حمایت همه جانبه استاندار خوزستان از فعالیتهای شهرداری در زمینه جذب سرمایه گذار

استاندار خوزستان در نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری خارجی در مدیریت شهری از عملکرد شهرداری اهواز و شورای اسلامی شهرطی ماههای گذشته اظهار رضایتمندی کرد وگفت: فعالیتهای خوبی طی این مدت از سوی شهردار اهواز و شورای شهر صورت گرفته است.

استاندار خوزستان در نخستین همایش سرمایه گذاری خارجی در حوزه مدیریت شهری ضمن خیرمقدم به مهمانان  داخلی و خارجی حاضر در این نشست گفت: امیدوارم بتوانیم با همکاری و تشکیل میزگرد و صحبت های تخصصی، باعث رشد و ارتقای مدیریت شهری و خدمات شهری در اهواز شده و از تجربیات و اقداماتی که در کشورهای توسعه یافته صورت می گیرد استفاده کنیم.

غلامرضا شریعتی توسعه و پیشرفت بدون ورود سرمایه های بیرونی و خارجی را غیر ممکن دانست و لازمه توسعه و پیشرفت را استفاده از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها عنوان کرد.

وی افزود: مدیریت شهری در دنیای امروز به علت افزایش شهرنشینی در حال پیشرفت و حرکت است و این توسعه ضرورت گسترش خدمات، شهرهای ایمن، فضای سبز و غیره را بیش از پیش فراهم و انتظارات شهروندان و سازمان ها از شهر و مدیریت شهری را دوچندان می کند.

وی با ذکر این نکته که شهرداری ها با توجه به قانون و وظایف شان سازماندهی امور مختلف شهر و توانمند کردن سطح مدیریت شهری را  برعهده دارند تصریح کرد: اهمیت رفاه شهروندان به دلیل ارتباط مستمری که با زندگی روزمره آنها دارند بر هیچ کس پوشیده نیست و انتظارات و مطالباتی که مردم در این زمینه دارند به طور روشن و مستقیم همیشه ابراز می شود.

خیلی از شهروندان به صورت شبانه‌روزی و مستقیم فعالیت‌های شهرداری و خدمات آن شامل حمل و نقل عمومی،زیباسازی شهری، ساماندهی پسماندها ، توسعه فضای سبز، مبلمان شهری، احداث و بهسازی پیاده روها و غیره را لمس می کنند لذا با توجه به اینکه شهرداری ها مسئولیت امور شهری را از بدو تاسیس و تا آینده در اختیار دارند، این موضوع وظیفه شهرداری و مدیریت شهری را سنگین‌تر می‌کند.

استاندار خوزستان  اظهار داشت: هرچه عملکرد مدیریت شهری و شهرداری از نظر مردم مطلوب تر باشد، میزان رضایتمندی شهروندان از مسئولان افزایش می یابد که با توجه به گسترده شدن شهرنشینی در ایران و نیازها و مطالبات شهروندان ضروری است منابع مالی این بخش نیز تأمین شود.

غلامرضا شریعتی بر ضرورت تعریف منابع مالی پایدار در این خصوص تاکید و تصریح کرد: باید برای شهرداری ها درآمدهای پایدار و ثابت طراحی کرد تا در مسیر رفاه قرار گیرند و به تبع آن نیز رفاه شهروندان ارتقا پیدا  کند که این امر لزوم ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را برای ما دو چندان می‌کند.

وی ادامه داد: جذب سرمایه بخش خصوصی و سرمایه خارجی می تواند برای اجرای پروژه شهرداری ها منابع مالی مورد نیاز را تامین کند و ورود بخش خصوصی به نوعی بار شهرداری را سبک کرده و اشتغال مولد پایداری را در حوزه مدیریت شهری ایجاد می کند.

استاندار خوزستان با اشاره به این نکته که اعتبارات دولتی و عوارض به علت گسترش این خدمات محدود است و امکان پاسخگویی به همه نیازها را  ندارد و دولت ها نیز توان حجم سرمایه‌گذاری بالا را ندارند اظهار کرد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می توانند با ورود به بخش توسعه شهری، سرمایه گذاری مطمئن و خدمات رضایتمندانه تری را ارائه دهند.

غلامرضا شریعتی گفت: یکی از رویکردهای اصلی در حوزه مدیریت شهری و روستایی در کشور، کاهش وابستگی به کمک‌های دولتی و عوارض و حرکت به سمت شناسایی درآمدهای پایدار است. روش ها و ابزارهای جدید تامین منابع مالی در مدیریت شهری و روستایی نظیر جذب سرمایه گذاران به مراتب تشویقی و ترغیبی است که باید ایجاد شود تا بتوانیم سرمایه گذاران بیشتری جذب کنیم و این موضوع سبب شود موقعیت استان خوزستان را به سایر مناطق ترجیح دهند و باید شرایطی ایجاد شود تا سرمایه گذار با اطمینان و امنیت بیشتری به سمت خوزستان رغبت پیدا کند.

