اولین تور سرمایه گذاری خارجی حوزه عمران شهری بزودی وارد ایران می‌شود.

در راستای معرفی فرصتهای سرمایه گذاری شهری برای شرکتهای خارجی، اولین تور سرمایه گذاری خارجی توسط یک شرکت بخش خصوصی و با همکاری ادارات ذیربط سازماندهی شده و بزودی وارد کشورمان خواهد شد ، .

دکترفرزان آذر پور مجری این تور  با اعلام این خبر گفت :

طی فراخوان انجام یافته درسطح اروپا، تاکنون تعداد ۳۵ شرکت برندو فعال درحوزه پروژه های شهری در این تور ثبت نام نموده اند و مقرر است از مورخه  ۱۰/۴/۹۷ تا ۳۰/۴/۹۷ به مدت بیست روزحداکثر در ده شهر مهم ایران حضورداشته و ضمن برگزاری نشستهای مشترک با مدیران شهری و فعالین سرمایه گذاری شهرها،  با فرصتهای سرمایه گذاری حوزه عمران شهری آشنا شوند  .

دکترآذرپور گفت :

زمینه فعالیت این شرکتها عبارتند از : مدیریت پسماند ،حمل و نقل شهری شامل ناوگان شهری ، مترو ، تراموا، بروزرسانی امکانات و ماشین آلات شهری، احداث مراکز تفریحی ، شهربازی ، تله کابین، احداث مراکز گردشگری، احداث و تجهیز مراکز تجاری، انرژی های نو و پاک، احداث مراکز اقامتی و هتل، احداث مجتمع های مسکونی ، نوسازی بافت فرسوده ، ترمیم خانه های قدیمی ، فاینانس ، تامین مالی و …

اسامی شرکتهای خارجی که در این تور خواهند بود به همراه تخصص و زمینه کاریشان در وب سایت مدرسه سرمایه گذاری تحت آدرس :  www.nadimiran.ir  انتشار و بروز رسانی میشود .

دکتر آذر پور با بیان اهمیت برگزاری این تور افزود :

بی‌تردید در دنیای امروز جذب سرمایه خارجی در سایه تلاش و رقابت موفق  امکان‌پذیر است لذا بایستی با ایجاد فرصتهای سرمایه گذاری جاذب و ایجاد زمینه های مناسب ارتباطی، فضا و بستر لازم فراهم گردد چرا که سرمایه داخلی برای همه طرح های پیش روی کشور کافی نیست باید از ظرفیت شرکتهای خارجی ‌ها برای سرمایه گذاری در داخل کشور استفاده کرد.

 

جذب سرمایه گذاران خارجی نیازمند احیای اعتماد فی مابین دولتمردان و بخش خصوصی و همچنین ایجاد زمینه های لازم از جمله حمایت دولت برای سرمایه گذاران در داخل کشور می باشد تا آنان بتوانند با اعتماد کامل به بازار ایران نسبت به نقل و انتقال سرمایه خویش در این بازار اقدام کنند.

در جذب سرمایه گذار خارجی در کنار جذب منابع مالی بایستی درصدد جذب دانش و تکنولوژی سرمایه گذاران خارجی نیز بود تا زمینه اشتغال برای متخصصین و شرکتهای داخلی نیز بیش از این مهیا شود.

وی همچنین افزود :

برگزاری این تور و حضور مدیران شرکتهای اروپایی در شهرهای ایران ، پیش درآمدی برای برگزاری تالار مذاکرات سرمایه گذاری اجلاس جهانی شهرداران ( اواخر آبان ۱۳۹۷ – تهران – برج میلاد ) خواهد بود .

 

photo_2018-05-07_22-44-12 photo_2018-05-07_22-44-20

 

Check Also

بزرگترین هولدینگ حوزه شهری ترکیه برای سرمایه گذاری به تبریز می‌آید.

یعقوب هوشیار شهردار کلانشهر تبریز در راس هیئتی مرکب از شهرداران مناطق و اعضای کمیسیون …

طراحی سایت