آخرین اخبار
رونمایی از شانزده مدل ثروت آفرینی مدیریت شهری در هزاره سوم در مشهد

رونمایی از شانزده مدل ثروت آفرینی مدیریت شهری در هزاره سوم در مشهد

توسط استاد داود ندیم ، بنیانگذار مدرسه سرمایه گذاری شهری ایران انجام گرفت؛
رونمایی از شانزده مدل ثروت آفرینی مدیریت شهری درهزاره سوم در مشهد
به گزارش روابط عمومی مدرسه سرمایه گذاری و مشارکت ندیم – ایران ، همایش فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری مدیریت شهری با حضور بیش از دویست نفر از شهرداران ، روسای شوراهای اسلامی شهرها ، مدیران شهری و شرکت های بخش خصوصی، نمایندگان استانداری ها از سراسر کشور در کلان شهرمشهد برگزار شد .
در این همایش ،ضمن سخنرانی سه تن از اساتید برجسته حوزه مدیریت شهری و ارائه آخرین یافته های درآمد پایدار وثروت آفرینی شهری ، از شهرداران و مدیران بخش خصوصی فعال در این حوزه با اهداء لوح سپاس، تقدیر گردید .
در این همایش ملی ، شانزده مدل ثروت آفرینی در هزاره سوم توسط استاد داود ندیم ، بنیانگذار مدرسه سرمایه گذاری شهری ایران ، ارائه و رونمایی گردید .
مدل های شانزده گانه ثروت آفرینی هزاره سوم ( بومی شده با سیستم اجرایی ایران)عبارتند از : ۷-۴-۱ ، برندینگ ، دارایی های نامشهود ، بین المللی شدن ، گردشگری ، ارتقای صنوف ، شهر هوشمند، حلقه های کسب و کار ، جوهره سرمایه گذاری ، رویداد محور ، صادرات ، تبدیل مجوزهای هزینه ای به سرمایه ای ، مدل های پیشرفته مالی ، بازار تهاتر ، بورس ، شوک احیاء .
استادداود ندیم در سخنرانی خویش در این همایش گفت:هزاره سوم ، هزاره اقتصاد دانش محور است و روشهای سنتی حتی به اندازه سر سوزن در توسعه کسب وکارهای هزاره سوم موثر نیستند و هر کسب و کار و فعالیت اقتصادی در این هزاره بدون دانش روز بانجام رسد محکوم به شکست خواهد بود .
وی در خصوص بحران مالی شهرداری های کشور و توقف توسعه در شهرها خاطر نشان کرد : حتی بفرض، مدیران توانمندی هم بعنوان مدیران شهری تعیین شوند اما اگرابزارها و روشها و مقررات سنتی را بکار گیرند باز هیچ توفیقی نخواهند داشت و هم خودشان را خراب نموده و هم موجب بدتر شدن اوضاع شهر و شهرداری هاخواهند شد .
دکتر ندیم همچنین پیشنهاد کرد: شهرداران و مدیران شهری با برگزاری آموزشهای چهارده گانه کارگاههای مدرسه سرمایه گذاری نسبت به فرهنگ سازی مدلهای جدید در شهرداریها در حوزه ثروت آفرینی اقدام نمایند .
وی گفت : بعنوان مثال یکی از مدل های ثروت آفرینی ، موضوع شهر هوشمند می باشد که خود شامل بیش از یک صد پروژه می تواند باشد و فقط با یک پروژه ی آن( مثلایک اپلیکیشن موضوع شهر هوشمند) به راحتی می توان هزینه های جاری شهرداری را تامین نمود بدون اینکه نیاز به شهر فروشی وماده صد و غیره باشد.
بنیانگذار مدرسه سرمایه گذاری شهری ایران تاکید کرد:مدیریت شهری در ایران نیاز به پوست اندازی فکری دارد ووزارت کشور و مجلس باید زیر ساخت قانونی تسریع آن را فراهم نمایند . البته برخی شهرداری ها با اختیارات پارلمان محلی خود توانسته اند این مدل ها را آغاز و برخی ها حتی افتتاح هم کنند.

 

photo_2018-12-24_12-12-03 photo_2018-12-24_12-12-10 photo_2018-12-24_12-12-14 photo_2018-12-24_12-12-18

طراحی سایت