بومی سازی تکنولوژی جهانی “مهاربندهای کمانش تاب (BRB)” جهت مقاوم سازی ساختمان ها در برابر زلزله

محققان شرکت “آلتین یول تبریز” مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی برای نخستین بار در کشور موفق به طراحی، ساخت و استفاده از سیستم مهاربندهای کمانش تاب جهت مقاوم سازی ساختمان های آسیب دیده از زلزله، شدند.

مهندس امید قشنگ پور، مدیر شرکت “آلتین یول تبریز” که در حوزه مهندسی عمران در استان فعالیت می‌کند، اظهار داشت: سیستم مهاربندی کمانش تاب بعنوان یکی از تکنولوژی های پیشرفته جهت مقابله با نیروی ویرانگر زلزله در کشورهای لرزه خیز دنیا مانند آمریکا، ژاپن و تایوان مورد استفاده قرار  می گیرد . بومی سازی، طراحی و ساخت مهاربند کمانش تاب با توجه به عملکرد بسیار عالی در زلزله های بسیار شدید، امکان استفاده از این سیستم را در سازه های بتن آرمه و فولادی نوساز و همچنین مقاوم سازی سازه های بتن آرمه و فولادی موجود فراهم ساخته  و بسیاری از بیمارستانها و مراکز درمانی و آموزشی و نظامی و مسکونی مستعد استفاده از این سیستم اقتصادی می باشند.

این سیستم هم اکنون برای اولین بار در کشور با همکاری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی بعنوان مشاور مقاوم سازی سازه های آسیب دیده از زلزله سرپل ذهاب،مورد استفاده قرار گرفت و بدین ترتیب این تکنولوژی در کشور بومی سازی شد.

Check Also

بزرگترین هولدینگ حوزه شهری ترکیه برای سرمایه گذاری به تبریز می‌آید.

یعقوب هوشیار شهردار کلانشهر تبریز در راس هیئتی مرکب از شهرداران مناطق و اعضای کمیسیون …

طراحی سایت