سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری ها که با حضور نمایندگان شهرداری ها توسط این سازمان تشکیل می شود، خبر داد.

🔹به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور، محسن کوشش تبار که دوشنبه ۱۰ دی در جلسه سرمایه‌گذاری شهرداری‌های اصفهان در استانداری این استان سخن می گفت، با بیان مطلب فوق اظهار کرد: شیوه نامه امور سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری ها که با هدف تسهیل و تسریع در جذب سرمایه های بخش خصوصی در شهرداری ها هفت سال قبل برای نخستین بار در کشور تهیه و ابلاغ شد، نیازمند بازنگری هایی است که برنامه ریزی ها برای این امر از چند ماه قبل در دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری ها و دهیاریها آغاز شد.

🔹وی با اشاره به اینکه طی سه ماه اخیر برخی نظرات و پیشنهادهای اصلاحی در خصوص این شیوه نامه را جمع آوری و دسته بندی کرده ایم و چند نشست تخصصی هم تشکیل دادیم، گفت: با توجه به ابلاغ آقای دکتر جمالی نژاد مبنی بر تشکیل کارگروه های تخصصی در موضوعات حوزه وظیفه ای شهرداریها به منظور همفکری و تعامل با شهرداران و بررسی کارشناسی مسائل و مشکلات خاص شهرداری ها که یکی از آنها در موضوع”سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی” با دبیری اینجانب و با حضور نمایندگان شهرداری ها تشکیل می شود، مقرر شد ادامه بازنگری شیوه نامه مذکور در این کارگروه انجام شود.

🔹وی افزود: تلاش می کنیم تا از نظرات شهرداران و مدیران و کارشناسان شهرداری ها، اعضای شوراها و مدیران استانداری ها و سایر افراد صاحب نظر در حوزه سرمایه‌گذاری در زمینه اصلاح و بازنگری شیوه نامه امور سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری ها، استفاده نماییم.

🔹کوشش تبار در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ما در سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور سعی می کنیم با بازنگری در قوانین و مقررات و همفکری با وزارتخانه ها و سازمان ها حمایت های لازم را از سرمایه گذاری در شهرداریها به عمل آوریم، تاکید نمود: حضور موثر در این حوزه به برنامه ریزی ها و اقدامات شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهرها بستگی دارد.

🔹وی اضافه کرد: در برخی استانها به مرور شاهد کم شدن فاصله ها میان نگرش شهرداری و شورا به موضوع سرمایه گذاری هستیم ولی همچنان نیازمند کار جدی و پیگیری های مستمر برای تثبیت جایگاه مبحث سرمایه گذاری در شهرداری ها هستیم.

🔹مدیرکل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور با اشاره به محدودیتهای دولت برای کمک به شهرداری ها تاکید نمود: نیازمند شورای شهری هستیم که جسارت ورود به حوزه سرمایه گذاری را به شهرداری بدهد، با سرمایه گذاران همراه باشد و از حضور انها در شهر استقبال نماید.

🔹کوشش تبار تصریح کرد: در بحث سرمایه گذاری عامل مهم جلب اعتماد بخش خصوصی توسط شورا وشهرداری است و اینکه بپذیرند که سرمایه گذار بدنبال سود است و از پدیدآمدن این سود در شهر درآمدپایدار، ثروت و اشتغال ایجاد می شود.

🔹وی با بیان اینکه ضرورت دارد تمامی مدیران و مسوولان استانی به سرمایه گذاران احترام بگذارند و با آنها همکاری نمایند، گفت: باید از ظرفیتهای رسانه های استانی و محلی و صداوسیما برای ترویج تفکر سرمایه گذاری بهره ببریم.

🔹وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت ۱۰۷ شهرداری در استان اصفهان و همچنین اقلیم جغرافیایی متنوع و تاریخ کهن و آداب و رسوم خاص برخی مناطق آن افزود: لازم است شهرداری ها و شوراها، مزیت های نسبی شهر خود، نظیر گردشگری، عرضه صنایع دستی، عرضه محصولات بومی، کویرگردی و بوم گردی،… را به منظور سرمایه گذاری و برنامه ریزی برای اشتغال و ایجاد درآمد بخوبی شناسایی نمایند.

🔹کوشش تبار همچنین به شهرداری ها توصیه کرد که برای اطلاع رسانی جاذبه های گردشگری و جذب گردشگران و بازاریابی محصولات و معرفی پروژه های قابل سرمایه گذاری از قابلیتهای رسانه ها و فضای مجازی به نحو مناسبی استفاده نمایند.

🔹وی در خاتمه از برنامه ریزی های صورت گرفته در سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برای تشکیل دوره های آموزشی کاربردی در موضوع سرمایه گذاری برای شهرداری ها و شوراها در سال آتی خبر داد.

طراحی سایت