برگزاری کارگاه تخصصی اقتصاد مقاومتی در خراسان شمالی – بجنورد

کارگاه آموزشی راهبردهای استفاده از نظریه اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری در ارتقاء توانمندی اقتصادی شهرداریها در سالن همایش های شورای اسلامی شهر بجنورد در هفدهم بهمن ۱۳۹۶ با حضور دهها نفر از مدیران و کارشناسان شهرداریها و دستگاههای دولتی استان خراسان شمالی و مدیران و اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید.
در این کارگاه یک روزه ، آقای دکترحمید عباسی شکوهی محقق و پژوهشگر اقتصاد مقاومتی و متخصص اقتصاد شهری، با طرح دیدگاههای مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی به تبیین علمی آن پرداخته و با معرفی بنیان اقتصاد مقاومتی از جمله پرداختن به منظومه آرمانی اسلام، توجه به اقتصاد دانش بنیان، تجربه و مهارت افزایی، شناخت ظرفیت های اقتصادی و اجتماعی استانی، ملی و کشورهای همسایه، ابعاد خرد و کلان این ابرمفهوم ها را تشریح نمودند.
همچنین ایشان در ادامه به تجارب کشورهای دارای اقتصاد موفق در زمینه اقتصاد مقاومتی اشاره و به اهمیت تولید محتوا در زمینه عرضه قابلیت ها و ظرفیت های کشور و استانها با استفاده از بسترهای فن آوری اطلاعات جهت مقابله با تاکتیک های نظام سلطه اشاره نمودند.
در بخش بعدی سخنرانی، استاد مدعو با معرفی فرصت های کسب و کار در اکوسیستم اقتصاد مقاومتی به تبیین راهبردهای عملیاتی نمودن آنها از قبیل راهکارهای کاهش هزینه و روشهای افزایش درآمد زایی اشاره نمودند که مورد استقبال مخاطبین قرار گرفت.
این کارگاه از سلسله کارگاههای اقتصادشهری و سرمایه گذاری میباشد که به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر بجنورد و با همکاری اساتید مدرسه سرمایه گذاری و مشارکت ندیم در راستای ایجادسیستم ۷-۴-۱ برگزار میشود .
در پایان کارگاه دکتر حمید عباسی شکوهی به سوالات حاضرین پاسخ ارائه نمودند.

photo_2018-02-06_10-54-33

photo_2018-02-06_10-54-38

photo_2018-02-06_12-24-08

photo_2018-02-06_14-45-00

photo_2018-02-07_01-13-36 (2)

عکس اصلی

Check Also

بزرگترین هولدینگ حوزه شهری ترکیه برای سرمایه گذاری به تبریز می‌آید.

یعقوب هوشیار شهردار کلانشهر تبریز در راس هیئتی مرکب از شهرداران مناطق و اعضای کمیسیون …

طراحی سایت