ولوو بزرگ ترین اتوبوس جهان را می سازد .

ولوو بزرگ ترین اتوبوس جهان را برای ناوگان حمل و نقل عمومی برزیل می سازد. کمپانی خودروسازی ولوو بزرگ ترین اتوبوس جهان با ظرفیت حمل ۳۰۰ مسافر را برای استفاده در سیستم حمل و نقل عمومی برزیل معرفی کرد.
این اتوبوس که Gran Arctic 300 نام دارد، یک اتوبوس سه کابینه با ظرفیت حمل ۳۰۰ مسافر است. این خودرو تلفیقی از اتوبوس و قطار است و با طولی کم تر از ۹۱ متر در مقایسه با دیگر اتوبوس های سری Arctic بسیار بزرگ است. سری کوچک اتوبوس‌های Arctic ولوو در دو نسخه‌ با ظرفیت حمل ۱۵۰ و ۱۸۰ مسافر موجود است که به ترتیب طولی برابر با ۱۸.۵ و ۲۱ متر دارند. مدل Super Arctic 210 را می‌توان بهترین ترکیب از لحاظ ظرفیت و اندازه دانست. طول این اتوبوس تنها ۱ متر از مدل Arctic 180 بیشتر است اما، در مقایسه با مدل ۱۸۰ ظرفیت حمل ۳۰ مسافر بیشتر دارد.
این خودروساز سوئدی مدل Gran Arctic 300 را برای سیستم حمل و نقل عمومی سریع برزیل توسعه داده است و ادعا می‌کند ظرفیت حمل مسافر آن از بزرگ‌ترین اتوبوس‌های کنونی به میزان ۳۰ نفر بیشتر است و می‌تواند به‌جای سه اتوبوس معمولی در ناوگان حمل و نقل عمومی به کار گرفته شود. این امر به معنی اتوبوس‌های کمتر در سطح شهر و در نتیجه از لحاظ تئوری، انتشار آلاینده‌های کمتر است.
ولوو زمان فروش اتوبوس‌های جدید خود را اعلام نکرده است؛ اما ما مشتاقانه منتظر هستیم تا تأثیر ناوگان اتوبوس‌هایی با ۳۰۰ مسافر را بر میزان انتشار آلاینده‌ها، سرعت سرویس‌های حمل و نقل عمومی و رانندگان عادی ببینیم.
safar724.com

Check Also

فاینانس ۴۲۰ میلیون یورویی خط دوم قطار شهری تبریز

تبریز- دو فوریت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر استفاده از تسهیلات فاینانس برای تامین اعتبار …

طراحی سایت