استاندار خوزستان ادامه داد: وظیفه داریم که بانک‌های اطلاعاتی فرصتهای سرمایه گذاری در شهرداریهای استان ایجاد کنیم و بسته های تشویقی، مزیت‌ها و تسهیلاتی که برای سرمایه‌گذاران ایجاد می شود را در دستور کار قرار دهیم.

شریعتی گفت: نباید انتظار داشته باشیم با برپایی یک همایش،سرمایه گذاران به صورت فوری جذب شوند بلکه باید این همایش ها تمرین و دنبال شوند. این همایش ها هدر دادن منابع نیست و نباید فوری به شهردار و شورای شهر خرده گرفته شود که چرا علیرغم برپایی همایش،سرمایه گذاری جذب نشد بلکه باید نگاه ها وسیع تر شود.

وی ادامه داد: برای رشد و توسعه باید با استفاده از تجربیات صحیح و موفق گذشتگان، بررسی شرایط کشورهای موفق و ایجاد جذابیت،تسهیلات مناسبی برای سرمایه گذاران ایجاد کنیم.

وی اطلاع رسانی، بازاریابی و فرهنگ سازی در خصوص جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در اجرای پروژه‌های شهرداری ها را نیازمند برنامه ریزی و اجرای اقدامات مناسب روابط عمومی ها، فعال بودن رسانه‌ها و همچنین حوزه مشارکت و جذب سرمایه‌گذاری برشمرد.

استاندار خوزستان افزود: باید به طور مستمر از مدیران شهری برای پیشرفت و موفقیت بیشتر جهت جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی حمایت کنیم و کلیه اقدامات نیز به اطلاع مردم برسد تا مردم پشتیبان و حامی امور باشند. قطعاً حمایت مردم برای توسعه و پیشرفت و آبادانی محل زندگیشان اهمیت ویژه ای دارد.

شریعتی اظهار امیدواری کرد:  برگ زرین جدیدی برای حوزه مدیریت شهری رقم بخورد و ما شاهد جذب سرمایه های داخلی و  خارجی در این حوزه باشیم. باید منافع شهر به منافع شهرداری ترجیح داده شود که البته در این مدت از سوی شهردار اهواز و شورای شهر فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: از شهردار و شورای شهر اهواز و شوراهای مختلف می خواهم در این زمینه آنچه که صلاح شهر و صلاح مدیریت شهری است را انجام دهند و از گله ها و برخوردها و دخالتها نهراسیده و تصمیمات منطقی علمی و شجاعانه بگیرند تا کارها انجام شود و بنده به عنوان مسئول اجرای سیاسی استان از تصمیمات شجاعانه و منطقی شما در این حوزه حمایت می‌کنم.

شریعتی بیان کرد: این یک مسیر رقابتی است حتما باید اهواز جاذبه های بیشتر و بهتری را ایجاد کند تا سرمایه گذار اهواز را به مناطقی که اقلیم بهتری دارد ترجیح دهد. در استان خوزستان ظرفیت منحصر به فرد و مطلوب برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی وجود دارد از جمله جاذبه های مذهبی، جاذبه های میراثی، تاریخی، فرهنگی، یادمان های دفاع مقدس، حوزه پسماند، توسعه فضای سبز، احداث مراکز گردشگری و تفریحی، مراکز تجاری، نوسازی بافت های فرسوده که علاوه بر اشتغالزایی برای مردم ، تاثیر زیادی بر ایجاد درآمدهای پایدار برای مدیریت شهری دارد.

استاندار خوزستان ادامه داد: تغییر بافت شهری به همراه فرهنگ حاکم بر جامعه می‌تواند ورود سرمایه گذاران را برای خدمات شهروندی در مناطق جدید و نوساز فراهم کند زیرا هدف ما ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به شهروندان اس و باید توسعه متوازن با رشد متعادل در همه زمینه ها و مناطق فراهم می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: بخش خصوصی فعال و پویا نمی‌تواند شهری پویا و تحول گرا ایجاد کند هرچه دولت عقب نشینی کند و فقط به مسائل سیاسی و حاکمیتی بپردازد و عرصه را برای جولان دادن بخش خصوصی فراهم کند این به منزله کم شدن قدرت حکومت و دولت نیست بلکه به منزله مشارکت جدی و در هم تنیدگی ملت و دولت است. هرچه منافع ملت و دولت بیشتر در هم تنیده شود امنیت مردم و امنیت حاکمیت و حکومت فراگیر تر و پایدارتر می شود.

منبع:ahvaz.ir

Check Also

بزرگترین هولدینگ حوزه شهری ترکیه برای سرمایه گذاری به تبریز می‌آید.

یعقوب هوشیار شهردار کلانشهر تبریز در راس هیئتی مرکب از شهرداران مناطق و اعضای کمیسیون …

طراحی سایت